Visar 30 inlägg - 2,731 till 2,760 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

God middag GU!

Dessa meningar skapades på ett annat ställe och beskriver mina minuter i provtagningsrummet på vårdcentralen på ett alldeles förträffligt sätt!

Jag blivit utsedd till en synnerligen ”hård man” av en ”knippe” trivsamma damer på vårdcentralen! 🙂
    Efter ungefär 40 minuter och 3 plåsterlappar på varje arm så lyckades 3 damer klämma ut 6 rör ”palt” ur mina, som dom sa, ”stenhårda och muskulösa armar”
    Aldrig förr har dessa damer stuckit nålar genom en hårdare hud eller omedgörligare vener…aldrig förr har dom så uppgivet överlåtit nålarna till nästa kollega att fortsätta perforeringen av mina tilltagna lemmar!
    Lätt generade och en aning varma i pannan så deklarerade damerna samstämmigt att…”Maken till hårding får man leta efter!” 🙂 🙂

Det bör tilläggas att jag inte kan få nog av smicker av denna typ… 😉 😉
    Damerna i fråga är inga ämnen för någon ”Miss Worldtävling”, möjligen att de var det i unga år! 🙂
    Skitsamma, trivsamt är det att bli påmind om annat än den rondör man förfogar över! 🙂

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…har inte rättat Lotto-raderna och tänker inte göra det heller!
    Tydligen var det nån jävla ”tomte” i Göteborg drog in kosingen!
    Det heter ju Svenska Spel….tycker definitivt att ”Svenska Svek” motsvarar produkten bättre! 🙂

Provtagning nu på morgonen…i övrigt lugnt! 😉

BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

Jävlar vad nära… 3+3 rätt, bara 1 från 18 spänn

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God middag GU!

Lite om ”Jeppe” Jonsson!
    STANNA FÖR FAN, VI BEHÖVER DIG!
    http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/hammarby-villa-eller-vetlanda-jesper-jonsson-funderar-jag-kanner-mycket-for-den-foreningen

I övrigt får maskinen en service…och ägaren ha varit hos doktorn, med allt vad det innebär!

BäS
    Deltagare

Vet inte hur den här dan ska vändas till något gott, men det finns nog något, man får skava ner de sista timmarna och summera och se vad som blev kvar.

Att inte ta in Besara var ett enormt (inte gigantiskt men…) misstag. Vi har inte så väldans mycket Bajen i klubben, men vi kunde agerat Bajen och se till att en som vill komma tillbaka får komma tillbaka. Det är ju inte så att han gjort något fel eller dåligt. Tänk er samma scenario med Kennedy… vilket kaos det hade blivit. Besara spelade ju ”bara” upp oss ur Superduperettan ihop med Hopf. Ridå och tack för mig när det gäller det här.

Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

Bajenhöjden

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

Jag hoppas att du minns att jag åtminstone fem gånger frågade om det var ok med alla, och åtminstone tre gånger under middagen innan omröstningen.

Det var verkligen ingen mening att ”lura på” någon något.

Jag tänkte på det lite mer som en ”utmaning”. 🙂

Den roliga ”idén” är ju just att utmana sig själv. Självklart finns det alltid möjlighet att ”hoppa av” utmaningen. För alla, oavsett vem som råkade ”vinna”.

Jag är ledsen för att du uppfattade det som du gjorde. Det var verkligen inte min mening. Jag hade nog helt glömt bort den möjliga ”tolkningen”, och ber om ursäkt för det.

Jag hoppas och tror att vi får ihop ett lag ändå, men bara om alla verkligen vill åka. Det är ju så klart en förutsättning. 🙂 Annars får vi låta det bero. Det är inte hela världen. 🙂 Förlåt igen min vän.

bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

Känns lite som att Bo försöker göra en ”Grauers” ja. Värva gamla hjältar som fansen drömmer om. Men i deras fall blir det ju lite komiskt att de tar in samma spelare som för 15 år sedan. Den gången ”vi följer U21-landslaget” och nu borde det heta ”vi kollar på old boys”. Jag trodde nog att det skulle bli knepigt det där.

Besara hade suttit fint ja. Mycket som gick snett där både när han stack och när han nästan kom tillbaka. Men jag gissar att det som hände var att man efter 0-3 mot Solna där bestämde sig för att byta ut ledningen men inte direkt i panik utan efter säsongen, och att man då också sade att ”vi ändrar så lite som möjligt” i laget för att ge nye tränaren utrymme att påverka.

I det perspektivet förstår jag resonemanget men rent sportsligt så känns det ju knas att inte ta in en kille som kan passa bollen, som vi vet fungerar i laget och som vill tillbaka, när det är överflöd av träben i övrigt.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…face down generation!

