-
FörfattareInlägg
-
God Kväll GU!
Nu kl 20.45 är det Birkir och Island på 9:an! =)
På eftermiddagen idag slog bästa bandygrabbarna Bajkal med 5-3, trevligt!
Mål av Adam 3st, Jesper Jonsson och Kalle Spjuth. =)Börjar i slutet och påstår att man inte ska titta bakåt utan se framåt… skit i backspegeln och se framåt så lovar jag dig att hjärnskrynklaren inte kommer ha något annat att göra än att dämpa farten. Fantastisk resa du gjort de senaste åren unge hr Älta. Jag kanske ska ta den där platsen i stolen för att få lite push att göra mina förändringar som lär bli på allvar inom kort förhoppningsvis.
För övrigt hade ett samtal från ovan nämnda inte plågat undertecknad det minsta, men kan lova att jag snart väcker dig ur stödisen snart.
För övrigt är det svinkallt, men den som inte upptäckt det ännu har nog stannat under täcket. Men att det är det inne är mindre lustfyllt. Krana upp värmen nu värmeverket, men de tjänar väl ett par spänn på att inte göra det, svinen. 17 grader är inte min trivseltemperatur.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av
BäS.
God morgon!
”Medans andra vänder på steken och somnar om!” 🙂 🙂
…så gick det inte att sova längre i det Erikssonska hemmanet, då farbrorn från Älta sedan några dagar bakåt är oerhört alert och fylld med energi vid uppvaknandet. 05.30 var resan i sömnens rike till ända, för övrigt! 🙂
Det går inte att tvinga sig ner i lopplådan heller och sova på beställning, utan det får i så fall bli en ”stödis” på eftermiddagen om orken tryter!******
Det finns en del som säger att jag ringer till B ä S under dagen, men det är kanske bättre att ”Farbror B ä S” ringer mig istället, då det brukar ”häxa” med mottagningen nere i bunkern! 😉
Viktiga saker måste avhandlas inför kommande prestationer….skulle man kunna uttrycka det lite kufiskt!******
Jag har snart en jubilar att göra glad….
BOJAN ÄLTA NR 8 fyller jämnt inom kort, så det måste ringas runt under dagen…typ Rättvik m.m.
Det kan vara bra att veta att hon och Kim Larsen fyller år på samma dag! 🙂 🙂
Har för egen del lite planer för eget ”konstsmide”…. 😉******
Farbrorn från Älta skall dessutom träffa ”psykdoktorn” Maria idag på dan….hon skall lära det gamla ”gubbkräket” att hantera stress och sömnproblem, men framförallt stress… 😉
Det är brydsamt att tro att det senaste årets sporadiska sömnproblem inte blir helt okomplicerat att komma till rätta med under rådande omständigheter, då den potentat detta anbelangar tycks fått en sällan skådad energiinjektion efter det operativa ingreppet som utfördes för att reducera utrymmet för digestion. 🙂 🙂 🙂
Finns det tid över så skall maskinen få lite kärlek och en ny backspegel! 😉
I’ll be back!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
2 pinnar till handbollen också… sekunddrama, rena rama Jerkaavsutningen. Det gick åt pipan med avslutningen mot Skövde där vi tappade oavgjort med sista kastet. Nu blev det 2 pinnar med vårat sista kast och en räddning av Anton på sista kastet.
Fint med segrar, man mår bättre då, torskar är trista.
Snart är det måndag för oss som ska pina oss upp andra kan vända på steken och slagga vidare, men du går säkert upp före mig ändå din jäkel.God kväll GU!
Så här gjorde några i a f….istället för helgarderat! 😉
https://www.atg.se/nyheter/73150-jamna-och-ojamna-nummer-nyckeln-till-jattevinsten…men jag tänker inte fundera på eller välja loppen med störst skräll-potential…det får ”Statistik-Jensa” göra åt mig! 🙂 🙂 Han har påfallande ofta helt rätt i sina analyser, vilket inger hopp! 😉
Jävligt starkt av töserna…jag såg deras 1-1 mål, men blev sedan sittande med annat och missade resten! Synd!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Så jäkla grymma tjejer… avslutar första halvlek med att kvittera till 1-1, avslutar matchen med att kvittera till 2-2. Mot Linköping borta… De visade matchen på SVT, missade att skriva det.
