Visar 30 inlägg - 2,641 till 2,670 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Sickans polare va? Internet gör allt så jävulusiskt lätt, men jag var inne på rätt spår men inte helt nöjs så fabbo Goggle fick assistera rätt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

Apropå ingenting!

…det är ganska kyligt ute, men det är ju varmt också!

Vem sade detta?

BäS
    Deltagare

Äh, snart lyser inte bara solen över admins bås… värmen smyger snart in också.

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Ja ni, vad kan man säga om gårdagens match, efter de första 20 minuterna så kändes det som om det gått 45 minuter, fan vilken tråkig fotboll vi spelade, kommer det att se ut så här så kommer garanterat publiken att svika, konstigt att det kom endast 20000 personer efter en vinst mot gnaget.

Andra halvleken var mycket bättre och självklart borde vi ha avgjort detta när man ser statistiken, 12-3 i målchanser, men som den gamla klyshan bollen är ju de facto rund.

Vi får hoppas att skötet får smaka på Bajens vrede på onsdag men det är ju ingen enkel match…

Nä JM måste visa lite bättre egenskaper om jag ska få ett större förtroende för honom, betänk när Nanne körde denna taktik mot Östersund, jävlar vilken kritik han fick….

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…den gamla klyschan får dammas av igen!
    Gör man inga mål, så vinner man inte!
    Tror Dibba sover dåligt i natt!

Var vi bra?….tveksamt!

Kalle Mårtensson har gjort klart med 2 år i Sirius….
    Då har vi ”bara” Kalle Spjuth kvar på topp!
    …men jag tror det ordnar sig med anfallare! 😉

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare

Vår smala lycka är ju att andra kryssar också…

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Instämmer med föregående talare! 🙂

BäS
    Deltagare

Nja, gick ju sådär… spelet såg bra ut stundtals och de flesta gjorde väl ungefär vad de skulle utom mål. Kan bara klaga på den usla pinnen som inte betyder ett skit. Vi får väl ge fiskrens en torsk på onsdag så rättas det till lite.

BäS
    Deltagare

Idag är det den dan JM ska visa när man inte gör en aik, något som väldigt få tränare visat senaste åren om än på olika sätt, men med samma resultat. Förlust eller möjligen oavgjort efter att ha släppt till helt i onödan. Sen att gif är en skapligt ”dålig” motståndare för oss ska man inte glömma heller. Men det är just det han ska visa i min bok. Idag
    Personligen anser jag att Leo ska starta varje match. Är han rätt på det så ska han vara kvar och om inte så byte… sen på’t igen nästa match. INTE tvärs om, att vara inhoppare ställer andra krav beroende på resultatet just då. Antingen ligger vi under (eller lika) och då måste det till ett lyft, eller så leder vi och äh, ni hajar…
    Dags att ta hem en trea på hemmaplan helt enkelt.

Förresten rullade bollarna som vanligt igår, det är märkligt

Barbapappa
    Deltagare

Man blir ju lite gråtmild… 😉

Det första tolvåriga brorsonen gör efter att jag väckt honom är att ge mig en morgonkram och sen sjunga för full hals ”Hammarby!”

Och i nästa andetag säger han ”-Vi måste tatuera oss med något med Hammarby!”

Väl utförd barnuppfostran på min ära! Nu åkte Mamma (IFKare) och Pappa upp ett par pinnhål på mn skala! 😀

Matchdag idag… 😉

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

..så skall vi se hur det går att ”driva” en match! Vi har förlorat många matcher när ett s.k. sämre motstånd skall ”städas” av i ”skitarenan”!
    Vanligtvis har det sämre motståndet avgått med segern, vilket gör oss till ett ”bättre” motstånd för det sämre motståndet…om man säger!

