-
FörfattareInlägg
-
3-0 Milerud!
=)God eftermiddag GU!
Svenska cupen körs denna helg, just nu pågår Edsbyn -Bajen.
Bajen leder med 2-0… =) =)
Sändningen kan köpas på bandyplay.se för 69 kr.
Sändningen är dock undermålig så jag har skrivit och klagat. Inget svar än..
Vi har en match till senare idag, jag tyckte det var ett bra läge för dem att kompensera mig med
att jag kan se den matchen utan kostnad.
Vi får väl se.. =)Någon som har det här numret eller prenumeration och kommer åt artikeln?
Tror att den visar en lite annan bild av den där klubben i norr… ope?God morgon GU!
Igår var sista arbetsdagen på ett antal veckor!
Det återstår några dagar med många tankar inför det som sker på tisdag!…men innan jag får tänka dessa tankar, så skall avgassystemet på ”lilla hjärtats” bil fixas!
Det är inte att tänka på att sätta dit ett nytt för runt 26.000:-, så med Biltemas rördelar, min svets så får jag göra det bästa av situationen!
Ser inga problem i det som skall göras, men jag avskyr att hålla på att krypa under gamla biljävlar!Östersund, då?
Jag är grymt imponerad! 🙂
Undrar bara hur länge det tar innan laget blir söndervärvat?……på vågen!
Kilona som ramlade av förra veckan är numer utbytta mot hekton….men det är på väg åt nedåt och det är det viktigaste!…. -9 kg borde det stå på vågen redan inom detta dygn!
Har som mål att vara på -10 innan operation och det finns klart inom räckhåll!HAVE A NICE DAY! 🙂 🙂
http://s2.quickmeme.com/img/42/42969b2923d8941fec9135f5a95f429c2d8a45cc24009cc79b113c85d1ed72a1.jpg
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
Jag fan Älskar öfk! 🙂
(Inga versaler här än inte! :-D)östersund alltså, man vet inte om man ska skratta eller gråta egentligen. Men en sak visar det och det är vikten av Cupen. Med 30 kvar drog jag in en gröning till 1,44 inte fan funkade den jinxen.
Apropå det så är det en Kung som står på tur på vårat gemensamhetslir
GOD FÖRMIDDAG GU! 🙂
Barba noterar 4+1 samt 5 rätt i lördags, och 3+2 samt 4 rätt igår. Nu är det nog nära, tror ni inte!? 🙂
Barba hade t o m 2 rätt på jokern igår (även om inte numren var alldeles precis bredvid varandra :-D)!
Övrigt värt att notera i tillvaron är att det är TORSDAG idag! 🙂
Taktikmiss i slutminuten gav att vi torskade mot skövde… vi låg under efter ett straffmål en bit in i 59:e och tog avslut med 20 sek kvar satte den men de lyckas sätta en balja med 3 sek kvar. Skit
God morgon GU!
…så när som på något hg är det minus 8!
Jag tycker ”minustakten” har saktat ner lite! Inga kilominus per dag längre, men det är säkert i sin ordning!
Vad man märker är att man lätt får ”soppatorsk” och att fysiska orken inte riktigt finns där när man måste hjälpa till ”utanför maskinen”!….Jag tror inte man kan köra med ”kostersättning” under några längre perioder…det känns som 14 dagar är max, i a f som jag känner det efter 10 dagar!
Trodde det skulle bli kraftiga humörsvängningar, men dessa har lyckligtvis uteblivit…hittills! 😉
21.000:- + M och arbete, kostar ett nytt avgassystem till Bojans bil….
Var inne på att byta bil till en nyare av samma märke, men med dessa priser på reservdelar är det helt uteslutet!
Skall ringa nämnda bilmärke och tala allvar vid lämpligt tillfälle!I’ll be back!
21 oktober är ju ett classy datum… 🙂 minst sagt. Båda dagarna är det bandy hemma, men om det verkligen funkar 21 okt ska man väl låta vara osagt för att inte säga skapligt otroligt, har vi någonsin spelat på Zinken före november? Dock, matchen är 15.00 (mot Vänersborg) så väl avklarad vid 5-rycket. Den 25/11 är det V-ås hemma och avslag vid 14.00, borde också funka rent praktiskt, men vad är vi i för partystämning?
Det var mina små reflektioner över datumen så slipper ni kolla vad som händer i övrigt de dagarna eller i varje fall vad gäller Bajen.
