-
FörfattareInlägg
-
B ä S
Slå en pling när du är på gång bara!…
Påskpåse eller påspåsk… glad, trevlig eller plastpåse.
Svarta ryggar, jorå kan nog offra mig på hälften åtminstone. De tog slut i förra veckan.
Gurra ska passeras, inte som man passerar potatis för då kommer det ut mos på andra sidan och mosig är vad man var igår. Idag ska äppelträd motorsågas mer och när man ändå är i farten så ryker ett par träd till. Motorsåg är nog det roligaste verktyget, det väsnas och det är lite farligt och man känner sig manlig. Gott så.
Mer godis blir det inte i varje fall. Men morsan har säkert kokat ett ägg och det är ju gott.Fridens alla husägare och övrigt patrask, på tisdag vaknar man som vanligt upp som bajare, kanske med tre poäng mer i tyggsäcken, fan vet hur det ska gå till men det är ju derby. Ses vi kanske på Eriksdal för kvalhandboll, för Sarkofagen i Solna åker jag inte till, durkslaget får räcka.
God morgon GU!
Har rensat lite i bland alla papper som företaget samlat på sig genom åren…det blev pärmar över! Runt 35-40 stycken, olika tjocklekar och nästan alla har svart rygg!
Någon som behöver, så hör av er!… 😉Idag skall skaftvägen få en sista justering innan maskinen åker ut till ”Gurra” igen…
V 75 och Eurojackpot är det också denna extremt långa fredag!….dvs några chanser kvar till ekonomiskt oberoende och de sista desperata försöken att få lägga ”spakarna” på hyllan för gott! 🙂 🙂Det skulle sitta fint med lite kontraktsförlängningar…inte minst på Jesper Jonsson och Robin Sundin!
Har för mig att i påskhelgen brukar det hända grejer på bandyfronten…Glad Påsk på er, allihop!
Gokväll GU !!
Ännu en dag i slaveriets tecken, på väg hem men får fira en lagom påsk i år, ligger i beredskap efter förra veckans dåd.
Men jag vill önska alla underbara GU en härlig och trevlig påsk !!
Skål !!
God middag GU!
…så är man officiellt frisk och arbetsförd! …nåja! 🙂 🙂
Har inte fått känseln tillbaka i underarmen och kommer anmäla det som ”olycksfall”…med allt va det innebär!
Är inte så sugen på invalidersättning, utan är mer intresserad av att få känseln tillbaka!
..men huvudsaken är i a f att alla rörelser är tillbaka och det mesta av styrka i handleden…dock saknas mycket styrka i bicepsmuskeln, men det lär komma när jag får ”gå för fullt”… där är jag om ytterligare tre månader ungefär!
Nog om det!Mycket bra värvning av Hammarby Bandy….en ung svensk/rysk mittfältare som även känt på landslaget!
Han har väl dubbelt medborgarskap…ungefär som Misja!
Det jag sett av honom är att han är en fin skridskoåkare som är drivande på mittfältet och har alltid många assistpoäng… Blir bra det där…
Gör klart med Jeppe Jonsson också…klart viktigt!…det var väl allt för nu!
Skön vinst i första kvalmatchen för handbollen. 35-29…
På måndag (17/4) lagom efter det där derbyt så är första returmatchen 19.00. Sen är nästa match också hemma 22/4 samma tid 19.00, så det så… och det är där man syns. Därbyt får bli på en burk nånstans, åker fan inte ut i den obygden och skitarenan igen om jag inte måste, det räcker så bra med durkslaget.…..nu jävlar händer det grejer!
http://www.hammarbybandy.se/ilja-grachev-klar-hammarby-bandy/
God morgon GU!
….ännu en onsdag närmare ”aktiv tjänst”…närmare bestämt sista onsdagen innan aktiv tjänst! Vidrigt! 🙂 🙂Hoppet står till Trav och Lotto….typ 🙂
Gott så, inte helt förvånande ändå. Pappa lär väl satt sina spår ändå.
Hr. Älta får smyga igång så han inte åker på tennishandled. Kämpa på och krubba några äggxtra ägg i helgen.
God kväll GU!
…lite bandynyheter!
http://www.hammarbybandy.se/misja-pasjkin-klar-som-huvudtranare-stefan-karlsson-blir-sportchef/
God morgon GU!
…idag, om exakt en vecka skall det dras i spakarna!
B ä S!
…har hållit på med detta hela livet och det behövs mer än en fläkt i ändalykten för att liva upp farbror! 🙂 🙂Hittade detta igår…
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g2VE5/lakaren-folk-stallde-verkligen-upp
Han var en av två kirurger som var med när dom opererade tillbaka muskelfästet i armen!!RESPEKT
…och grattis för 3:e gången i år alla bajare.
Schöntal drog igång den här jävla cirkusen för några år sedan… undrar om han är med eller mot oss idag?Fast du har fått en del gjort också… trots bara en arm. Det tar att ligga i på latsidan också, så dra in lite stålar på att dra lite i spakarna är väl inte helt fel ändå. Du har ju fläktar i röven och allt…
MAn är på och stryker runt de där jävla siffrorna så jag tror jag ska ladda dubbelt på att motspela mot mig själv.God morgon GU!
Nu är jag inne på sista veckan av min sjukskrivning! 🙁
…tycker det gått fortare än jag tänkt!
Vill inte jobba mer! Inga storvinster heller! Jävla spelmonopol…dela med er, skithögar! 🙁God kväll GU!
…same old story!
Vill inte se Magyar sköta uppspelen…eller snarare helst inte alls!
