Visar 30 inlägg - 1,711 till 1,740 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Grattis i efterskott, herr HOFF!

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God Kväll GU!

I afton har jag besökt ”vårdpaketet” och jag ska hälsa att allt har gått bra och han mår bra och han får komma hem imorgon!! =) =) =)

Bror ville att jag skulle kalla honom ”vårdpaketet”. =) =)
    Imorgon får han själv berätta om sitt dygn i vårdens tjänst! =)

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Nåväl. 🙂

Man får glädjas över det lilla. I brist på annat. 🙂

Så GRATTIS igen kära farbror HOFF!

Vi får väl också hoppas att farbror BAJEN ÄLTA NR 8 hör av sig snart igen och berättar hur föträffligt han mår, och att det värsta är att ”hängslena” inte ”smäller” lika förbannat mycket längre. 🙂 <3

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Har hr. Hoff blivit yngre? Det är nåt att fira det… 🙂
    I övrigt tycker jag inte att det var mycket att fira igår. Fast det egentligen var i förrgår… eller nåt

Barbapappa
    Deltagare

GOD FÖRMIDDAG GU! 🙂

KÄMPA BAJEN ÄLTA NR 8! Allt kommer att gå bra! 🙂 <3

Det är mycket som händer nu, och till råga på eländet så glömde vi bort att hylla farbror HOFF igår (om jag inte missminner mig?)

GRATTIS så mycket din gamla hårdrockare! 🙂

BäS
    Deltagare

Trots det som händer där finns en hel del att säga om just vapenlagarna, det är en konstitutionell rätt där, lite som våra grundlagar, ändras inte på hur som helst. Ger mig inte mer in på det nu, men jag har fått mig lite kunskap i dem ändå de senaste åren.
    Athena som hon heter som blev en av de skadade där har vaknat upp efter någon form av behandling i varje fall, gott så.

I morgon är det Jerka som gäller för oss troende och det är med andra ord tisdag. En dag som tillägnas vår en gång så store ältabroder 😉 Kämpa på. Det blir nog fan bra det där.

Till eller snarare om hr Petty säger jag att jag var glad att både sett och hört honom. RIP

Gonatt vänner!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Måste ha varit en rejäl knäppgök i Vegas. Sedan att det kan ha att göra med dom väldigt generösa vapenlagarna där över det lär dom inte inse…

R.I.P. Tom Petty!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

…det är verkligen ingen tröst att den sista idioten inte är född än!
    …men med gällande vapenlag i USA, så är det inte det minsta konstigt att någon tar till ett lättillgängligt vapen när det ballar ur fullständigt i skallen !

R I P Tom

Klockan 10.00 skall farbrorn från Älta inställa sig för operation….
    Är hittills väldigt lugn inför detta…..och hoppas så förbli!

Drar till med en underbar låt som passar bra nu…dessutom med fina bilder till!

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God kväll GU! Det är en underlig värld vi lever i och människan är nog som dödar sina egna utan någon orsak.

Sedan har Tom Petty lämnat in. Det gamla gardet blir tunnare och tunnare.

BäS
    Deltagare

Gulaschsoppeväder

Matchen igår, ja inte var det någon höjdare från oss och ryktet på läktaren gick att JM sagt tilldem i halvtid ”Hoppas ni hörde vad publiken tycker av er prestation” eller något liknande sant eller ej… fan vet.
    Själv tyckte jag att peking spelade jävligt bra, mycket bättre än jag sett tidigare och bättre än mff när vi torskade 4-0. Vi klarade inte av det särdeles bra defensivt (eller offensivt för den delen).

Desto roligare att man redan hade 3 pinnar i fickan från Zinken. En prestation i klass med vinsten mot mal… Rosengård i början av säsongen. VÄL värda minst den dubbla publiken… fan vet hur man ska göra för att få folk att haja att det är kul att kolla på dem och att de är så förbannat tacksamma (på riktigt) över de som kommer dit. En stadig ”klack” på 15-20 pers… den kan utökas och vidgas. Igår stärkt av 7 småtjejer som tog sig hela vägen fram till oss, många glada miner hos dem.