Linus avgör väl definitivt med 5 minuter kvar av matchen, när vi ligger på för en kvittering ….
    …det är väl så det gått till mot sämre motstånd! 😉 😉

…glömde en sak! KÄMPA ALLA SJUKLINGAR!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    Barbapappa
    Deltagare

Fasiken, är det GAMEDAY idag igen! 🙂

Kämpa Millen med familj! Det där är fasiken inge kul grejer. Blä. 🙁

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Nu är man inte kaxig direkt! 3/4 i familjen har kräkts. Millen känner hur något nosar honom i nacken… Whiskey kör Millen som botemedel! 🙂

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Ang bolagsspelet så kan man nu se historik, när någon lirat, datum, insättningar, vinster (förra helgen var det vinst =) ) m m.
    Och bredvid har vi turordningen så kan vi alla hålla koll på varandra och vem som står på tur.
    Jolly good! =)

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av bajen-loveU4ever.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…det var en mäktig uppvisning av Propulsion! Grymt…

Det var bara en tidsfråga att Månprinsen skulle torska som ”storis”…det är kuskens som är problemet inte hästen! Hur nära var det inte torsk senast på V 75..en halvlängd mot ett klart ”blött” gäng som han borde rundat i god tid innan mål!
    Gunnar Melander sitter numer för ofta och sover i loppen, kör nästan jämnt för sent och det har börjat bli hårt i mål i loppen nästan varje gång.. trots att hästen är helt överlägsen motståndet!
    Jag hade Westholm med på mitt system och tänker fortsätta gardera ”Prinsen”, så länge ”farbror” Gunnar (70 år) styr!
    Sätt Torbjörn Jansson eller Ulf Ohlsson som har lite aktoritet i loppen på hästen, så vinner den här typen av lopp lätt och då är hästen verkligen det spik-bud som han borde vara.
    …istället för dödens, målgalopp och inte ett nickel inkört, som idag!

…åter igen småsmulor i retur!

BäS
    Deltagare

Ok, bra, ska lägga in en påminnelse när jag sett om K.K spelat den här helgen eller om han kör nästa.
    Dags att räkna in bollar… snart. Inte ens nära igår… 1+1 ihop på 2 rader.

bajen-loveU4ever
    Deltagare

KK

Ok. Gör så.
    Vi kör ej efter gamla ordningen längre eftersom bolagssidan gjorts om på SS.
    Vi kör nu i bokstavsordningen som vi står på bolagssidan.
    Janne körde förra helgen, nu din tur, nästa gång Bäs. =)
    Mot miljonerna!

5 rätt, 102 kr på v75. Fick iaf igen insatsen =/

Millen
    Deltagare

Ja det var väl ett lag som kommer slåss om guldet idag? I vart fall vara på toppen av tabellen när säsongen är färdig!

Missade oxå i kallblodsloppet. Trodde väl för allt i världen inte att en årsdebuthäst skulle komma till ledningen när storfavoriten med lopp i kroppen hade spåret innanför… Bra styrning får man allt säga av Westholm.

Att Gnaget fortsätter torska gör alls inget. Hyfsade tavlor av den unga keepern!

Magsjukan är bättre men inte alls över på något sätt! 😳

Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

bajen-loveu4ever. Missade att du spelade förra veckan. Får se om jag hittar något spel till i morgon, annars tar jag nästa helg.

BäS
    Deltagare

Så det blev en tröstslant på 5:orna, lyckades bomma på 8 kameler i 5:e och kallisar där jag hade enda spiken. Skulle valt den andra… men det är inte roligt att vinna när det inte är utdelning.

Tyckte tjejerna gjorde det bättre än förväntat mot ett sånt lag som jag tyckte såg sämre ut än jag trodde. Början av säsongen och det kommer lag vi *ska* vinna över. Fanns en del tjejer som jag inte känner igen som gjorde bra ifrån sig, riktigt bra stundtals, en var Anna Oskarsson (14).

Barbapappa
    Deltagare

Synd att tjejerna inte höll, men det där är väl en hedervärd förlust antar jag. 🙂

Barba noterar dock att gnaget lyckades tappa en ledning till förlust igen… 🙂

BRA DÄR!! 😀

BäS
    Deltagare

Det blev en dyr omgång, kanske för att man ska vinna lite deg… nästan 1000 rader och med bara en av 2 ”givna” spikar. Säljer inte ut mig helt till favoritspel.

Nu ska jag släpa min ämliga lekamen till den ännu mer ämliga plåthistorien. Förhoppningen är att där få se nermalda östgötar passera ut genom hålen i durkslaget.

