Visar 30 inlägg - 2,551 till 2,580 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Avund är sällan snyggt, men väldigt tydligt.
    När det gäller hyran så är det väl som det var med fotbollen, vi betalar mer per match än de gör på hela säsongen. Mer behöver inte sägas. Det finns ändå rätt många från bygden som är tysta, det ska man heller inte glömma. De största trutarna är de skränigaste… och missar betet.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

…det är stor humor när hela bandy-Sverige ondgör sig över våra värvningar av Fagerström och Gratchev!
    Att vi dessutom förlängt med Jonsson och troligen också Spjuth och Sundin sticker i ögonen!
    Helt förblindade av det faktum att truppen dragits ner från 22 till 18 spelare i ekonomiskt syfte. Det ignoreras fullständigt att spelare slutat, inte fått förlängt….likaså att Fagerström värvats av en samling externa finansiärer!

…det värmer oerhört att ”bitterfittorna” i Villa blev blåsta på allt!
    Som vanligt var samtliga ”klasspelare” klara och väntades skriva på inom kort!
    Av det blev det ingenting, då INGEN spelare av någon större klass skrev på!
    Att man sedan inte tar sig en funderare på varför ingen vill skriva på för dem är förvånande, men knappast oväntat!
    Lidköping skulle i a f inte jag vilja tillbringa någon längre tid i…medans en massa inskränkta bondtölpar tror att Lidköping är en världsmetropol som är få förunnat att bo i! 🙂 🙂

Det är också förvånande att andra lag supportrar glömmer snabbt… och ens har mage att öppna truten!
    Bollnäs var på ruinens brant när externa finansiärer klev in och värvade dit Berlin och Hellmyrs, då klubben inte kunde betala löner till sina spelare!….men man är inte sen att ösa skit över oss!

SAIK är blev utslängda från Göranssons Arena för obetalda planhyror.
    ….och fick lira utomhus några matcher som en följd av det! ..men det första man öppnar truten om är att Bajen minsann är skyldig Stockholms Stad för planhyror…som det numer finns en avbetalningsplan för eller kanske t o m redan är betald! (Hörde någonstans att skulden redan var reglerad!)

…man tycker från olika håll att dom externa finansiärerna i första hand borde pröjsa skulderna i klubben!
    Det är något så jävla tanklöst…och ”knoggångarmentalitet” på hjärnverksamheten, när man inte förstår varför externa finansiärer går in med pengar!

Har haft sån jävla lust att skriva detta på S F bandyforum, men man matar ju av princip inte djuren…:-) 🙂

Jag vet inte varför det här klippet alltid dyker upp i huvudet, när man funderar på hur en mindre begåvad pöbel tänker! 🙂 🙂

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

Härlig fredag på er GUbbar och GUmma!

Ja rätt schysst värvning av Fagerström där, till jävligt mångas förtret tydligen.. Härliga Bajen!! 😀
    Nu är det väl bara förlängningar av Sundin och Spjut kvar så kan marschen mot SM-guldet börja!

Såg att Herrar Kung och Gigant behöver ladda på spelkontot lite.. Kämpa 😉

Förövrigt så är det högsommar värme i norrland, så svettigt att HOFF måste ta en läsk.. Fifan!

Skåålen GU

BäS
    Deltagare

Återigen har en skapligt meningslös vecka passerat.
    FREEEEDAG!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…några viktiga möten har avverkats och grävmaskinen har fått vilat större delen av dagen idag!

Jag är grymt nöjd över hur det ”hampar sig stundom”!

..både i bandyn och i övrigt!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God eftermiddag GU!

Nu jävlar ha vi gjort en kanonvärvning…och borde räknas tidigt i guldstriden och truppen håller sig hyfsat hel!!

http://www.hammarbybandy.se/bajen-vann-dragkampen-om-christoffer-fagerstrom/

BäS
    Deltagare

Känner det som att jag redan svarat… och redaktören och jag är inte överens.
    Jag är helt med på att skapar man material så vill man på något sätt få betalt, men för det första så äger branschen problemet, för det andra kan man ha en viss urskiljning på vad man väljer att ta betalt för eller inte.
    Vad som är fult i sammanhanget torde framkomma. De kunde som ”goodwill” valt att ha den här artikeln öppen och kanske på köpet få den länkad och därmed få ett gillande från såna som är villiga att betala för andra artiklar. Vill man inte betala för andra artiklar så är ju problemet vare sig större eller mindre. Men de äger det fortfarande…

Av den snikna anledningen så väljer jag bort t ex dn och ab, helt. Går inte in på deras sidor alls så de inte tror jag är en potentiell betalare av deras artiklar.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Redaktör Million har svarat…

Hej, Roger!

Ursäkta för sent svar, men jag har varit ledig mycket under långhelgen som gått.

I stort sett allt eget genomarbetat material vi gör på Bandypuls numera är Plus. Snabba nyheter, övergångar, kontraktsförlängningar – det är en typ av artiklar som ibland eller ofta hålls öppna. I övrigt är det Plus på det allra mesta, i synnerhet reportage.