Jävla dåre i Vegas… dessvärre hamnade en väldigt bra vän till ”ni vet vem” direkt i skottlinjen, status okänt för närvarande. 🙁

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Farbrorn från Älta kommer närvara för GUlaschsoppa…
    …men kommer troligtvis inte vara särskilt stor i maten…om man säger! 🙂

C:a 11.00 startar resan av vikt! 😉

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Morrn GU !!

Älta, nu håller jag tummarna tills de värker…

Tråkig match igår, jag blev väldigt besviken hur spelarna än en gång viker ner sig så fort vi får chansen att titta uppåt i tabellen. Blir fan deppad för mindre.

Nu till en liten trevligare sak, nu är datumet bestämt för GUlaschen i år.

*trumvirvel*

Den 21 oktober 2017 så kommer denna eminenta händelsen gå av stapeln, välkomna all underbara GU med respektive till 10 års GUlaschen…

SKÅL !!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av alexx11.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…denna bild hittades på nätet!
    http://hockeybladet.nu/wp-content/uploads/2017/03/BB670530BB017-1024×702.jpg
    …även en gammal förbundskapten har haft den goda smaken och ikläda sig det finaste man kan bära!
    …och som bonus fick han skaka tass med en legend!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Det var Krusnell som var behållningen idag! Det finns talang i den gossen! 🙂
    Tycker vi tar tillbaka Paulsen på topp framöver, då det inte händer mycket i anfallsväg med dem vi har därframme!
    Kör med Degerlund och Saevarson som mittbackar och Solheim och Krusnell som ytterbackar!

…det är nära nu!
    Om 15 timmar börjar ”resan” mot ett ”lättare” liv! 😉

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

God förmiddag all GUisar

Var i Strängnäs igår och provade lite viner. Kom hem med kasse gott och blandat. Grejen är att nu ska de ligga å samla damm i 15 år eller så. Lagom till pension kanske …

Kämpa ÄLTA! Det är dagar som denna som tyska rashundar är extra fina att ha. Målfokuserad är du i alla fall.

’Ses på Zinken och sen på SöS

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

..midnight-session vid Nackas Autospa igår! 🙂 🙂
    Igår kväll fick jag för mig att tvätta grävmaskinen, så vid 10 tiden på kvällen var vi där…maskinen, kärran och lilla jag!
    400 spänn i polletter förbrukades och bägge såg anständigt rena ut vid hemresan när vi drog hem vid halv 12 snåret!
    Det är andra gången på kort tid som jag åker dit och tvättar sent på kvällen en helg! Anledningen är att det är tomt, tyst, lite trafik och en behaglig temp ute….på minussidan är att belysningen inte är gjord för grävmaskiner i tvätt-båset, så det blir lite på känn här och där…
    Vill ha lugn och ro när jag kommer hem från Ersta, så alla små ”skitjobb” skall fixat innan måndagkväll, så idag skall kupén städas och rutorna tvättas är det tänkt!

Det blir match också….förväntar mig ingenting, utan hoppas bli glatt överraskad!

Kriteriet och Oaks på Valla idag….EGNA rader skall lämnas in!
    Har två bra spikar…..igår funkade det utmärkt att spika Goop i V 75-7, så jag provar igen!
    Och så en som vunnit två V 75 lopp i fin stil den senaste tiden, men är nu under 5% och totalt bortglömd! 🙂

På vågen står det lite och stampar, så som en följd av detta skall det brännas ister runt buken i spåret.;-)
    Har givit mig fan på att det skall stå minus 10 på vågen innan jag åker till Ersta imorgon för invägning, blodprov och ”surr” med narkosläkaren…
    På något sätt blir Rex indragen i detta.. 🙂 🙂

I’ll be back!

B ä S…Snyggt med 888….:-) 🙂

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God kväll GU!

Fick en biljett till morgondagens fajt på Nya S nu på kvällskvisten, så imorgon blir det match på plats!
    Inbjuden på lunch innan också. Trevligt!

Inte blev man lottomiljonär den här helgen heller… Typiskt!

Gonatt GU!

