-
FörfattareInlägg
-
Angående bolagsliret så är det min helg men det behövs fyllas på lite.
Charlie, Janne och Kungen har lägst saldo…
Messat Kungen. 🙂Nu är det gonatt!
Sov gott GU!CD är med i Philadelhpia Union, är osäker på om han spelar, han åkte ju på cancer men har återhämtat sig men kanske inte så pass att han spelar. Om han lyckas med det så är det ju så nära mirakel man kan komma med hans motgångar… och återkomster.
God kväll GU!
Har inte varit med om ”tältresningen” ännu och skulle vilja hjälpa till, men får absolut inte lyfta eller bära tungt ännu!
…och gå dit och stå och titta retar nog bara de som jobbar, så det är nog bäst att hålla sig hemma!Under rådande omständigheter gick det väldigt smidigt att slingra sig ur detta.. 😉 😉
Charlie Davis har en given plats bland spelare som alltid kommer värderas högt för deras insatser i klubben!
Hur står det till med honom? Är han fortfarande aktiv?… B ä S kanske vet?Jag är inte starstruck egentligen, känns bara skoj att Charlie Davies kommenterat en av mina kommentarer (skriven på svenska). 🙂
Att han ändå följer allt, har hört det av andra Bajare också. Han har 118000 följare på twitter, lär vara en och annan kommentar. Det var ju ett tag sedan han var här, före twitter gissningsvis. Och en del vatten har runnit under broarna sedan dess. Han skickade det som ett PM så det syns inte på twitter.-
Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av
BäS.
Själv har jag inte bestämt mig. Alltid skönt att vara ledig en söndag, å andra sidan trevligt med andra man känner även om jag tror det inte kommer att saknas såna någon av dagarna. Sen är det ju så att om man är där på lördagen så märks det om man verkligen behövs på söndagen också. Kan nog bli att jag anmäler mig båda dagarna ändå. Det är ju inte 12-timmars pass. Det blir nog så.
God eftermiddag GU!
Jag kan tänka mig söndagen. Kan vara trevligt att hjälpa till att sätta upp något
som är så trevligt att vistas i!! =)
=)-
bajen-loveU4ever.
Hämtat från hammarbybandy.se:
Uppsättning av Zinkentältet
Och så är det dags för den årliga uppsättningen av Zinkentältet! Lördagen den 14/10 mellan 08.00-13,00 och söndagen den 15/10 mellan 09.00-15.00 behöver vi din hjälp. Anmäl dig till Mange W på mangewi@gmail.com eller ring kansliet 084288752.
Välkomna!Magnusson
Jag tänkte försöka vara där åtminstone den ena dagen. Nån mer?
HÄRLIGA FREDAG! 🙂
Även om ett besök av kära storebror och svägerska igår visst innebar att man är lite tröttare än vanligt en dag som denna… 😉
Igår kväll fanns det en hel flaska whisky, men det gör det inte längre. 🙂 JÄTTEKONSTIGT! 😀
Fredag… vad ska man säga? Några timmar kvar till man stämplar ut och glider genom stan med ett flin.
Jo, det där låter inte dumt alls hr. vårdpaket. Pierre… en av nycklarna dit, en annan är är fröken Eurojackpotteri, så måste det ju heta på finska. Man kanske skulle dra till den där ön och lägga in några rader, det verkar ju vara finnar eller spel i finland som gäller om man ska dra hem potten.
Hade en polare som heter Pierre, undrar vart han tagit vägen, en trevlig prick som klivit in i hängselsmällarålder. Han är säkert på Skansen, inte i form av gårdare utan kompis med han med kräldjuren där på den ön.
I morrn blir det jag själv som tar mig till ön i skärgården. Bli matad och framföra diverse fordon på mossgräset. Apropå det så borde jag skaffa ett riktigt antiregnplagg, nåt man inte behöver impregnera varenda gång det droppar lite.
Just ja, FREEEDAG var det ju. Det ska man inte glömma……för övrigt går det segt på sidan idag…igår med vid närmare eftertanke!
…men i a f så har det försvunnit lite till runt midjan, men inte riktigt ett kilo jämnt!
Har snott ihop en gulaschsoppa i rent övningssyfte inför aftonen i admin nobla hem!
Vill ju veta om det fungerar att ”sörpla” i sig admins kokkonster, så man inte utsätter sig för några pinsamheter! 🙂
Skall sanningen fram så är det Viktväktarnas gulaschsoppa som spetsats med kryddor och lite mer kött och som mixats ihop till en sörja som smakar som gulasch…typ! 😉 😉…nu skall det tillverkas bokstäver i armeringsjärn och även en kombination av romerska siffror!
