Visar 30 inlägg - 2,461 till 2,490 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

BAJEN ÄLTA NR 8
    Barba förstår allt det där med det privatekonomiska, och även revisorns kommentarer (precis på samma sätt som Barbas revisor säkert skulle ha uttryckt det hela om han inte ville ha en massa jobb med avveckling. 😉 No offense! :-D) (Fråga: Behöver bolaget verkligen avvecklas då? Det kanske kan bära en del kostnader framöver ändå?)

Men Barba skulle nog ha börjat sätta upp lite faktiska siffror bredvid varandra ändå, för att kanske vänja sig vid tanken, och lösa eventuella problem innan de ligger i knät. 😉 Det kan ju komma en dag då man inte längre tycker att man har ett val, och då kan det vara skönt att veta vad man har att se fram emot. 🙂

Vare match? 🙂 (Man kan ju inte påstå att Bajen haft ”otur” med domarna på sistone i alla fall… ;-))

Två matcher, två tvålar och minus fyra pinnar, eller vad säger du BÄS? 😀 (Akta infarkten! :-D)

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Ja. Någon tvål per säsong råkar väl de flesta målvakter ut för men när det börjar bli en per match så är det något som inte stämmer.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God eftermiddag GU!

…tror att Ögmundur måste snäppa upp ordentligt, annars är det snart färdigspelat!
    De två senaste insläppta är klart billiga mål och han borde tagit bägge!

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Intressant startelva med både Torsten och Kenndy som startspelare. Grisig match lär det bli… planen är knappast den bästa och vi har varit där förr…
    Nåja, bara det inte blir kryss… kan rasa på med mål.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…hade samtal med revisorn igår kväll!

Att hälsan är absolut det viktigaste påtalade hon direkt, men menar samtidigt att jag ju varit jävligt tydlig med firman jag kör åt att jag är känslig för stress och mina två akuta sjukhusbesök har inte undgått dem heller!
    Hon menar också på att dom verkligen visat att dom bryr sig, då man ändå vill ha mig kvar och ber mig säga till i tid innan stressnivån stiger!
    …om man inte brydde sig varför skulle man annars helt oanmält bett mig höja timpriset och gå mig till mötes i nästan allt jag ber om?
    Hon tycker att firman verkar vara skitbra att jobba åt, när man gör som man gör….det är ett verkligt ovanligt agerande av ett affärsdrivande företag!
    Hon tycker att jag är verkligt lyckligt lottad som fått en sån ”bra deal” som underentreprenör!
    Underentreprenörer ”kör man” hänsynslöst med i alla branscher…
    …medans du är satt på en piedestal, som hon sa! 🙂

Försäkrings-ärendet var också något som även hon påtalade….så dom inte ges tillfälle och ”slingra” sig ur ersättningar m.m.
    Lita för fan aldrig på banker och försäkringsbolag, sa hon! 🙂 🙂

Hon är mer klarsynt, än vad jag är och hon tror inte den lön jag behöver för att inte ”gå ner i lön för mycket” går att få ut i yrket under rådande omständigheter!
    Efter vad jag hört så har dom ekonomiska marginalerna inte förbättrats utan snarare nästan blivit sämre efter den senaste kommunupphandlingen….så jag tror inte jag kan få den lön jag vill ha som anställd hos någon annan, tyvärr!
    Det är mycket som nyttjas privat som firman står för och som måste läggas som kostnader på min ”framtida” lön, om jag avyttrar. Typ bil, olika försäkringar, larm, internet, telefon :-)…m.m.

Mitt förtroende för henne är stort och hon har alltid kommit med ”rätt” råd till mig i runt 20 års tid…så varför tvivla denna gång?
    Hon tyckte heller inte att tillfället för mina planer var alldeles väl valda…det hade varit önskvärt om hon hade vetat om mina planer tidigare, än att allt skall ske från ena dagen till den andra!

Match idag…Skall vi vinna 3 pinnar, förlora 2 pinnar eller alla tre?
    Ständigt dessa frågor! 😉

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Millen har fixat in deg på kontot!

BäS
    Deltagare

admins tur på bolagsspelet… missade att skriva det tidigare. Millen behöver peta in ett par spänn.