I övrigt en händelsefattig dag, men den kan ju slå mig med häpnad eller nåt…

Millen
    Deltagare

Magsjuka i familjen! 😳 Ingen match på plats imorgon alltså… Får se om Millen klarar sig!

Kämpa idag bönorna! 😃 Ritigt svår fight är det.

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God dag GU!

Tack bror!! =)
    Ja, försökte på ”bästa sätt” (haha) att övertala JJ att han behövs i Bajen, att han är grym och viktig och att
    Lidköping är en tråkig håla… Hehe! Vi får vänta å se.
    Kommer dock inte ta åt mig nån ära om/när han fattar RÄTT beslut, dvs stanna i Bajen. =)

KK

Det är din tur att lira på bolaget!! =)

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av bajen-loveU4ever.
    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

God förmiddag GU! En halv arbetshe. Arbete idag och match i morgon. Har lyckats få sommarschemat efter mina önskemål och är ledig varje hemmamatch samt några bortamatcher.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Jag kommer ge min syster all ”cred” om Jesper Jonsson blir kvar i Bajen!
    Efter stora kramen och alla vänliga ord, så tror jag det blir svårt för honom att inte förlänga! 🙂 🙂
    HÄRLIGA SYRRAN!

Hon gjorde inte om misstaget som två kaffesugna ”tomtar” gjorde i en korvkiosk för några år sedan….
    Följden den gången var att ”Nisse” drog till Ryssland.
    …hade ”tomtarna” pröjsat hans burgare, hade han troligtvis blivit kvar! 😉 😉

I övrigt var det en trevlig tillställning, med gott käk…
    Med ”teknikens” hjälp fick ”Calle” Rutqvist ta emot prestigepriset.. ”Årets bonde”…han var nere i Europa någonstans och ”hasade lagg” och ringdes upp mottog priset ”live”! 😉 😉

Mycket glädjande, så ”glömdes” inget bort.
    …d v s att damlaget ärades och blev inte sopade under mattan som dom blivit vid ett flertal tillfällen!
    Det instiftades ett prestigepris till damlaget….”Årets bondmora”…dessvärre uppfattade inte namnet på den spelaren…

…nyheter på spelarfronten lös med sin frånvaro, men jag tror att alla som inte förlängt blir kvar!
    Jag har i a f goda förhoppningar om att även Jeppe blir kvar.
    …alla påtalade vilken trist liten ”byhåla” Lidköping är!
    Hårda fakta som….
    När korvkiosken stänger dör stan, bara en busslinje i hela trakten , en liten huvudgata och några små skitgator, typ … och vem vill bo där??? 🙂 🙂 🙂

Barbapappa
    Deltagare

GAMEDAY! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God helg GU!

Avslutning på bandyn idag….på Långholmen!
    Hoppas på förlängning med JJ & RS 😉
    …och kanske möjligen någon ”målspruta”! 🙂

…jobba??? Nä, jag är skeptisk! 😉

BäS
    Deltagare

Skönt! Kontraktet (och elitlicensen) klart för nästa år i Elitserien för handbollen. Vi tappar Morsten, det visste nog de flesta men att Wenell skule lägga av också kom som en fullständig överraskning, åtminstone för mig. Tillskott av den duktige Patrik Fahlberg som spelat i Sävehof men senast i Tyskland i ett par klubbar. Ett grymt tillskott, synd vi tappar ett par bra spelare samtidigt. Förhoppningsvis är Dolken igång också i gammalt gott slag, men vi behöver 9-metersskytt också. Örn har ju varit småskadad hela säsongen.

Kul med Brodén… laddar för att en viss JJ ska bockas av också.

I sanningns namn så lägger inte Morsten av utan flyttar till Danmark, så med lite flyt kan vi kanske få se honom i en grönvit tröja igen. Wenell verkar dock lägga skorna på hyllan…

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…mer nyheter från Hammarby bandy!
    Brodén ”snoriga unge” har förlängt! Mycket bra tycker jag!
    http://www.hammarbybandy.se/david-broden-forlanger-med-hammarby-bandy/

Visar 30 inlägg - 2,641 till 2,670 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.