En riktigt bra genomförd matchNu är det handboll borta i nordtyskland. Halvtid och underläge 16-14
http://livescore.svenskhandboll.se/shfOnline/sveplay.aspx?gameid=1700101045&lang=sve&level=1En stor skopa kunskap och en nypa tur, där det gäller att turen infinner sig på rätt ställe och kunskapen inte störs av lera, motvind, snuva, dagsform eller tokstyrning. Ja, då är det inte så jäkla svårt, men vi alla vet att någon av de där parametrarna alltid är i vägen. Har man styrkan och uthålligheten att hålla fast vid sin teori så blir det rätt till slut. Sen är bara frågan kvar när den där omgången med parametrarna som inte är i vägen inträffar. Om det är joker eller rakt spel spelar inte så stor roll, stämmer det så stämmer det. En sak är säker i varje fall, sömmerskespel funkar inte. Köra telefonnummer, födelsenummer eller någon annan putslustig kombination är att sponsra, inte spel för att vinna.
Bara grejen att faktiskt måla de där 2 loppen (av 7) är en matematik i den högre skolan. I efterhand är det skapligt lätt, men det knepiga är att göra det i förhand.
Man kan t ex köra 3 likadana system, men där man väljer 3 olika kombon av skrällopp. Det blir rätt många omgångar innan det sitter rent statistiskt. Ju större pluska desto större är chansen om man har en underarbetad teori. Vem fan kan i förhand veta att 2 kameler snubblar på upploppet och får 2 galoppsteg och diskas eller att något hjul spårar lite lagom fel och studsar till. De där jäkla parametrarna alltså…Nu ska jag se vad som händer och hänt i världen senaste 12 timmarna… hej Internet, är det fejknews eller riktiga nyheter idag? Alldeles för ofta senaste tiden är det lögn och förbannad dikt…
Gomorron GU!
Grymt inspirerande att läsa om din resa Farbror ÄLta! Men försvinn inte för långt bara. Vi vill ju ha nånting kvar!
Havremopperally har jag aldrig förstått mig på. Jag läser verkligen nogsamt det ni skriver om att döden har låst sig med spets i vinnarhålet. Jag får bara massa konstiga bilder för mitt inre öga. Och det är inte brunt. Ögat alltså.
Själv håller jag mig till bollarna. 10-veckors stående kupong med fyra rader, onsdag och lördag, lotto 1&2. Samma rader i hur många år som helst. Logiken är att om jag står still så måste ju världen komma till mig. Det enda son ändras är jokerraden. Måste ju va lite vajld änd krejsy också. Åsså är det nåt visst med att gå ner till butiken och välja kupong och manuellt pilla dit kryssen. Det blir mer äkta på nåt sätt. Utfallet? En gång vann jag 230 kr. Men den dan man glömmer att lämna in kupongen …. det är då det smäller … Oh hemska tanke.
Nu ska jag ta å dravla vidare med dagen.
Fridens
…farbrorn från Älta blir ”Blåbärskungen” i detta spelbolag!
System-konstruktör, finansminister, revisor, kamrer på kontoret och ensam ansvarig för logistiken!
…tror att jag får städa skithuset här på vår spelfirma också! 🙂 🙂-
BAJEN ÄLTA NR 8.
…okey, så här blir det! 🙂
Efter samtal med mina nära och kära, så är de 6 tänkta andelarna köpta. 🙂
…så vi håller detta spelupplägg inom familjen! 😉Systemet kommer byggas enligt…
…de två lopp med störst skrällprofil helgarderas, efter ”Statistik- Jens” analys!
…två-tre spikar. Om en bra kusk spikar sig själv, så gör vi det med, annars spikas det efter streck-%!
…två eller tre lås med mellan två- fyra hästar!
…utrymme för egna luringar kommer finnas i låsen!
…endast ordinarie lördagsomgångar!
…alla ”sympatistreck” på ”roliga namn och favoriter” slopas, då vi sysslar med spel och inte välgörenhet!
…och vi kör fram till jul i detta läge. En utvärdering och eventuell förlängning disskuteras därefter!”Aktieutdelning” sker efter att vi säkrat spelkassan fram till jul! 😉
Behöver jag säga/skriva att jag är ”tokladdad” inför detta! 🙂 🙂
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
BAJEN ÄLTA NR 8
Jag hade en liknande ”fundering” förra sommaren som visade sig stämma rätt bra (i teorin). Den huvudsakliga ”tesen” var att strunta fullständigt i vilka hästar som sprang, vilka kuskar som körde, samt på vilken bana loppen gick.Andra regler var att fullmåla alla lopp med en favorit som var streckad på mer än 70% av kupongerna.
Sto-, och kallblodslopp fullmålas alltid
Ta med alla hästar ner till 4-5%, och i vart fall minst fem hästar per lopp (så om det fanns stora favoriter i de loppen, så fick man med några 0,3%-are i de loppen med, med fem hästar. 😉 )
Spika gärna två hästar
Och kräv (av jokersystemet) att dessa två + minst en favorit i de övriga loppen ska vinna.
