Visar 30 inlägg - 2,581 till 2,610 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Elda, ja kanske det blir att man tänder på lite skräp idag när jag ändå ska ut i skärgården, men fokus ligger mer åt lite småfix och vad det nu blir morsan pekar på. Rätt skönt att inte tänka så mycket, bara göra. Nån offert ska kollas också… det ska dräneras så vattensamlingen som hamnar rakt under kåken rinner bort utan att amn ska behöva pumpa bort det.
    Nån som vet någon bra firma, gärna utåt Värmdö/Vindö, att ev. ta en andra offert ifrån? Kanske vår egen maskinförare vet någon? Vet i varje fall att du läser här… 🙂

Bolljävlarna

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

…en tur ner till brasan blir det eventuellt!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God natt GU!

…min bild på Gary byttes ut mot något annat! 🙁

Travet gick så där…sprack på två av tre spikar… Sambuca Knight och King City!
    1 femma bidde det och det täckte inte inlämningskostnaden….som vanligt!! 🙂
    Det är något som stör Nuncio kan man konstatera..

Det är bara att konstatera att Paulsen är en bra värvning..:-)

BäS
    Deltagare

Sen är det det där med att man i halvtid sa:
    ”Skulle inte förvåna mig om Paulsen gör en Romulo och blir matchhjälte” helt ur ingenting. Maken till felplacerad, feltimad och anonym spelare har jag inte sett på rätt länge (sedan Romulo före derbyt förra året ungefär).

BäS
    Deltagare

Nu ska man ju betänka att det här var ett riktigt bottengäng, behövs många miljoner om de ska klara kontraktet. Första halvlek höll jag på att avlida. Folk säger/tycker 1:a mot Sundsvall var ett sömnpiller, det här var dubbelt värre med tanke på motståndet. Det var inte bara långsamt, det var som omständligt varje gång vi hade bollen att man undrade om de överhuvud taget spelat ihop förut. Pass, stoppa bollen, röra sig lite och sen pass. Alla kunde ju ta en fika mellan passningarna. I övrigt höll tempot låg supperettanivå. Mot ett bättre lag hade vi blivit rundade.
    Fattade inte riktigt bytet av JP, men det kändes som att det behövdes en offensivare spelare där. Enl. JP så var det i varje fall inte någon skadekänning.
    Bra med 3 byten och 3 bra byten dessutom. Är inte helt säker på att Nanne skulle hålla med mig utom när det gällde tempot.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Ja det gick ju bra det där. När spelarna väl kom på att om man spelar bollen framåt så kommer även chanserna och tillslut målen… Fortsätt i den riktningen nu! 😃

Kusarna? Nej bidde inget där. Platt fall för megafavoriten igen. På’t igen bara!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll!

…såg en klart sevärd dokumentär med/om Gary Moore! R I P!

https://www.svtplay.se/video/13476731/kulturstudion/kulturstudion-gary-moore?start=auto&tab=senaste

…och ”upptäckte” en ny låt med honom från ett av hans mer ”mystiska” album!!
    Det finns ”något” i låten….hans briljanta gitarrspel! Världsklass!

http://www.nolifetilmetal.com/images/garymoore_logo_BIG.jpg

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare

Drog en blank på kusarna… var helt borta i 2 med i 2 och tog 3 = 0

BäS
    Deltagare

Inget svårt att kåla efter en vinst! Gick ju bra, var sprang kamelerna då? Får kolla lite… ingen 7:a i varje fall, såg en jag vet jag inte hade, resten återstår att se.

Kan ha raggat upp en ny GU… som de allra flesta känner både till och från. 🙂 Trevlig så klart

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BäS.
    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God kväll GU! en första halvlek som var bedrövlig, men det tog sig i andra. kål på alla GU!

BäS
    Deltagare

Tror jag ska prova en sån där öl… på en grek troligen.
    Lägger ut en allmän varning om det blir oavgjort… så då var det sagt.