BäS
    Deltagare

Det där blev man knappast rik på, bommade den enda ”alla” andra också bommade trots 2 spikar. Finaler…
    Blev lite tröst med en rak dubbel, inte för pengarna men känslan.
    Nu blir det uppvärmt krubb

På’t igen bara, söndagen ska passeras först med en dubbel. Damerna 15.00 på Zinken sen 4:an upp… eller om jag kanske tar bilen den ska ju luftas ibland också.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

DONE…äntligen är avgassystemet på plats och tätt så när som ett litet pys i en skarv, men det går nog igen med tiden! Dessutom sitter den efter ”katten” och främre ljuddämparen!

Den där femhundringen var som vi skulle ladda in på travet…blev det inget av med, då han som ville lira inte hörde av sig! 🙁 🙁

Det sket sig mot Villa…. 🙁

BäS
    Deltagare

Nätrykte säger att en Gigant drog in en 4:e placering i biraloppet.
    Säger bara att vinnaren kom runt på 53 minuter, skapligt tempo. 5 minuter/bira inklusive transport. Sjukt bra eller fort… han lär ju inte dö av uttorkning på ett par dar i varje fall.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av BäS.
    BäS
    Deltagare

Kladdade ner några finalrader, lite för många egentligen för att vara finaler, men tänkte försöka sätta lite krokben för några av fyrbeningarna.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God morgon vraken Millen är vaken! 😃

Idag blir det mest hemma pyssel med att ställa in utemöblerna i förrådet och allmän höststädning. Vädret ser ut att ge tillfälle för lite grillning vilket alltid är välkommet!

Havremopederna är i princip redan uttagna, så nu ska dom bara trava som Millen tänkt… Mot miljonerna GU!

Ha en underbar höstdag alla GUisar! 😃

SKÅL i kaffet!

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God förmiddag. Intet nytt under solen annant än att den nya soffan kommer idag. Den gamla fyllde 28 år i somras och får nytt liv i Sorunda.

BäS
    Deltagare

Vila i frid, rösten som alla visste vems det var och alltid hade svar utifrån sunt förnuft och vett. Ibland lite vääääl, men utan att någon kunde säga att hon hade fel.

Barbapappa
    Deltagare

BAJEN ÄLTA NR 8
    Det där på tisdag är något du bestämt. Låt det vara så. 🙂

Ibland händer det saker som vi behöver ”ta hand om”. Låt det vara så också.

Jag vaknade upp med siffrorna 278 igår och 349 idag. Synd att jag inte spelade ”dubbel” på de numren.

Aja, det är snart lördag 😉

Vad säger du BAJEN ÄLTA NR 8, ska vi slänga in en varsin femhunka eller så i ett system, och se vad som händer?

Helgardera 1a och 5e

1an måste med i 4e

Och sen helgarderar vi sista med.

Det är Barba’s ”utgångs”-funderingar. 😉

Edit: Jag litar bara på Peter i 6e. 😉

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av Barbapappa.
    BäS
    Deltagare

Precis just vad jag tänkte tipsa om… absolut sevärt om man inte är väldigt antiZappa

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Det är en dokumentär om Frank Zappa på Svt 2 kl 20.00.
    Kan vara trevligt att titta på! =)

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Avgassystemet är delvis fixat, men det återstår lite mer jobb innan det är helt klart….och en resa till Biltema!!

Grymt starkt att slå ”byn” i S C. 🙂 🙂
    ..hittade lite bilder från matchen!
    http://www.svenskbandy.se/SvenskaCupen/NYHETER/fagerstromviharvaldigtsnyggakombinationer/

bajen-loveU4ever
    Deltagare

3-2 slutade det. 🙂
    Jag har fått en gratiskod till kvällens match men fan vet om man pallar hackandet i sändningen?!
    Tror mer på elitrapport…
    Vi får se!
    21.30 möter vi Västerås.
    V-ås som vann över Villa med 6-0 imorse.
    Hoppsan liksom!

BäS
    Deltagare

Vi får se till att sopa hem en trippel i år. Börja med SC 🙂

Visar 30 inlägg - 1,711 till 1,740 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.