Hade Barba haft råd att slösa bort ca tio kakor per månad, så hade det funnits ett ganska bra kapital i plånboken just nu 😉
Enkelt, som sagt 😉
-
Barbapappa.
-
Barbapappa.
GOD FÖRMIDDAG kära GU! 🙂
…lite ”dagenefterfunderingar” till gårdagen skrällomgång!
Och visst är det lätt att vara efterklok, men jag har lurat på en sak som jag måste prova över tid!Igår fanns det två ihåliga lopp….första och fjärde! (Jag garderade med 5 i varje)
Favoriterna var rätt svaga spelmässigt och skrällrisken stor…och det var det som hände!
Eva I.H. hade taskigt läge och ett kuskminus…
Flash Hammering var ut på stayer-distans för första gången… för stor favorit i mina ögon!Efter en koll på Jens Sjödén statistikblogg, så var det uppenbart… Han rekommenderade antingen spik eller bred gardering i bägge loppen!
Han säger hela tiden att det är inte antalet favoritvinnare som avgör utdelningen, utan antalet skrällar…och som synes så räcker det med två för 20 miljonersutdelning!Resten var relativt lättlöst, då samtliga var tidiga bud!
Spikarna fanns i andra och sjätte…(Uffe Olsson spikade sig själv i 6:e)
Låsen var i tredje….två hästar 2 och 5….resten var rätt chanslösa!
Låset i femte 2, 6, 7…samma här
I sista var Voulez Vous spik på mina system och överlägset bästa hästen, men med uselt läge…som dock blev klart bättre i o m att 6:an ströks!….men på 3 hästar MÅSTE den vara med!…så jag tänker prova något nytt!
Vid rymlig plånbok, så…
Omgångens storisar får bli spikar och två-tre lås på två -tre hästar och två fyllda lopp!
… eller ”snikvarianten” som jag funderat på!
Ta favoriten och alla under förslagsvis 5% i bägge ”skrälloppen”! i detta fall lopp 1 och 4Systemet blir följande!
Favoriten 8 och 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14
Favoriten 6 spik
Favoriten 2 och häst 5
Favoriten 3 och 1, 2, 4, 7, 9, 12, 14, 15
Favoriten 2 och 6, 7
Favoriten 3 spik
Favoriten 2 och 8, 10, 12160 rader/1080:-
Samma system med 1 och 4: fyllda blir på 5040 rader och 2520:-
Jag hade gått hårdare i sista med 8 och 2…alt spik!
…och då är systemet halverat…alt halverat ytterligare igen!
Givetvis frustrerande om man skulle missa på 6-8% hästarna, men det går att fylla loppen och köra med 3 spikar och två ”tvåhästarslås”!
Jag tror man krånglar till det åt helvete för mycket…det visar sig jämt att det enkla är ofta det bästa!
Man måste ”lägga bort” sina favorithästar, då det är spel och inte ”sympati” vi sysslar med!
Tänker bygga system utifrån Jens statistikblogg och vilka lopp som har störst skräll-potential…spikar och lås gör jag enligt eget huvud…så har jag tänkt i a f!….ständigt dessa funderingar…ständigt!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
Uppe redan innan 06.00 och om någon undrar så är det jag som väcker tuppen på morgonen! 😉 😉
Min trädgårdspiedestal/blomsterställning, eller va fan man vill kalla den….syftet är att växter skall kunna slingra sig upp i den…hursomhelst så blev en stor succé hos den ”unga” damen…:-) 🙂
https://www.maskinisten.net/userpix/233041_1DR0Z0VIG2CQM1507358855.jpg

Våginfo… 😉
– 13 kg jämnt nu på morgonen!Energin sprutar, så detta skall fixas idag!
…bättra i några målarmissar på kåken!
…grävmaskinen skall hem för lite ompyssling!
…Bojans storskopa för trädgårdsavfall skall tömmas!
…hål för ”skopinnehållet” skall grävas hos M & F….I’ll be back!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Rock on
.
6/11
6e November
Annexet
Det suger verkligen, hur jävla svårt det är att posta något här
Haha ser nu att matchen redan är långt igång. Så intresserad var Millen! 😂
Verkar vara målkalas i vart fall.Ja det var en svår V75:a idag. Millen lyckades pricka in fem i vart fall. Hade fyra respektive fem i loppen som vi sprack i. Var av en 3%are i vardera lopp. Jobbigt att hitta på 0 och 1 %are helt enkelt… spikarna i lopp 5 och 6 satt som en smäck! 😃 Tre veckors gratislir blev vinsten.