BäS
    Deltagare

Inte ens förbundet förstår, hur fan ska då spelarna göra det?
    ”Inga förlorare på Örjans Vall” inleds underrubriken. De spelar 0-0 och är inte förlorare???? Var det 2 vinnare då kan man fråga sig… med 1 pinne var att ta med sig ner till SE om de nu inte klarar sig från det, men då beror det på att de vunnit matcher, inte spelat oavgjort. Artikeln är visserligen signerad TT av någon anledning, men till och med TT har fel ibland.

BäS
    Deltagare

Min tanke föll just där de rosa tankarna fallit.
    Nog för att försäkringsbolag (och banker) är svinpälsar, men de är det alldeles oavsett. Det är vad du hade för försäkring vid skadetillfället som gäller, även om du haft det i annat bolag. Men vi pratar svinpälsar och utsugare och då är det bättre att dra det en vända till och få det på papper från dels handläggaren, men gärna även med handläggarens chefs kråka på pappret. Ibland är både slangbella och båge att föredra…
    Tillbaka från yttre hebriderna eller Vindö, alltid finns det någon planka eller pinne att ta hand om därute.

Barbapappa
    Deltagare

Barba har också haft sådana där både sjukdoms- och lönegarantiförsäkringar, och vet med visshet att alla kända ”skador” färdigbehandlas även om försäkringen upphör.

Barba skulle rekommendera farbror BAJEN ÄLTA NR 8 att ta ett snack med försäkringsbolaget och be dem förklara exakt hur det ligger till om du skulle byta ”arbetsgivare” och att försäkringen därmed skulle ”upphöra”, och sen be dem skriva ner det på ett papper med ett par vattenstämplar på, och så där. Barba menar att det är ju inte ditt företag som är försäkrat, det är du.

Du kan ju också lyssna med dina ”behandlare” med om hur det brukar funka vid sådana tillfällen? Jag menar bara, att det nog inte är helt ovanligt att vissa enmansfirmor tom går omkull vid ”större skador”, och då måste ju skyddet fortfarande finnas för dig, även om inga fler premier kommer att betalas in från företaget. Kolla upp det ändå vetja!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God middag!

Det som var glasklart i morse…

…å så sa Bojan en sak som jag absolut inte haft en tanke på, men som gör att jag troligtvis blir kvar där jag är!
    Min nyopererade arm är sedan en tid under utredning om framtida men och ersättningar efter en operationsskada…det är en utdragen process med utvärdering efter ett år och två år!
    Detta är anmält via mina nuvarande försäkringar…
    Blir jag anställd är jag tvungen att säga upp min ”svindyra” sjukvårdsförsäkring och företagsförsäkring…
    …och det är inget jag vill chansa med, då mina försäkringar har klart bättre villkor, än dem som man tecknar idag!
    Jag har svårt att se hur jag skall ”ta över” dessa som privatperson eller han som vill anställa mig…utan att det blir ändrade och givetvis sämre villkor!

Tror det är bäst att inte ”bjuda” på några möjligheter att ändra/häva mina försäkringar!
    Dessa bolag har som sagt inga skrupler om sådana saker!

Pendeln låg djup på ”det nya erbjudandet” i morse, men har tippat över rätt ordentligt!
    Hälsan är jätteviktig och detta är också hälsa…jag tror att man måste tänka till även om dessa saker!
    Har även några pensionsförsäkringar som firman är med och ”pröjsar” på…

BäS
    Deltagare

Tänk (livs)kvalitet och vad som är viktigt. Inte bara idag utan om en vecka eller 5 år.
    Vi blir inte yngre skulle jag kunna skriva, men jag tror du är gammal nog att veta det.

Ingen kommer vända dig ryggen eller bli besviken om du väljer det som passar dig bäst. Jag vet vad jag skulle gjort, men det är jag det… och jag står inte inför valet. Dessutom tycker jag faktiskt att du har en ofantlig tur som får valmöjligheten, hade det andra kommit tidigare eller senare hade du kanske inte kunnat välja.