BäS
    Deltagare

Ja, luriga Åby
    Blev lite i linje med ickefavoriter, men svårt att utelämna Nuncio, måste ju vara med även om jag inte har tillförliten. Olympiatravet är lurigt, gillar ju Kadetten, men njae.
    I övrigt en påse blandat, men lite övervikt på hemmakusarna. Gubben får med några också…
    Jobb, vet inte jag, men kanske blir en snabb sväng in för att lugna lite. Måste se till att planering prioriteras. Ad Hoc funkar när man håller på med sånt, det gör jag inte nu. ALLT är planerbart till 75%, 50% skulle jag vara nöjd med men nu är det 10%, tiden innan chefen dyker upp.

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God morgon vraken Millen är vaken! 😃

Idag blir det Millen och dotra som går på matchen! Vi ses vi som ses… 😃

SKÅL i kaffet!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…antar att syster dyker upp i sinom tid för match!

Syns då…

BäS
    Deltagare

Ja, finns väl risk för ännu mer nötande av den här 4-1-4-1 varianten även om jag tror (hoppas) att vi ställer ut med lite offensivare tankegångar. Bra att vi stängt skapligt defensivt (förutom de där målen vi släpper in…) men fan så mycket roligare att gå för målen, det behöver inte vara helt galet. Birkir som blivit min klara favoritspelare vill jag ju gärna se komma där på kanten… och driva bollen framåt och inåt. Ah, vi får väl se… de har någon ”deras bästa spelare” som drog på sig rött senast, men tror ändå de kommer spela med 11 man och ställer fram bussen. In och upp med Degerlund och den där dansken Paulsen bakom dras baklinje, annars blir det nog svårt att ta sig fram.

Chefen jobbar, då tycker ha att det är ett utmärkt tillfälle för mig att göra det också… vi har delade åsikter där.

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Herr KK har lirat på bolaget.
    Herr Bäs är laddad för nästa helgs lir.
    Härligt att det rullar på! =)

Jag vann 78 kr på Eurojackpot. Man får väl vara glad för det lilla..

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God Morgon GU!

GAMEDAY då… Vojne vojne…

Tvättstugan avklarad. Närmast på agendan idag står 1 timmes Body Pump, städning hos päronen, hundpromenad
    och sen är det den där matchen då…
    AFC gör väl årets match å vinner på ett skitmål…ELLER så sätter vi (Dibba) alla våra chanser och vi vinner
    med 6-0…
    Runt kl 18.00 vet vi… =)

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…sist ut och först in var lite ”av en grej” en gång i tiden här på forumet, men den tiden är förbi, tyvärr!
    Skulle inte ha något emot att vi fick ett uppsving framledes!…
    Har vi hamnat för mycket i skymundan här?
    Är det läge att ”rulla undan stenen” och komma fram i ljuset?
    …eller skall vi tyna bort, som det sakta men säkert känns att vi är på väg åt?
    Farbrorn från Älta har INTE lust att tyna bort, då vi har fina värden i att träffas, språkas och göra saker tillsammans! Detta forum är en stor del i att vi träffas och har träffats och även vårt ”vattenhål” för allsköns dravel och viktiga saker… Tycker det är oerhört värdefullt och MÅSTE finnas kvar!
    Jag har ingen lust att ”tappa sugen” att posta inlägg och tycker att jag drar mitt strå till stacken!

Det finns säkert synpunkter på detta…

…för övrigt, blåst igen på Eurojackpot….som lyckligtvis även drabbade alla andra med! strax under 300 miljoner nästa fredag!
    Drömvinsten på vårt egna Lotto är ännu en möjlighet! 150 miljoner finns i kassan…
    Lurigt som satan på Åby idag!

….det är alltid hög skrällrisk där sedan Åby fick Open Stretch. Andelen spetssegrar har därför minskat och procentuellt vinner endast var 5:e favorit…
    Statistikspelaren Jens Sjödén har koll på Åbys V75-statistik! (För övrigt finns det intressanta fakta i alla hans analyser till både V 75 och V 86 och väl värt att ta till sig)
    ”Det har varit få spetssegrar, bara 33 procent. När open stretch finns, har ledarhästen inte samma fördel. Dock är det även på Åby så, att spetshästen i alla fall har bättre chans än favoriten. Andelen vinnande favoriter har varit låga 19 procent”

Lite stök med de röda fanorna står på menyn innan tåget går…när det nu är …onsdag??? 🙂 🙂

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…nopp, Herr Rosa!

Det är 1:a majtåget i Pajala!