Skulle tycka det vore bra med lite input om det jag skrev tidigare (ev nytt eget forum) så kom gärna med tankar och idéer så får vi se vad det kan bli av med det. Hittills har det inte kommit mycket, för att inte säga väldigt lite eller inte ett skit.Hola GU !!
Nu så kommer jag med 2 förslag till datum för GUlaschen..
21 oktober eller 25 november
Lägger ut detta både på FB och via messenger och mail
När det gäller derbyt så vart vi robbade på två poäng, skit tycker jag…
SKÅL !!!
Jaha, vi håller vår 7:e placering, många som åker på pumpen nu verkar det som. Men jag tycker att det känns rätt stabilt i den grönvita klubbens fotbollslag. Får alla vara hela och träna på så kan det bli väldigt bra det här. Och nu kan väl alla hålla med om att gbg är ett skitlag…
Var halvok med oavgjort, en bra halvlek och en mindre bra. Men så kollar jag på vårat bortdömda mål, nu är jag bara förbannad på filmindustrin, långa olssonar och en domare, samma domare som en lång olsson pratade med just före hörnan slogs. Han beklagade sig över att han togs hårt… dibba rör honom inte utan är mer som en hamburgare mellan 2 brön.
http://www.expressen.se/tv/sport/fotboll/allsvenskan/klipp/har-blir-bajen-blasta-pa-segermalet/
Va fan, blev det inte 1-5? 😉
För övrigt är Barba på ett allt annat än bra humör just nu. När ska han lära sig hur osmart det är tro (apropå självuppfyllande profetior).
För övrigt begravs Loffe i Katarina kyrka imorgon kl 15.
Så, nu ska Barba försöka hålla käft resten av kvällen.
Och kämpa BAJEN ÄLTA NR 8, och förlåt för de negativa orden här ovan till er alla.
Åsså kan vi skicka de där två jävla idioterna i usa och nk till en öde ö och låta de ha ihjäl varandra. Ingen får komma därifrån innan båda har dött. Det första de får göra för att ”såra” sina egna ”egon” är att ta ett varsitt intelligenstest. Allt över 100 i IQ är en omöjlighet.
Det gick inget vidare att hålla käft. Förlåt igen. Jag ska skriva något annat någon annanstans istället.
Tror att det var rätt att välja ett par friska pigga ben ändå. Men jag hade nog gärna sett Leo i det bytet istället och att Romulo hade fått komma in lite tidigare. Dessvärre blev ju inte bytena något som gjorde något bättre, men heller inte sämre, vilket var nog så viktigt. Trist andra halvlek och att vi hade bortre målet gjorde det inte roligare heller. Att man kan förespråka kortsida förstår jag inte, i varje fall om man vill se matchen och det är 87% anledningen till att jag går och ser eländet.
Nåja, Peking nästa och de har väl sett sina bästa dagar.…ganska väntat i o m att vi INTE vinner två matcher på raken!
Förstod inte bytet av Kennedy….
Wiland är vår bäste spelare…igen och igen och igen… 😉…instämmer! Det står och stampar på samma ställe!
Vad jag förstår, så är det underbemannat på kansliet och de som skall ”sälja” är mer eller mindre tvingade att se till att hålla verksamheten hjälpligt flytande om dagarna!
Lite av det X:et sade till mig om varför vi är där vi är!
Hörde om ett supporterinitiativ som gick ut på att ideellt hjälpa till att sälja in Hammarby bandy till sponsorer….men har inte hört något mer om det!Lite nytänk vore på sin plats i bandyn. Man måste hänga med i svängarna och lyssna på de som vet hur moderna marknadsföring funkar. Sen är det svårt att ”lura” folk till Zinken i kylan, men visst går det… det får man inte ge upp.
Blev ändå glatt förvånad när jag i veckan hörde det var c:a 600 säsongsplåtar sålda. En bra grund att utgå från.…lite krisrubriker är vi bajare vana vid, så detta är inge nytt!
http://www.hammarbybandy.se/elitlicensen/
Tycker att alla som kan skall skicka in en lax….dom om några är verkligen värda det!
Det är trots allt Hammarby bandy som burit den grönvita flaggan högst i föreningen med SM-guld och S C segrar de senaste åren när det s.k. ”flaggskeppet” harvade runt mot mediokert motstånd och inte var förmögna att ta sig upp ifrån gärdgårdsserien!
Personligen är jag betydligt mer stolt över vad Hammarby bandy åstadkommit på ganska kort tid, trots miserabla förutsättningar…än alla andra grönvita triumfer tillsammans!God morgon GU!
