Visar 30 inlägg - 2,611 till 2,640 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Det är märkligt när man gör ett inlägg och sen lägger till ett par rader så försvinner det… sparade dock undan så det kan bli uppdelat…

Tror jag gett mig på ett uppdrag i stil med vatten över huvudet…
    Jag ska ge mig fan på att under året få folk att fatta att x är skit… och inget annat. Nästan heltorsk. Efter en torsk går folk i allmänhet (främst yngre) bananas, nu går de bananas för att jag säger att det är skit med X och håller fast vid det trots att de försöker argumentera om än det ena än det andra. Inte ens att vi tappar 3 placeringar tog… då börjar de yra om att det bara är 3 pinnar till… nånstans ovanför. Uppenbarligen har det inte gått upp för dem att alla som vinner får 3 pinnar, även om vi skulle få en vinst. Det var en del höjdarinlägg som jag bara inte orkade med när de började tala emot sig själva utan att veta om det. Twitter är ju skoj på det sättet att man måste komprimera en åsikt till 143 tecken (med lite vilja kan man knäppa iväg ett par till inlägg innan det stormar.
    Sen när man säger att det är relativt enkel matematik så >Öh, de e ju fopoll jö inte matematik<. Någon benämnde det logisk matematik… ja, det är ologiskt att räkna fel.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God eftermiddag GU!

Farbrorn från Älta säger som Ragnar…

…det är ganska kyligt ute, men det är ju varmt också! 🙂

Är det någon som vet vad som är 7 meter långt och luktar hembränt?

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Håller med samtliga i denna diskussion, kryss är nästan aldrig bra, att vi tappade placeringar var väntat, kommer vi vinna nästa match så kan vi ligga 3-4 så tight är det, tycker att man ska vara missnöjd med kryss pga att vi skulle faktiskt klara av att hålla 0-1 i fyra minuter och inte släppa till någonting.

Spelmässigt så kan det bli mycket bättre, men man kanske skönjar nu någon slags taktik som JM använder sig av.
    Målskyttet överlag är faktiskt under all kritik, skärpning.

Får hoppas att lördagens match blir roligare än mot Sundsvall, men jag undrar jag…

KÄMPA GU !!

Skål !!!

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God morgon vraken Millen är vaken! 😃

Nä X är i princip aldrig ett bra resultat. Där av att man gjorde om systemet från två poäng till tre för seger…

Ser man till tabelläget så ligger vi just nu 1 pinne från kval. Men vi hade lika väl kunnat haft 10 poäng och en andraplats just nu med det spel vi presterar. Man kan se på det på olika sett. Millen väljer att se det som att om vi bara börjar sätta våra chanser så blir det här bra!

SKÅL i kaffet!

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

God morgon GU!

HOFF håller med farbror Älta om att det var Smarason som hade på tok för bråttom och så försvann den möjligheten till en 2-0 balja… typiskt!
    X är fan inget roligt!

Desto roligare är det att Jesper Jonsson kritade på ett nytt kontrakt,det gjorde HOFFs dag! Härliga Jeppe!:-D

Jesper Jansson vet man inte vad man ska tycka om så det är väl upp till bevis nurå!

Söderbönorna har borta match mot kif ö och nu kommer första 3 poängaren! 😉
    Kämpa Bajen!!

Skål i kaffet!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…när Dibba löpte sig loss och hade Smarason med sig, så var det inget fel på passningen.
    …vår islänning i ivern sprang fortare än hjärnan…hade han ”släpat” lite, istället för att springa i höjd med backen hade vi haft två poäng till!

Snett inåt bakåt är alltid att föredra, då riskerar man ingen offside!
    För övrigt är kryss värdelöst och vi förlorade två poäng igår…och därmed instämmer jag helt med min gode vän här under!

BäS
    Deltagare

För övrigt ryktas det som klart med en ny sportchef med namnet Jesper Jansson… prestera eller dra!
    Jesper Jonsson har ett 2 årskontrakt, han har inget att bevisa.