Drar ut i skärgår’n

Barbapappa
    Deltagare

BAJEN ÄLTA NR 8
    Vad är det de där makabra norrbaggarna brukar säga? 🙂 ”Liksvepningen har inga fickor”. 😉

Barba tycker att det där låter som ett hyfsat lätt val ;-), även om man behöver grunna lite på det ett tag. Och ibland är det också lite lättare sagt än gjort också. 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Svåra beslut stundar…
    Varför måste flera positiva grejer tätt inpå varandra från olika håll leda till att man måste gör någon/några besvikna??
    Fick igår en förfrågan om mig, min maskin och om att återvända till mitt gamla jobb…min trivsamme gamle ”vapendragare” väntar på mig där!
    Det innebär att jag säljer min maskin och blir anställd på ”min maskin”…och givetvis avyttrar firman!
    Har umgåtts med dessa tankar till och från, då jag fått mig några verkliga tankeställare när man blivit tvungen att uppsöka sjukhus på grund av jobbrelaterad stress…
    …råd från flera ”vårdpersoner” är att jag borde byta jobb eller söka en lugnare tillvaro, vilket det blir på mitt gamla jobb!
    Har heller inte gjort någon hemlighet av att dessa tankar funnits och att ”allt är till salu till rätt pris”..

….och nu har alltså någon nappat på ovanstående, samtidigt som detta härunder dök upp tidigt i veckan!

Fick i veckan skitfina besked från min nuvarande arbetsgivare…
    Prishöjning utan att jag bett om det, jättebra deal för nattjobb, lovord över allt som vi åstadkommer om dagarna, ”åretruntjobb” är i princip garanterat till pension.
    Det har tagit tid att acklimatisera sig till det nya jobbet efter det oväntade slutet efter 32 år i kommunens tjänst, men känner numer att jag är mer och mer till freds med tillvaron…
    Men stressfaktorn är klart högre och ökar ständigt och det är något som firmor på öppna marknaden lever under hela tiden! Jag vet att dom är mån om mig och gör vad dom kan för att jag skall kunna jobba i lugn och ro…men tidplaner och tryck från beställarna driver upp tempot i a f!

…det är inget lätt beslut och vem skall man göra besviken?

BäS
    Deltagare

För övrigt så har bajenhöjden som vanligt en hel del poänger. Vända runt mot så pass bra spelare när vi själva har svårt att hålla bollen inom laget är… beviserligen inte bra. Det är där bolltappen vid ”fle” situation uppkommer och det är vi bättre än att bjuda på mot en sån motbjudande motståndare.

Veckans höjdare var ändå en KUNG’s uttrycksfulla ord gentemot ett inbytesobjekt i andra laget. Garvar fortfarande… man blir inte kung förutan och han presterade precis 0 dessutom, så mer sånt.

BäS
    Deltagare

Det här med matchfixning och Ömmis ”räddning”. Hej och hå… det blev lite jobbigt.

För övrigt har rättvisa och resultat väldigt lite med varandra att göra. Peta in bollen fler gånger än motståndaren så spelar resten inte någon roll.

BäS
    Deltagare

Freeedag… så är det
    Nu tänker jag ”sabba” den för er.
    LÄS:

Du kanske inte minns, men vi glömmer aldrig

Sitt för er själva om ni inte gillar självspäkning.

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Sorgsam afton GU!

Så har Chris Cornell också sällat sig till alla rockhjältarna i himlen.
    Sorgligt. The best ones are gone.
    RIP Chris

Sån där puckey på tv.. Gäsp..

bajenhöjden
    Deltagare

Man kan fundera mycket på det där insläppta målet igår. Det var inte ologiskt att det kom för mff tryckte på ganska bra när de kommit i underläge, även om de inte skapade så jättemycket. Däremot blev jag ganska störd över att det kom till på en kontring. En sak att släppa till kontringar om man ligger under och måste chansa lite medan man jagar mål men jag tycker vi spelade lite märkligt ibland, istället för att gå lite mer rakt på avslut så började vi vända runt och spela bakåt och tappa boll bakom ett antal spelare.

I kontringen är vi ändå hyggligt med hem men sedan har förstås Tinnerholm lite tur att brytningen på första skottet går direkt tillbaka till honom. Lite svårt för Ögat att avgöra om det skall komma skott eller inlägg då men han står väl någorlunda rätt. Bra avslut som dyker ner mot bortre krysset men när han nu är där så skall han förstås kunna göra något bättre. Är han inte säker på att limma bollen så tippa till hörna eller boxa ut. Nu blev det tyvärr en tvål till slut.