Lite om matchen mot Bollnäs!
http://bandyfeber.com/2017/09/23/hammarby-avfardade-bollnas-styrde-matchen/
Även om jag har svårt för ”Villa’s” Bandyfeber och Villa i största allmänhet, så är dom i a f inte tillnärmelsevis så jävla snikna som Bandyplus och det hedrar dem att alla artiklar är tillgängliga för alla!Bandyplus däremot lägger allt som har med Bajen att göra under sin ”plustjänst” och har heller inga problem med att profitera på det mest smaklösa sätten…typ om tragiska bortgångar m.m.
Den s.k. chefredaktören som jag har mejlat flera gånger om deras smaklösa fasoner är enligt min mening en girig, empatilös jävla snorunge som borde ha ett rejält kok stryk innan han avsätts! 😉…nog om den där lilla jäveln!
Hade hoppats på att en ny siffra på vågen skulle dyka upp, men så blev det inte! 🙁
Samma siffra som igår, men ett klart lägre nummer efter kommat, om man säger!
-7 hg istället för ett kilo jämnt!
Tror i a f att det nya numret visar sig innan kvällen!Har redan börjat umgås med ett ”nytt tänk” gällande framtidens intagande av föda!
Det lär bli krångligt att förklara i skriftform, men det ser bra ut i skallen…om man säger! 😉 😉
…men det bygger på logiskt tänkande!
Erfarenheterna som jag har med mig sedan jag slutade röka och även delar av tankesättet som jag fått av min terapeut om att hantera stress!
I korthet….fokusera endast på det positiva och det du själv kan påverka!******
Derbyt då…
Undrar om Rômulo startar idag… 😉 😉
Ändå skönt med en vinst… enda vinsten den dagen. Eh, nä en 10:a på Gu-tipset blev det ju.
….å så gjorde vi 5-1 i andra! 8-2 till slut!
Adam 2 Elfving 2 och Jeppe 1!
Bollnäs startade utan Hellmyrs och ”Nisse”…tror inte det hjälp i a f! 🙂 🙂…en liten rapport från Göranssons arena! Syrran tog hem matchen, då jag tvärvägrar ha med Bandyplus att göra! 🙂 🙂
Bajen dominerar ordentligt och leder välförtjänt med 3-1….mål av Robin, Fager och Kasper!
…och med lite mer skärpa borde vi gjort några mål till!En massa norksa kusar gjorde det inte lättare… kändes som åtminstone 3 lopp kan tokskrälla. Höll nere antalet rader då jag inte vill sponsra mer än nödvändigt.
Stora frågan är: Ska man ta sig upp ur soffan idag? och i såna fall varför?Platåer är grejor det… 70-talets höjdare!
Det var väl ungefär då man hade sixpack senast, nu mår man mest bra. Den som inte tål att se min ämliga kropp i närheten av vatten eller nåt annat får vända sig om eller sakta dra iväg. Det är min hållning till dylikt…
Så det är dags för havremopparna igen… ja man får väl skramla ihop lite i byxfickorna och se vad det blir.
Det är och förblir en slö dagAnonym
Inaktiv2017-09-23 kl. 12:52Antal inlägg: 70Kämpa BÄN8. I början går det lätt, men sedan hamnar man på platåer som kan vara veckor innan nästa minskning. Tro mig, vägde 104 pannor för 15 år sedan och väger 75 nu. En lång resa med stopp lite då och då, man vill ju njuta av rejält med god mat och dryck ibland.
Skål i vad som helst GU och en trevlig helg.
God middag GU!
Efter att ha fått ”stått i vassen” i många år, så räknar jag med att kunna glänsa med ett stilfullt ”sixpack” på beachen till sommaren! 🙂 🙂 …. men sannorlikheten för detta är mikroskopiska, då jag inte gillar att varken glänsa eller beachlivet! 🙂 🙂
…men tack i a f bäste magistern för din osvikliga tro på farbrors framgångar vid ”sjökanten”! 🙂
…jag smäller med hängslena idag…trots att Bollnäs och Bajen drabbar samman på Göranssons Arena!
Travet är klart…tror jag!
Inväntar mer info om några hästar….under 5% 😉…och, jodå!
Kilotrenden håller i sig med nya nummer på vågen varje dag! 😉-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Anonym
Inaktiv2017-09-23 kl. 10:23Antal inlägg: 70God förmiddag GU! Äntligen fri från förkylningen. Kommer att se matchen på TV i morgon, orkade inte skaffa plåtar då jag inte visste hor frisk jag skulle vara. Set att det blir både tips och hästar i helgen, trevligt.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.