Visar 30 inlägg - 2,671 till 2,700 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Ja, som admin säger får man inte ställa för höga krav på ”jäntorna”. De har inlett med att möta 3:An och nu på lördag är det mot Linköping som vann (eller var de 2:a?). Nåja, 2×3 säkra mot de där ni vet som inte finns…
    Ska bli kul att följa dem i år och se om deras (förhoppningsvis) mer resurser ger något resultat ppåt i tabellen. Hamnar de i mitten är i varje fall jag jättenöjd.

Ikväll vankas det handboll… det behöver inte bli lika spännande som senast. Det vore rätt skönt om det blev en defilering, men det vågar jag inte tro eller hoppas på. När går 4:e matchen?

Tjenixen

Stötte på en fd ordförande idag, trevlig prick, trevlig sport och han visste inte hur läget var med JJ, bara att det borde komma besked denna vecka.

Några ord om något läge
    http://www.hammarbybandy.se/information-fran-hammarby-bandy/

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Hola GU !

Man har just nu piggnat till efter att ha haft en släng av influensan, och med en derbyvinst i ryggen, mår så jävla bra när man får knäppa dessa skadedjur på näsan.

Nu hoppas jag att handbollen kan göra sitt ikväll, så man kan lägga sig med ett större leende.

Bönorna får man ha lite tålamod med, dom kommer ska ni se och jag tror att de kommer ligga i mitten någonstans.

Jag hoppas att alla GU mår bra och att vädret kan bli lite bättre, så jävla kallt hela tiden, vill ha värme nu, behöver detta för att tina upp min frusna själ.

Älta, jobbet är en ond sak, skulle vara skönt att bara ha ledigt.

SKÅL !!!

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

God kväll GU!

Kasper Milerud har kritat på nytt!
    Härligt!!
    Nu ramlar de in.. 🙂 🙂

http://www.hammarbybandy.se/kasper-milerud-klar-fortsattning-med-hammarby-bandy/

BäS
    Deltagare

Rimman är en nyttig spelare av flera, inget nytt om Jeppe misstänker jag….

Jävlar vad kallt det är, om det nu skulle vara någon som inte visat näbben utanför dörrn, annars en rätt överflödig kommentar.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

Första dagen på jobbet..på länge!
    -Skall det bli skönt att komma igång…frågade ”alla” idag!

….det är ungefär lika skönt som ett ryggskott, svarade jag samtliga!

Det här är klart mycket trevligare…
    http://www.hammarbybandy.se/robert-rimgard-klar-tva-nya-ar-med-hammarby-bandy/

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

Å vinst i Eriksdalshallen! 😃

En riktigt bra Bajen dag får man säga… 😃😃😃

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Nu kommer inte ni förstå ett skit av vad jag pratar om, men är inte det här fantastiskt?

https://www.dropbox.com/s/nb10ysb6l8mfbe5/Heja%20Bajen.PNG?dl=0

Millen
    Deltagare

Bönorna torskade med 1-0

BäS
    Deltagare

Helvetes jävla skit vilken orättvis vinst! 😉
    Ni kan dra åt….

Nu bär det av till handbollen.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Goood kväll GU!

Det finns inget som är så bra för humöret och det inre välståndet som att se ”packet” lämna plan med hängande huvuden! Själavård! 🙂 🙂
    Rättvist?….det handlar inte om det!
    Gör man mindre mål än motståndarna, så vinner man inga matcher, så enkelt är det! 🙂 🙂

One down…two to go!

Millen
    Deltagare

Så jävla skönt! Nu blir det även lite arbetsro för laget. Jävlar vad Millen ska sova gott inatt! 😃

Nu tar vi en seger i Eskilstuna och Eriksdalshallen av bara farten…

SKÅL!

Millen
    Deltagare

JAAAAA! Så jävla rättvist… 😂

BäS
    Deltagare

Fotboll, fotboll och handboll 15-20.30 en grönvit söndag. Ser 1 live 1 på burken och en följer jag resultatet. Nej, inget mordor för min del, blir Gullmars och ölstugan.

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God matchdag GU!