Artikeln om Axel handlar med andra ord inte om att ”slå mynt” av nån annans tragedi. Inte över huvud taget. Ärligt talat tycker jag att det påståendet är ganska fult.

I den bästa av världar vore ”allt tillgängligt för alla”. I den bästa av världar skulle Bandypuls gå runt bara genom annonsintäkter och sidvisningar, men där är vi helt enkelt inte. Plusstrategin är ett grepp som handlar om en enda sak, och det är att hålla Bandypuls vid liv även på sikt. Strategin är inte specifik för Bandypuls utan för hela MittMedia-koncernen med 20-talet dagstidningar under samma tak.

Allt gott!

Vad säger ni??

BäS
    Deltagare

Bedrövligt, men det finns annan media som skriver
    http://www.expressen.se/sport/svenske-talangen-axel-jonsson-19-ar-dod/

Lite smågalna matcher den här omgången, vi har åter ”turen” att en av de bästa i vårat kommande motståndarlag låter sig bli avstängd, denna gång Goddos som drog ett gult i 94:e när ellos kvitterade på straff.
    Inte så stor skillnad på vad jag skrev innan alltså förutom att arslet lyckades peta in ett 4:e mål och nu står på exakt samma resultat som oss men vi har gjort 2 fler mål så vi är 4:a. Dags att ta en andra seger i rad tycker jag, då kommer vi kanske inte så mycket högre upp, men det lär bli lite större skillnader neråt. Alltid skönt och man slipper diverse skadedjur…

Lite mer Andalucia
    https://pbs.twimg.com/media/C-1hb9xWAAAvuZr.jpg
    Det finns bara en… Sabastian Bojassen!
    Det är en så häftig grej det där alltså.
    Finns mer att läsa på BF

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Postade detta på S F…

Redaktör Million på Bandyplus har fortfarande inte svarat på mitt mail, men har hunnit med en massa annat stök på redaktionen som det verkar…bl.a. ett TV program!!

Mitt mail skall tydligen tigas ihjäl!

Man kan ju önska att alla säger upp sina abonnemang på Bandyplus!
    Det finns artiklar man kan ta betalt för, men tragiska bortgångar på unga människor i sjukdomen cancer är definitivt inte en sådan!
    …om dom åtminstone haft den goda smaken att donera ”intäkterna” till Cancerfonden eller liknande, så skulle man kunnat köpt ett abonnemang…för en god sak!

…i övrigt har det inte skett något som är värt att nämna om denna dag! Hyfsat varmt var det på dan idag och det gör ingenting!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Och där kom två snabba från Ellos! Vad är det som händer… Ingen dålig inställning där heller! 😃

Millen
    Deltagare

Och 85:e och 87:e… Ingen dålig inställning i Östersund direkt!

BäS
    Deltagare

Var lite överkörningskaraktär ett tag, men östersund kanske kan drälla in en boll till. Häcken lär ju inte släppa mot sopgänget no 1.
    …coh det gjorde de i 78:e. Nu kan de stänga av mtchen tycker jag. Vi får nog stå ut med att Häcken landar på 9 pinnar också och ett sämre i målskillnad än oss.

Bra med X

Millen
    Deltagare

God morgon vraken Millen är vaken! 😃

Med tanke på hur spelet har sett ut och att vi faktiskt inte bara har mött sk förväntade bottengäng så är tabelläsningen helt ok. Blir vi bara lite effektivare så är topp 4 placering när allt summeras inte alls omöjligt. Men det förutsätter att vi gör mål på våra chanser!

SKÅLi kaffet!

BäS
    Deltagare

Lite sent kanske, men snooker-VM håller på och är i slutfasen, finalen pågår just nu mellan Selby och Higgins. Har provat att spela ett par gånger och det är så jävla svårt att man inte hittar ord. Man ser dem göra den ena omöjliga stöten efter den andra, svårt att inte bli imponerad. För jävla bra TV-sport under förutsättning att man gillar sporten som sådan. Lite som att kolla curling, det går inte fort, men det går ganska långsamt.

BäS
    Deltagare

MAn kan köra med alternativa fakta… göra om tabellen efter olika poängberäkningar. Personligen anser jag att 0-0 ska ge 0 poäng. Inget lag nådde upp till målet vad det går ut på. Kan kanske kännas unfair om ett bottenlag lyckas hålla oavgjort mot ett topplag… men hur kul är å andra sidan 1 poäng…

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Jag håller helt med dig BÄS. Hur löser vi det då? Fyra pinnar till segraren, och noll poäng till alla andra och upptänkliga resultatkombinationer (i vart fall vid 0-0)? 🙂

Angående fotbollslaget i Andalucia. Typiskt! 😉

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av Barbapappa.
    • Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av Barbapappa.
    BäS
    Deltagare

Nu har de här jäkla huliganerna/supportrarna skämt ut sig igen…

http://www.bajenfans.se/blog/2017/05/01/bajen-fans-startar-fotbollslag-i-colombia/

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BäS.
    BäS
    Deltagare

…det kommer så fort någon släpper sargen efter helgen. Åtminstone ett svar

BäS
    Deltagare

Sådär ja, 2 x kryss. Vi tar 2 pinnar på alla 4 och klättrar några pinnhål. Fortfarande ett par matcher kvar i omgången, får gärna bli x i dem också. Inte helt omöjligt resultat. Tror att några till har fattat det usla i oavgjort idag… har vi riktigt flyt så kryssar de i morrn också, då är det slutdiskuterat, då har vi i såna fall tagit 7 pinnhål i samma omgång på att vi vann.
    Men jag tror nog Häcken tar sin match… men derby är derby.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…inte ett ord än från Bandyplus! BASTARDS!