Lite för mycket kryss som BäS är inne på. I det långa perspektivet vill jag ändå se det positiva i att vi tar poäng nästan varje match och när vi inte gör det är vi ändå ytterst nära. Får JM skruva lite till och med en eller annan förstärkning i truppen kan vi vara på väg mot något riktigt intressant.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!

..det blev inte alls som det var tänkt, då det som skulle göras tog längre tid än beräknat!
    Fick därför hänga i från 21.30 igår och hela natten fram till 9.30 i morse istället!
    Somnade ovaggad… 🙂

…åter igen en onödig ”poängförlust”!
    Det såg verkligen inte otagbart ut, deras mål!

Undrar fortfarande vad Imad Khalili gjort…eller inte gör!
    …alla är före honom i kön!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Ja det var väl inte det bästa ingripandet som Ögat gjort direkt. Var ju på rätt plats och borde helt klart kunnat både boxa och plockat den bollen utan större problem… Men, men sett till matchens helhet så var oavgjort kanske inte helt orättvist.

Jaha så är kvällens match mellan ifk fiskrens och råtta inställd pga matchfixningsförsök…

RIP Chris!

Barbapappa
    Deltagare

RIP Chris

BäS
    Deltagare

Gillar inte 2/3-torskar och nu när jag sett några repriser på deras mål… alltså Ögat vad i helvete gör du? Försöker limma bollen istället för att tippa ut den, men han var väl trött på hörnor.
    Tvålhandske no 2

Barbapappa
    Deltagare

Ja, Barba hade väl inte misstyckt om vi fick med oss tre pinnar :-), men Barba är mest nöjd med hur vi stod upp och kämpade! Hur Paulsen orkade springa vete fan… 🙂

BäS
    Deltagare

Dessutom så gör både Degerlund och Leo en väldigt bra match…

bajenhöjden
    Deltagare

Hörde jag grill?

Hellre första helgen än den andra tror jag. Känns om väldigt mycket risk för semester annars. Även om man inte är så planerad ännu.

Tre poäng hade suttit fint men hade absolut tagit ett kryss i förväg och det här var väl första pinnen mot dem sedan vi gick upp igen? Känns som att vi tar steg i rätt riktning i många matcher nu.

BäS
    Deltagare

Hrmpf, ok, tar den här pinnen. Tycker nog vi var närmare 3 än de var sett till chanser. Alla fick slita som djur och alla gjorde det och förstörde för nordtyskarna. Solheim vill jag lyfta fram som vår extra allt i att slita. Framåt inte mycket att säga, vi fick några möjligheter som jag tyckte förvaltades hyggligt. Smarras mål är ju en pärla och helt enligt instruktions bok.
    Nog om det, nu är det 3-poängare som gäller.

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Halloj alla GU !

Vet ej vad som händer, men för mycket just nu.

Bedon, GU grilldatum, sjysst, se nu till att respektive kan komma på 10 års grillen också. Den 15:juli låter som ett riktigt bra datum för våran del i alla fall.

Hoppas nu att Bajen kan skrälla imorrn, vore roligt, ett eller två offsidemål skulle kännas mumma…

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…fick ett mycket trevligt samtal idag!

En av cheferna ringde och tyckte jag skulle höja priset på maskinen!
    Det var inget som jag hade tänkt göra eller planerat…så det blev en väldigt glad överraskning!
    Höjningen gäller från det jag kom tillbaka från operation… 🙂 🙂

Jag sade att han gärna fick höra av sig oftare när han kommer med sådana nyheter! 🙂 🙂
    Han är bra som fan att ha att göra med och har alltid brytt sig och varit jävligt reko mot mig!…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Vilken dag som helst i Kringelkroken duger för mig…. närvarar vilket som!

Trivsamma ”inside” rapporter från Zinken har dykt upp…
    Klart nöjd över det som jag fått höra! 🙂 🙂

Tuff morgondag väntar…
    Ordinarie arbete från 07.00-16.30, därefter 30 minuter hos naprapaten…därefter hem, middag, liten lur och match på TV…därefter tillbaka till jobbet 21.30 för jobb framåt 00.00-01.00, därefter hemgång, tillbaka igen till 04.00 för att flytta avspärrningar, sedan kör vi vidare därifrån fram till klockan…någonting, beroende på vad vi orkar!
    VI KÄMPAR, JIMPA OCH JAG! 🙂

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
Visar 30 inlägg - 2,461 till 2,490 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.