Vojne vojne…
    Kämpa Bajen kämpa! =)

Ang bolagsliret:
    Kommande helg är det herr KK’s tur att lira.
    Flera behöver tanka på lite, främst Charlie och Janne.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…så är det över!
    Idag är sista dagen på min ledighet!
    Hade gärna fortsatt i några månvarv till! 🙂 🙂

Maskinen skall ut till ”knoggångarland”…Gustavsberg!
    Ett besök på Jula/Bilbuttericks på hemvägen därifrån skall hinnas med!
    …och sen är det väl tvunget att titta till ”fotbollslegionärerna”!

…så här stressig har jag inte haft det på länge! 😉 😉

BäS
    Deltagare

FaSt tråden är bra att ha om det ska hämtas filer eller så, annars räcker det trådlösa gott.
    Ett nöje!

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God afton GU!

TACK SNÄLLA herr Bäs för hjälpen med min dator!
    Fantastiskt arbete! Å ”tråden” är nu bortplockad! =)
    =)

BäS
    Deltagare

Det var en jäkla fight man fick gå… sen kommer man hem mer eller mindre omringad av snutar. Smet in och upp, det var nog inte mig de var ute efter… det har ju varit apor på våra gator.

BäS
    Deltagare

Måste man flytta… till finland, nä skulle inte tro det. Förresten så använder ju inte vi euro, det är nog därför. Sånt driver mig till vansinne. Behöver ingen rutin till det, det bara går av sig själv.
    Slår en pling om ett tag.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Drivrutin hit och drivrutiner dit, sånt driver mig till vansinne!
    Driva med folk är däremot vansinnigt roligt, när man får rutin på det!
    …att få rutin på att vara i ett vansinnig tillstånd är inget som man vill driva igenom mentalt, trots alla fina drivrutiner! 🙂

….när ämnar den gode B ä S titta förbi tro???
    Tror han pinglar först…jag skulle gjort det! 🙂 🙂

…om någon är tveksam om mina konspirationsteorier gällande Eurojackpot!
    Varje fredag klockan 21.00 CET…dras raden i Helsingfors!
    Finland = Storvinsternas förlovade land…
    DET STINKER!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare

Jodå, blu4e det finns lite att titta på. Om det varit en uppdatering är det inte otroligt att det är en drivrutin för nätverkskortet som spökar. Då är det enklaste att återställa den.
    W10? Högerklick på ”startknappen” nere till vänster, välj enhetshanteraren.
    W7 el 8? Kolla i enhetshanteraren (högerklick på ”den här datorn” och hantera)
    Klicka på pilen vid nätverkskort högerklicka på kortet -> Egenskaper -> välj fliken drivrutin -> titta om det är ett nytt datum där. Är det itne det så kolla om kanppen Återställ drivrutin går att klicka på. Testa och ibland funkar det, ibland inte men inget kommer bli sämre men kan lösa problemet.
    Jag tänkte mig ut till trakterna av norra Älta i morrn och kan mycket väl ta mig lite söderut för att assistera lite om det inte skulle lösa sig.
    Finns en del annat att kolla på också, men läsa manualer är tråkigt så jag skiter i att skriva här om dem… 😉
    Pås(k)pyssel

Finnpack, de har kanske inget annat att lägga stålarna på så det kanske är en del sm lirar.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…en finnpajsare är över 800 miljoner rikare på Eurojackpot!

Ännu en högvinst till finnarna??? Det måste vara något jävla mygel!
    Så fort det vankas storutdelning är det antingen tyskjävlar eller finnpajsare som tar hem storkovan!
    …Finland, ett rätt litet land i sammanhanget, men med ett jävla flyt i spel!

Hoppet står till ”vårt” Lotto…inte lika glamoröst, men det är skit det samma…bara det slår till någon gång!

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God morgon GU!

Nån som har nåt bra tips när datorn har tappar intetnet?
    Var nån uppdatering och sen blev det så..
    När man provat starta om allt, pratat med Bredbandsbolaget som säget att jag är ansluten, kollat sladdar, provat annan sladd, ja testat ALLT.
    Måste vara nån inställning, känns som nåt enkelt. Är inte så haj på det där..
    Tur man har mobilen iaf… typ!

Hoppas verkligen Bajen vinner striden om Jonsson!

KÄMPA BAJEN!

Glad Påsk på er!