BäS
    Deltagare

Vaknade av samtal, något man vanligen inte blir imponerad av, i synnerhet om man sovit ungefär 34 minuter. Nu hade jag en märklig störande dröm och jag kunde somna efteråt så det gjorde inget på det sättet. Hade gärna sett att det kom lite tidigare bara… men när jag vaknade så var det med ömmande kropp, även kallat träningsvärk. Det tar att motorsåga och släpa. Att det gick åt helvete med pumpen som vi tar upp sjövatten med gjorde dagen till en besvikelse, hatar att lämna något ofärdigt. Helt plötligt efter flera år så slår den ifrån, trots att den funkar… inte en aning om vad som felindikerar. Brukar alltid vara lite tidsödande att få igång den första gången efter vintern, men nu blev det mer än så, ytterst irriterande.
    Tvätt står på programmet och med den lite ljumma temperaturen lär det bli ett utomhusbesök idag också, men inte i skärgården. Räcker med att strosa runt Gullmars lite…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…inget svar från ”parasiterna” på Bandyplus ännu, men dagen har knappt börjat! 🙂

BäS
    Deltagare

Kommer väl heta att det var ett tekniskt misstag som gjorde att den hamnade där den hamnade… lätt att skylla på tekniken dessvärre, men skaplig många vet att det inte stämmer.
    Nå, vaknar man med träningsvärk i morrn eller som en ljusrosa nyfödd?

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…ja, har man något innanför pannbenet så är den öppen inom kort och jag tycker också att man bör ta till orda och be om ursäkt för sin smaklösa girighet!

BäS
    Deltagare

Ja, fy fan.. riktigt uselt när girigheten är så uppenbar. Bra rutet, gissar att den ligger öppen inom kort.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll!

Jag blir så förbannad på pajasarna på Bandyplus…jävla parasiter!

Orsaken är en ung spelares kamp mot cancer …Axel Jonsson!
    Han har nu somnat in för alltid… R I P Axel!

…men dom där idioterna på Bandyplus tycker att man skall lägga artikeln under sin ”plus” tjänst…så endast deras abonnenter kan läsa om denna vidriga sjukdom!

Mailade redaktionen detta!

Hej

Är det inte jävligt lågt att lägga ”puls” på artikeln om Axel som tragiskt lämnat oss i cancer?
    Är ni så giriga att ni inte har några betänkligheter överhuvudtaget?
    Cancer är en sjukdom som dessvärre alla kommer att komma i kontakt med på ett eller annat sätt!
    Man kan inte nog orda om den djävulska sjukdomen…
    …och allt som rör ämnet skall vara tillgängligt för alla och verkligen inget man skall ta betalt för!
    Cancer är verkligen inte rätt rubrik att ”slå mynt” av…och ni borde skämmas!

…kommer delge er svaret!

BäS
    Deltagare

Man tackar för det minst sagt generösa erbjudandet… självfallet så åligger ju överenskommandet mellan parterna, inget en tipsare ska få smisk på fingarna för… nu trro jag ändå att jag förstår vad du menar och har fullständig förståelse flr det. Vi fick prata lite i luren i varje fall 🙂
    Söndag och ledigt i morrn, skön känsla. Ska ägna kvällen åt lite jobb… med betoning på lite. I övrigt lutar det åt en helkväll med snooker, förbannat roligt att kolla på ibland. Inget hypertempo där inte men fan i helvete vad de är duktiga. Har provat ett sånt där bord några gånger och jag lovar, lätt är det inte och då spelade jag en hel del på den tiden.

Ser att gifflarna plockade ytterligare en skalp genom 0-0 mot råttorna nu alltså uppe i 2/3-vinst mot Stockholm… eller hur ska man säga? Nästa kan de få vinna tycker jag.

Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

AVdelning: Något helt annat

Som kock med många års erfarenhet händer det inte så ofta numera att självorsakat blodvite uppstår, men när så sker så blir det med riklig kompensation för alla andra dagar som man inte skär sig. Satan i gatan vad det blöder när man har skurit av sig en fingertopp.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

B ä S

Jag rekommenderar numer ingen, då det blivit skit de gånger jag gjort det…
    …men jag kan prata med en trevlig snubbe som har grejerna till detta jobb!
    I’ll be back!

Visar 30 inlägg - 2,551 till 2,580 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.