BäS
    Deltagare

Private Hudson: Hey Vasquez, have you ever been mistaken for a man? Private Vasquez: No. Have you?
    – Bill Paxton & J Goldstein i Aliens

– Jack… Tell me a story. – Fuck you! – Oh, that’s one of my favorites.
    Eddie Murphy & Nick Nolte i ”48 timmar”

”Hey pop, let’s say we run down there and fuck one of them cows”. The older one says: ”No son. Lets walk down and fuck ’em all”.
    – Colors

If Marxie Heller so fuckin’ smart, how come he’s so fuckin’ dead?
    Jack Nicholson i Prizzies heder

Jag heter Gary. Ja, just det. Jerry.
    Kommer inte ihåg filmen…

-Ska du ha? -Nej, jag tycker inte om sprit. -Nej, vem fan tycker inte om sprit.
    Förmodligen bästa svenska repliken ever.

Sånt man kan hålla på med närman kör en helkväll med Snooker.

BäS
    Deltagare

Vågar mig inte ens på ett försök ska jag ärligt tillstå… kan förmodligen vara hur dumt som heslt eller hur bra som helst. 🙂
    Har fått mig ett par redigt bra filmcitat idag… ska lägga in dem så det bli lite att dra på smilbanden åt.

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

BAJEN ÄLTA NR 8
    Det måste väl vara dräneringsdiket där man hällt ut mäsken? 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Inget svar på min fråga än…

”Är det någon som vet vad som är 7 meter långt och luktar hembränt?”

BäS
    Deltagare

Bra där, ville ju inte avslöja dig med namn… 😉

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

Det är väl så att det är HOFF som är ”norrlänningen” och ’jo men visst’ har HOFF ny adress på mejlen… plötsligt händer det även här uppe!😉
    Den är nu till beskådande på våran bolags sida så håll till godo mina vänner!☺️

Skål!

BäS
    Deltagare

Satte upp en gruppmail som jag skickat ut till samtliga. Det kan ta några minuter innan den är ok att skicka på. Då skickar jag ut K.K’s tips och lite fler ord…
    Jannes mail saknar jag. Om nån har den så dra den på ett mail till mig.
    Fel mail till norrlänningen verkar det vara också… seså

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BäS.
    BäS
    Deltagare

Det är när man minst anar det som…

Har skickat 2 st meddelanden till de som är med i GU-SS

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God kväll GU! Har inte listat ut hur man mejlar ut raderna, men man får väl själv gå till Svenska Spel för att se att det gått åt h-e.

BäS
    Deltagare

Man kanske ska göra som vår spakdragare, köra en blogg… (har en del arbetsnamn redan, men vågar inte skriva dem). Finns ju en som kan räkna som har en blogg, men där måste man kunna räkna för att förstå och det är givetvis ”Osynliga handen”.

Nu ska jag ta en fredagsbanan på balkongen

K.K, spelade inte förra helgen va? Så han lirar väl nu… sen hakar jag på nästa.

BäS
    Deltagare

För att kolla lite utan att behöva ta fram räknestickan så kolla tabellen på svenskfotboll.se och ta sen och kolla på ”tidigare år” hur det ser ut med antal kryss i relation med placering. I synnerhet ska man ta en koll ett par steg ner där börjar det bli intressant.
    Men värst är att de tror att jag sågar laget… och bara vill se vinster. När huvudgrejen är att jag retar mig på att folk firar ”sm-guld” för att vi lyckts plock en jävla pinne (kalmaa) nöjda med en pinne mot gbg för det är ju borta och gbg har inte torkat sen 2 år (vet inte om de menar mot oss eller vad de menar).
    Förstår att de där undersökningarna som visar att vi är kass i undervisning retar folk… de vet ju för helvete inte ens att de inte kan räkna.

Färdigrutet här… på Twitter kommer jag fortsätta efter varje oavgjord och referera bakåt…
    Vad tappar man toppläge på? Enkelt svar: Att inte vinna… sen går fallet lite fortare om man torskar mot oavgjort, men neråt bär det… Återigen, gå in på 2015 (inget exceptionellt år bara kollade där just) så ser ni att de som åkte ut hade näst flest kryss (9), flest har 6:an el om det var 7:an (10).

Visar 30 inlägg - 2,581 till 2,610 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.