God morgon GU!
Nu svetsas det på en piedestal för trädgården här hemma i garaget!
….en god vän fyller jämt så den skall lämnas som gåva!
Klev upp halv sex, fixade kaffe till Bojan och mig och så bar det av till Bygma vid halv sjutiden efter armeringsjärn!Vore det inte en jävligt underbar tillvaro om man kunde ”lalla” lite så här som jag gör nu i resten av livet…ta dan som den kommer, inga förpliktelser, ingen press.. bara ”lalla” på? 🙂 🙂
I’ll be back!
God morgon GU!
”Återstoden av dagen” Anthony Hopkins och Emma Thompson.
Bra rulle, det håller jag med om. 😃😃Nä, dags för kaffe sen ska det jobbas!
Bara lite jobb idag, fredagar är sköna dagar.
=-)Jag är usel på att komma ihåg filmer och titlar, med få undantag. Men faktiskt så vet jag att jag sett den där ”Återstoden av livet” med han som spelar Hanibal Lecter, Sir någonting… den filmen var bra och lite annorlunda men fängslande på ett speciellt sätt. Klart sevärd. Nej, läst honom har jag inte…
Är lite sliten och funderar på att närma mig horisontalläge. Kan vara skönt att lägga sig innan man måste.Ha ha, läser att posten ska förändras och försämras, på regeringens förslag… ja, där lär det bli en lyckad förändring om man nu kan kalla det lyckat. Frågan är om det kan bli sämre än vad det är bara så det kan nog fela där också. Ja ja, man slutar aldrig förvånas hur det funkar i sandlådan.
God kväll GU!
Allt dravel som skrivs här är av vikt….antingen för den som läser, men kanske mest för den som krafsar ner smörjan!! 🙂 🙂
Finns inget bättre än genomtänkt och snusförnuftigt dravel! 😉TORSDAG! 🙂
FANtastiskt… man överlevde åtminstone den ljusa delen av dagen.
Man ser inte så mycket av den när man befinner sig en trappa ner… men redan vid ankomst så möttes jag av en påse och bara en sån sak gör ju livet lättare att leva. Att sen se lite påsar göra ett (eller flera) inlägg här belyser ju också tillvaron och sen får man ta till lampor.
Ska skaka igång kärnkraftverket och värma på lite paj, om det pajar så tar jag till färgglad fruktad youghurt.
Lyssnar på en pk med den japengelska nobelprisvinnaren. Gissar att han inte ens är i närheten av våra alster här, men stålar får han utan bollars hjälp, men det får inte vi heller.
Nonsensrader och jag har slösat bort flera sekunder av ert liv, beklagar det, men ni läste av fri vilja.Tjolahopp!
Idag är en sån där fantastisk dag! lite drygt 30 bast har jag röjt runt bland grytor och kastruller! Idag var det första gången som jag bakade churros. I hela livet faktiskt.
Så grymt jäkla gott!
God bättring till vårdpaketet!
Och god fortsättning till det senaste födelsedagsbarnetOm jag inte redan har sagt det så kommer jag på GUlaschen!
Fridens!
…än kan han Billy Gibbon!
🙂 🙂 Överraskande bra…
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
…hittade denna bild när jag letade bilder på nätet!
Störtskön… är han inte lite lik Johnny Depp? 🙂 🙂
http://images2.fanpop.com/images/photos/7200000/Jammin-Orang-monkeys-7274033-580-779.jpg
…och lite passande musik till kanske? 😉
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
ETT STORT TACK TILL ER ALLA FÖR FULL SUPPORT!
Ni är ett föredöme för mänskligheten hela bunten! RESPEKT!
Jag borde skrivit detta tidigare, men det fick bli nu istället… 😉Eder ödmjuke farbrorn från Älta aka Farbror Älta aka BAJEN ÄLTA NR 8 och numer bara ”lilla jag”! 🙂
https://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=/img/1457105547-dagens-ros.jpg

-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God förmiddag GU!
…är helt klart på väg mot full återställning, men ännu är vi inte där!
Det känns i a f liiiiite bättre än igår och igår var inte så farligt! 🙂
Endast fullt fokus på det som blir bättre…inget annat är värt att lägga energi på!