BäS
    Deltagare

En del var nöjda med X igår… nöjda med att tappa 3 placeringar, det är intressant.
    När ska folk fatta att x är 2/3 förlust + poäng till alla andra… är det så jäkla svårt?
    Finns en möjligen 2 scenarior där kryss är ok, det är om man leder med 3 pinnar inför sista omgången och har sämre målskillnad än andra. Det andra är motsvarande just över ett kvalstreck.

Det stod folk och applåderade igår och även i söndags… fattar inte.
    Är rätt övertygad om att spelarna tror att det är ok med kryss, vi förlorade ju inte i varje fall… *ridå*

För övrigt är fotboll ett lagspel 11+avbytare och chefer. Det är INTE en spelares fel att man torskar (eller får ett jättebra kryss). Dibba sprang som ett jävla jehu och slet ensam där uppe igår, då borde han vara värd att få en boll på rätt fot. Han har för övrigt tagit väldigt illa vid sig av påhopp från en massa supportrar som anser att han bränt segrar med mer. DET ÄR SKIT
    Varför böt inte dansken in 3 spelare i går heller? Är det bättre med trötta ickepresterande spelare än att 2 pigga byts in? Varför sitter de ens på bänken eller är avlönade?
    Den som såg matchen igår borde också sett att den där kvitteringen var på väg i ungefär 95 minuter.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…så här i ”bekräftelsens tidevarv”!

Huserar ofta på forumet ”Maskinisten” numer och överöser deltagarna med allsköns dravel, bilder och blogginlägg!

…för närvarande har jag 208 ”GILLA”….
    Den senaste tiden har jag ”sparat” på hög och inte varit inne och klicka bort dom…siktar på tusen!! 🙂

https://www.maskinisten.net/viewforum.php?f=50

Vet inte om ni ser detta…men så är det i a f! 🙂 🙂
    …NOPP, ni ser det inte!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…man kan säga att ”gåtans” lösning har passerat i o m detta inlägg!
    Min gode vän, B ä S såg i a f mitt sällsynt genialiska inlägg igår! BRA DÄR! 🙂 🙂

…idag var en dag som vilken dag som helst och det är inte otänkbart att morgondagen är en dag som alla andra dagar även den….fast man vet aldrig om nummertombolan ler mot mig under morgondagens afton!

DAG VAG…är en typ av dag som farbrorn från Älta gillar varje dag…. även om det regnar!… 🙂 🙂

https://samzodiac2.files.wordpress.com/2008/10/dagvag.png?w=640

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God morgon vraken Millen är vaken! 😃

Ja satan i gatan. Det känns som att Dibba har bränt 4 pinnar för oss dom två senaste fighterna. Lite förlåten av att ha avgjort derbyt! 😉 Men nu får det räcka med målchanssumpandet framöver…

SKÅL i kaffet!

BäS
    Deltagare

Ha ha, den var bra Älta

På lördag då jävlar, 5-0 eller 0-1 inget där emellan.

BäS
    Deltagare

Förbannat… den matchen ska vi bara vinna.
    Johannesson & Co kan börja som entrévärdar nånstans i jöteborj.

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

0-1 kanske

🙂

Barbapappa
    Deltagare

Jävla Hysén 🙂

Barbapappa
    Deltagare

Vill du vinna pengar? 🙂

Spela 3-0

🙂

Barbapappa
    Deltagare

Jag tror att Wiklander kommer att tycka att det är roligare efter matchen än innan idag. 😉

Barbapappa
    Deltagare

Barba säger bara Rock n Roll och tre pinnar! 🙂

Skulle bli kul i tabellen då 🙂

https://www.dropbox.com/s/dsxn0m2ubhiejyy/170426.PNG?dl=0

Nu provar vi… 🙂

Bajen kommer att köra över götet nu.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…skulle aldrig komma på tanken och rackla ner på en god vän!