Vet i tusan om det blir att kolla på matchen i tattareland. Ska vara för att få se mycket mål. Att det blir vinst är väl redan klart… Jaja man märker. Har ändå inget bättre för mig vad jag vet.
SKÅL!
Back on track… och lika snabbt tillbaka igen. 3 lopp körda och man är körd… kul med V75, näe inte ett dugg faktiskt.
CD jo han åkte på någon form av cancer, sen fick han ju tvillingar som föddes 3 månader för tidigt (båda fixade det efter 2 månader i kuvös). Alltså, vad den mannen gått igenom under sin aktiva karriär är löjligt. Man får hoppas att han fått sin ”del” av skit och att resten blir en räkmacka.
Nu får man ägna sig åt den där matchen i sålna. Måttligt intresserad, trots att hela laget i princip bytts ut. Starkt av östers… Island att klippa Turkiet igår. Birkir spelade hela och både Smarra och Ömmi på bänken. De är så gott som klara för VM, trevligt med lite Bajare i den tävlingen. Hinner kanske bli några fler också, nej det finns väl inte någon som slår sig in innan dess skulle jag tro. Är väl några som knackar på U21/U19 så om några år kanske.
Bollar och Blu4e är vad man får hoppas på idag.
God dag GU!
Jag har lirat lite på bolaget! Mot Miljonerna.. =)
Härligt att läsa dina inspirerande ord farbror BAJEN ÄLTA NR 8! 🙂
Det är säkert en kombination av viktnedgången och en minskad mängd av det som gör en lite ”däst och däven” (allt med vetemjöl (gluten), dvs pasta, bröd osv) brukar ha den effekten. Jag brukar också få den energieffekten efter en veckas fastande, men inte fan lika starkt som farbror beskriver det! 😀 Mer lite av eufori! Jag instämmer i rekommendationen att det är väl värt att prova för alla! Kroppen kommer att jubla!
Hupp! Bondens Marknad kl 10-15 idag på Katarina Bangata! Kanske ska flänga in och köpa lite biodynamiskt odlade grönsaker som är fullproppade med näring och utan diverse annat påsprutat. Rödbetor, morötter, purjolök, och lite majskolvar skulle kunna bli finfint! Det finns dock MYCKET mer att botanisera runt där för hugade spekulanter 🙂
För övrigt!
…kan man få AD/HD retroaktivt? 😉
Jag tror fanimej jag fått det de senaste dagarna…energin sprutar och jag vaknar tidigt och vips så strömmar det ut ”uppdrag” här på tomten och har inga problem att ta mig an dessa heller!Vad har hänt?….Är det minus 12 kilo som är brytpunkten tro??? 🙂 🙂
Prova allihop att gå ner 12 kilo och meddela mig hur det blev! 🙂 🙂Vissa GU kan väl stå över…nån försvinner väl då…precis som jag vid jul! 😉
…alltså!
Det är en nästan ofattbar känsla att helt plötsligt komma i kläder som man ”växt ur” tidigare!
Var och rotade i min kasse med arbetskläder som med åren köpts in på nätet och liknande och var för smått redan från början, men blivit liggande då man inte vill slänga nya ”prittlar”….
Dagen till ära kom jag i nästan samtliga sparade ”paltor”… 🙂 🙂UNDERBART och vansinnigt inspirerande! 🙂 🙂 🙂
Är inte sidan jävligt trög eller är det hos mig?….tar i a f en evighet att posta ett inlägg!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
– 12, 5 kg…..min prognos håller nog! 🙂
Att jag upphör att existera efter jul, om jag håller den här takten! 😉 😉Provade lite glass och det fungerar utmärkt att äta som belöning och för att livet inte skall bli alltför ”boring” nu när jag håller på att gå ner mig!… 😉
Skall leta upp en bra sockerfri vanilj eller päron variant, typ i låda eller på pinne… Förslag någon?…det hade varit intressant att kolla på Bajen mot Balkal på måndag klockan 14, men att ta sig hem ifrån Uppsala vid 16-17 tiden är ingen lek här i stan!
Avstår kanske ändå, då logistiken inte kommer bli bra!Svetsade klart min gåva till Fru HEdberg igår eftermiddag! ”Looking good”! 🙂 🙂
Både romerska siffrorna, namn och ”kronan” på verket blev alldeles utmärkt!
Skall se om det går att lägga upp någon bild eller länk!må de!
Cancer också? Efter den olyckan?
Alltså, jag vete fan om det blir mycket tydligare att man är på helt fel väg. Typ dags för en 180-gradig vändning
Å nu ska jag dravla mig i säng. God natt systrar och bröder
Här är någon som har tagit dravel till oanade höjder
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.