Det är devisen tills jag börjar jobba igen!Det är en mindre måltid för mig att klämma i mig alla tabletter jag behöver nu direkt efter operationen… 🙂
….lyckligtvis så minskar det drastiskt med dessa framledes! Om allt funkar så blir jag av med blodtryckmedicinen också….och då återstår endast några vitaminer som jag måste ta livet ut!
Kanske när man är nere i vikt att jag t o m kan lämna ifrån mig min överlägset bästa maskin också….”snarkmoppen”!…för övrigt -11 kg
En lunch och en middag har farbrorn från Älta snott ihop lite snabbt!
Det vankas en härligt kryddig currysoppa med lax och nudlar ner-mixat till en gulaktig sörja!
Vem kan motstå ett sådant gastronomiska mästerverk! 🙂 🙂Mer ”för övrigt”…
…så är det nog jävligt viktigt att se på saker och ting med en stor knippe humor när man skall göra drastiska förändringar i sitt liv…som detta är! Jag tänker göra det i a f! 😉 😉
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Konstaterar att det från i fredags till idag endast tagits poäng av dam/tjejlag i hockey och fotboll. Hockeytjejernas 3:e raka av 3 möjliga.
3 pinnar mot 3:orna i damallsvenskan.Tjejer kan… 🙂
Slänger in en brasklapp då det spelas en del annat än det man har koll på. Ber om ursäkt för det… om det ändrar situationen, det förtar inte de 2 vinsterna ändå.
Och eftersom ingen rosa visat sig sedan sist så:
T
O
R
S
D
A
GSkit var det med det… domarjävlar (vilket inte hade räckt med bättre iofs)
Men det är fantastiskt hur usla domarna kan vara i handboll och i synnerhet när de dömer oss på Jerka.
Halvarsson fick axeln ur led, det hjälpte inte heller då det var i vår period då något faktiskt funkade. Han fick åka plåstertaxi för de verkade inte få den i läge på plats.
Snart är det faktiskt…. kom igen nu BarbaJag och om plus är här och solen går ner i väster så…. kanske det blir + 1, eller nja, då blir det +1 kanske finns inte på världskartan. Det räcker med hr Ältas överblivna portion då.
Kommer garanterat krubba mer än 2 dl så hr Älta får inte vara måttstock för kastrullen. 😉 Mjölk lär det inte bli heller om ni ursäktar.
Nu ska jag iväg och ta en stor mjölk på 91:an innan man snubblar över till Jerka.
Hata hata hata gbgHola GU !!
Underbart att höra att herr Älta aka ”vårdpaketet” har det gått bra för…
Så kommer herr Älta bara äta 2 dl GUlasch senare i höst?
Nä, vila upp dig nu ordentligt.Vilka kommer med sällskap den 21 oktober ?
SKÅL !!!
God förmiddag GU!
DONE! 🙂 🙂
Gubbultras alldeles egna ”vårdpaket” är åter i det nobla hemmet!
..det har gått över förväntan med att ”komma igång” och jag mår efter omständigheterna oförskämt bra, så därför fick jag avvika några timmar tidigare än det var tänkt! Alla hade inte den turen såg jag när jag gick…
KÄMPA ALLA FETTON! 🙂Som vanligt skall personalen på Ersta hyllas villkorslöst….särskilt ”Syster Anna”…som vi ”strandade valar” som delade rum respektfullt kallade henne! Hon höll på Bajen också…bara en sån sak!! 🙂 🙂
Hon fick världen kram av mig innan jag gick!…Sippar på en glas mjölk för tillfället…2 dl bör ta åtminstone 20 minuter och få i sig, men det gör inte ett skit, då jag saknat att drick mjölk under dessa två veckor!
En slät soppa väntar vid 12-1 rycket….även den på 2 dl….Skall dra iväg till apoteket och hämta mina ”dopingpreparat” alldeles strax…
…just det!
STORT GRATTIS FARBROR HOFF!
…i efterskott! 😉God morgon GU!
Jodå HOFF har plötsligt blivit ett år äldre och Tack så mycket för era grattis! 😀 Ja tänk om man kunde bli yngre.. då jävlar var det fart på GUbben HOFF!
HOFF hoppas att ”vårdpaketets” kurering går som det ska så att farbror Älta får mår bra!Skål och kram!
🙂
Så, alltså… 🙂
Hörrö, ”vårdpaketet”, hur fan mår du? 🙂
Jaha, så fick man inte hinna besöka honom med den största favorittårtan han känner till.
Typiskt… ;-D
KÄMPA BAJEN ÄLTA NR 8! 🙂
Men vi hittar på något annat djävulskap så småningom! Lita på oss! 😀
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.