Paulsén är inte den bäste spelaren i laget, men vilja att vinna och ge allt har han så det räcker!
…det är en jävla tur det!…det går inte att komma ifrån att det ser precis lika krampaktigt ut som det gjort de senaste åren!
Därmed har ”soffsupportern” fått sagt sitt…är fortfarande nöjd med valet att se ”eländet” i soffan! 🙂 🙂Klokt ”val” att stå över dagen trav 🙂
Att det fortfarande finns folk som tycker det är ok med en pinne är helt ofattbart. Vi tappar alltså placering i botten av tabellen idag och det är ok alltså? Ok, finns en del för skolan att ta tag i med några missade generationer är det.
God morgon vraken Millen är vaken! 😃
Gameday och en liten nätt promenad ska vandras. Men först ska det ätas och drickas gott på Pelikan! 😋🍻
Vi ses vi som ses i vimlet…
SKÅL!
Nu är det baske mig GAMEDAY!
Vik hädan alla trosorDå rullar TV4 Fakta på med ”Dark Side of The Moon” nu, har hållt på en kvart ungefär. Grymt program
…åsså glömde man lämna in en rad, eller snarare hann inte, blev inkallad till jobbet helt i onödan.
God eftermiddag GU!
Eller god å god….onda tider…
Ang bolagsliret så är det Charlie som ska lira. Jag har ej hans nummer så jag kan påminna.
Har messat Kungen för vidarebefordran.
🙂God morgon vraken Millen är vaken! 😃
Idioter föds och fanatiker värvas. Tyvärr kommer det att fortsätta så oxå. Men både matchen och marchen blir av imorgon enligt alla inblandade!
Ses då vi som ses! 😃Vem är det som lirar bolagsspelet i helgen?
Nä, nya idioter föds varje dag… även om de inte vet om det ännu.
Matchen blir av i varje fall
http://www.svenskelitfotboll.se/allsvenskan-och-superettan-spelas-med-forhojd-sakerhet-i-helgen/
Kan bli lite speciellt på Götgatan i morrn.
Påfallande många premiärer som inletts med tyst minut senaste åren.
Streck ska streckas, bollar ska rulla och stålar ska inhystas.God morgon GU!
Tyvärr är den sista idioten inte född än, så detta vidriga kommer fortgå…
Dags att beslutsfattare tar dessa vidriga handlingar i världen på större allvar framledes och framförallt svenska politiker som måste sluta stoppa huvudet i sanden jämt inför ”besvärliga” frågor och som visat sig smidigt och enkelt att göra när det krisar!!
Det är skarpt läge nu… det räcker inte med fördömmanden m.m.!
Rent allmänt har samhällsklimatet blivit klart tuffare och det är faktiskt nödvändigt att ”skruva” till rättsystemet och anpassa det efter rådande omständigheter!
Det är skottlossningar m.m. varje dag numer och uppepå detta kommer en detta….och det är inte första gången!
Något kvarter längre bort briserade en bomb i dec 2010..om någon glömt det!För övrigt…bra rutet B ä S!
Förstod aldrig varför man låste in vanligt hyggligt folk i timmar i affärerna runt Åhlens igår…
Några snutar kunde väl tömt affär efter affär och eskorterat bort folk som stod inlåsta…hur svårt kan det vara!-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
Anonym
Inaktiv2017-04-07 kl. 21:41Antal inlägg: 70God kväll GU! Nu har även terrorn drabbat Stockholm. I går kväll var Drottninggatan livlig och inte hade man trott att mindre än 24 timmar efter man gick där att en katastrof skulle ske.
Fan klappar de igen varenda affär för? Jävla dåre i city, vi stänger Globen centrum, Gullmars och alla affärer på Söder… är det rätt väg att gå när något inträffar? En banger på söndag och hela söderort klappar igen. Stackars näringsidkare om de blev tvingade till det här. Snuten jag frågade vid Globen sa att de var affärsinnehaarna som bestämt. Eh, jaha… känner ju en som driver ett ställe där. Ska höra med honom… tillåt mig tvivla. Det var någon som sket i brallan på en stol någonstans.
God eftermiddag GU!
…om bäste admin trodde han kunde sitta och smälla med hängslena när han flyttade till hus, så bedrog han sig kraftigt!
Kan räkna upp några ständigt återkommande vår-sysslor…kratta genom grönytorna, rensa bort dött skit i buskar och land och att köra bort all den skiten, sopa gångar, kolla vad som behöver målas på semestern, olja verandan och trämöblerna, släpa ut allt ”skit” som skall vara framme sommartid, tvätta och spola av alla plastmöbler…RÄCKER DET?? 🙂 🙂
Nästa vecka…återkommer jag med sommarsysslorna! 😉Morrn GU !!
Denna dag kan man säga gick iden tröstlösas tecken, varför måste man uppleva skitdagar som denna, vill bara ehm men först så ett litet besök på gubbklubben.
På söndag så smäller det, kan inte säga att jag är 100 procent taggad, lite mätt faktiskt på fotboll just nu, men man ger ju aldrig upp…får hoppas att intresset vaknar lite mera nu när det blir varmare.
Att ha ett hus va något helt annat har jag märkt, tänkte slappa men det är bara att glömma, har min inte jobb så har man banne sig skaffat ett extra 🙂
SKÅL !!!
Ingen klang och jubelfestival på Jerka direkt, men kanske det var ointresse för resultat, men om det var en ”träningsmatch” i huvudet på dem så måste det varit den sämsta träning de gjort. De behöver ju inte spela ner sig till annan nivå. Helst vill man ju se 3 snabba, men tillåt mig tvivla. Det kommer bli ett tufft kval.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.