Det är lite underfundiga grejer på gång…får se om ni är uppmärksamma!

BäS
    Deltagare

Tjena neggosar… vi var ju näramre ett mål även i första än vad skoterraggarna var. och en del säger ju att oavgjort är bättre än förlust så en del borde vara nöjda, dit hör inte jag riktigt, men jag tyckte heller inte att det var så uselt som en del tyckte i söndags, inte ens första. Tycker mig se en hel del potential i truppen, så jävligt trist att manfallet är så stort idag. KB och JP borta, inte bra inte bra alls, men hade blivit förvånad om KB varit på plats så snart efter en flunsa. Hoppas att några kan vara med på lördag. Idag må vi vara underdogs, men jag har en känsla jag… sen får ni väl racka ner på mig vid 9-rycket. Det tar jag 🙂

Ytterligare en skitdag i gruvan avklarad. Dock trevligt besök (på jobbet) av glad brasilianska som inte gillar fotboll. Bara en sån sak…
    Blir ölstugan om en timme troligen…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

Farbrorn från Älta har varit på ett strålande humör idag….
    ….tänk att goda bandynyheter gör så fantastiskt gott invärtes! 🙂 🙂

Undrar om man är lika yster vid 9 tiden ikväll! 😉

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Gameday säger ni, shameday säger jag om det blir lika tråkigt spel som den första halvleken i söndags.

Jag vill verkligen tro på att spelet kommer bli bättre och roligare att se på, jag hoppas verkligen.

Kvällens match blir tuff, får vi med oss några poäng så ska vi vara nöjda, jag hoppas att Degerlund får chansen igen skulle vara roligt att se vad han går för när vi möter ett riktigt bra lag.

Jaja, man får väl bita lite på naglarna igen.

SKÅL !!!

Barbapappa
    Deltagare

Nämen vettu serru! 🙂

GAMEDAY! 🙂

HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

God morgon GU!

Ja Jespers kontraktsförlängning var riktigt härliga nyheter, tack som Fan!! 😀

HOFF har fått mejl (och förmodligen fler också) från Hammarby fotboll med rubriken ”Kom, det blir kul”.. ny hemma match till helgen! Stor humor för så värst kul har det väl inte varit hittills..

Skål i kaffet!

BäS
    Deltagare

Då har man degat in nästa års handbollskort. Det gäller att vara ute i tid. 🙂
    När kommer bandyn med sitt? Bra med pengar på kontot, deras alltså (Jo, mitt också såklart och en förutsättning)

Håller med i varenda stavelse grevskopan rapade ur sig…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Jag skrev detta på S F…och ångrar inte en stavelse!

…klubbhjärta är ett ord som ligger nära till hands i denna förlängning!

Jag är helt övertygad om att de klubbar som hört sig för har erbjudit ”betydligt mer och betydligt bättre” i allting, än vad Hammarby kunnat göra!

..ändå väljer han att vara kvar! 🙂 🙂

…och alla andra med för den delen, trots dålig ekonomi och usla förutsättningar!!

Jag blir så inihelvete stolt och rörd att grabbarna ändå väljer att vara kvar i alla lägen!

RESPEKT I MASSOR!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

GOD KVÄLL GU!

En synnerligen efterlängtad förlängning…

Jag tror att ”syrran” har ett finger med i detta…. 🙂 🙂 🙂

http://www.sportsonly.se/wp-content/uploads/2017/01/7-jonsson-fram-vit-601×1024.jpg

BäS
    Deltagare

Vad mer kan man begära efter en tveksam dag på kneget…
    http://www.hammarbybandy.se/jesper-jonsson-klar-tva-nya-ar-med-hammarby-bandy

Länkjävlar att inte fungera… utan att klicka ser ni ju vad det handlar om.
    🙂
    Eller som en annan rosa sagt ett antal gånger: ÄNTLIGEN!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…alldeles riktigt!
    Ragnar Vanheden…

Visar 30 inlägg - 2,611 till 2,640 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.