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

GLAD PÅSK ERA VRAK! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/jesper-jonsson-uppges-vara-nara-villa-men-hammarby-har-inte-gett-upp-valdigt-hog-prio

Bra där Karlsson….sen finns det en viktig sak till som stärker min tro på att han förlänger! 😉

..så här ser jag på Hammarby Bandys gångna säsong och var det brast!
    Vi började ojämnt och så blir det med ”nytt tränarstyre”, men lirade upp oss hela tiden!
    I slutspelet åker vi ut mot Bollnäs med 3-1 i matcher….anledningen att vi åker ur är inte att vi blivit utspelade! Alla tre förluster var jämna.. uddamålsunderlägen i slutet av alla tre matcher!
    När vi ”gick” för kvittering, så kontrade Bollnäs in några mål, så därför blev segrarna större än verkligheten!
    Lagdelarna då?
    ”Slangen” var grym i målet och kan inte lastas för någon förlust…
    Försvaret var riktigt tight och bra…Bollnäs hade det asjobbigt att skapa något, men det dom lyckades skapa satte dom med ”Nisse” i spetsen!
    Offensiven var hur bra som helst, då vi skapade betydligt mer lägen än Bollnäs, med brände i princip alla klara lägen!
    Vi gjorde 8 mål i slutspelet på 4 matcher…INTE godkänt!
    Försvaret gjorde fyra av dessa Robban 2, Kimmen och Elfving…klart bra i ett slutspel!
    Kalle Spjuth gjorde 3…och är godkänd!
    Kasper 1…hade väl kunnat sätta någon boll till, men någorlunda OK för en ung spelare…
    Kalle M 1 ass…INTE godkänd
    Våra ”stjärnor” Adam och Jeppe….0 mål…0 ass!
    Verkligen inte godkänt, men dom spelade fram till otaliga lägen som andra missade…så helt dåligt är det inte!

Vi slår lätt ut Bollnäs alla dar i veckan om vi haft bättre målskytte och det är där det faller!
    Kalle Spjuth håller av anfallarna…resten bör bytas ut!
    Vi fick nyligen in Ilja Gratchev…en utmärkt värvning!
    Pelle E slutar och en halv behövs!
    Blir Jeppe kvar och vi får in två målskyttar, en etablerad och ett ungt ”ämne”, så är vi med i guldracet nästa säsong…. mer behövs inte!
    Hallen lär vara på ”G” då med och alla rekryteringar lär underlättas avsevärt när ”eländet” äntligen står på plats!
    …sen MÅSTE man hålla ordning på ”kulorna” och inte låta det sväva iväg som skett de senaste åren! En stark sponsor behövs och framförallt ekonomiskt kunnande inom klubben behövs!

Jag tror stenhårt på nya framgångar och något mer SM-guld för Hammarby Bandy inom några år!

GLAD PÅSK OCH PUTÄLL PÅ ER; GREFAR OCH BARONER!

BäS
    Deltagare

Ja, Jeppe är ett kort vi inte ”behöver” bli av med. Möjligen kan vårat nyförvärv tyda på något åt det hållet, men vi har ju tappat Pelle också så… vi får nog se och märka.
    Nu ska det kollas innan Eurostålarna ska delas ut till mig.

JAg hade rätt i V75:an fast det var både favoriter och skrällar… så blev man utan pengar där. Men det spelar ingen roll när eurokulorna rullar rätt i kväll.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…nya uppgifter…enligt Bandyplus så är det en annan Jesper…Hvornum! Förre SAIK spelaren!
    Ingen skull bli gladare än jag… Hoppas för helvete att det är han!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

Den här dök upp på Bajens hemsida…och vem mer än Jeppe befinner sig i Vetlandatrakterna i påsk?
    Han har mor och far där nere…och tröjan han har på sig indikerar ”Stockholm”…
    Not good, not good at all!

https://twitter.com/vetlandabandy/status/852796946024587265/photo/1

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…har en otäck känsla av att ”Jeppe” Jonsson spelar i en gul tröja nästa säsong! Tyvärr!

BäS
    Deltagare

Den V75:an var lurig. Tror det blir favoriter eller tokskrällar. Svårspelat när det är en massa norrmän med.

Lutar åt en tur på söndag åt Ältahållet till. Först ska skärgården avverkas sen farsgubben i Roslagen. Plingen slås i god tid

Visar 30 inlägg - 2,671 till 2,700 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.