Trivsamt värre, om ni frågar mig!

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/107666de-41c9-44ea-a33e-79bb7e35c840?fit=crop&h=225&w=600&s=cc6ef279dd5db5c8c981d45c8497777660ba4dabnull

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…kanske Sverige rent av har blivit den största ”bananrepubliken” av alla? 😉 😉

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God kväll GU!

…nog hade jag levt med Besara tillbaka i Bajen!

…det började knackigt för ”köpelaget”…vilket är oerhört glädjande! 🙂 🙂

…att Sverige inte skulle vara korrupt är ren ”bullshit”!
    I Sverige råder svågerpolitik, mygel och det ”klias på varandras ryggar” som aldrig förr och det är lika genomruttet och korrupt som all världens ”bananrepubliker”…skillnaden är att dom inte hymlar med det!
    …har ett exempel framför mig som är ett lysande exempel på hur ”stat och kommun” ”krattat gången” så att ingen annan mer än den dom vill skall kunna lämna ett anbud! Det stinker!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare

En skitdag som avslutades helt ok ändå.
    Sänder inte det signaler om ”hem”-vändare så tänk ett varv till, men nog fan hade jag gärna sett Besara tillbaka, men han är ju ett barn i jämförelse (åldersmässigt).
    På söndag, då jävlar

bajenhöjden
    Deltagare

Kan ärligt erkänna att jag varken ville ha någon rom-biljett eller åka skidor så jag är nöjd för egen del men förstår inte riktigt nöjet i att lura på folk skidåkning. Antingen hittar man ett gång som på fullt allvar tycker att det är kul, eller så kan man ju åka själv. Fast det är väl inte så lätt heller, fick man höra av en på middagen som verkligen försökt men sedan brutit i Oxberg två gånger.

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

…glömde länken till inlägget!

http://www.dn.se/sport/hammarby-bandy-beviljas-elitlicens/

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God middag GU!

Strålande…då är vi med i racet igen!
    Nu saknas bara en ”kollektiv förlängning” av alla utgående kontrakt, så är i a f jag nöjd…ett tag!
    Behöver fortfarande en tvåvägsspelare på mitten och en eller två vassa målskyttar!
    Vi klara oss utan Rolf Larsson och Klas Nordström alla dar i veckan…
    …så fyll på med en talang och en gedigen målskytt och någon mer namnkunnig på mitten!
    Tror att ”halven” Gälman som inte får förlängt med SAIK skulle kunna passa oss bra…istället för ”Pelle” E

BäS
    Deltagare

Såja, där satt den, skönare en en vinst skulle varit igår men det hade inte gjort ont det heller såklart och varför jämföra 2 goda ting? 😉
    http://www.svenskbandy.se/NYHETER/SENASTENYTT/hammarbybeviljaselitlicens201718

alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

Så, morrn GU !!

Sitter man nu åter på pulet efter en magisk och knasig helg, resan var helt underbar GU 10 årskryzz for the win.
    Pubkvällen på lördag var ren fylla endast och bortamatchen på söndag var inte så uppiggande direkt…men men

Tack så mycket GU för en underbar resa som alltid och nästa begivenhet med respektive kommer bli en grillkväll…hint hint….någon gång i sommar hos fina Bedon…

SKÅL !!!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

Rex är hos tandläkaren och får truten genomgången….i vanlig ordning förlorar han några gaddar, men det är så det är med rasen!
    Att dvärghundar har generellt dåliga tänder visste vi..
    Att Schnauzrar, som är större hade samma problem trodde vi inte och när sedan uppfödarna kniper käft om problemet istället för att ”trycka på” om daglig tandborstning från början, så blir det så här!

KÄMPA REX!

BäS
    Deltagare

Känns som en lite hedersam förslust mot ett bättre lag… kör på Bajen!

BäS
    Deltagare

Man borde ju vara söderöver… men man borde ju varit den där ensamma vinnaren också. Allt är inte alltid som det ska… men om några timmar får vi se.

För övrigt så är det ”Klassiska rockalbum nu på TV4Fakta, Elton John, Yellow brick road, som var den främsta till The Wall släpptes.

bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

Inte särskilt snygg den där blaffan men men..

Premiär för både Hammarby Fotboll och LW

bajen-loveU4ever
    Deltagare

Ang bolagsliret så är jag uppdaterad.
    Charlie kör nästa helg. Han är på väg till Gullmars för vidare transport till Peking!
    =)

bajen-loveU4ever
    Deltagare

God förmiddag GU!

GAMEDAY! So it begins…. =)
    Heja Bajen! Kämpa!! De säger de är laddade så nu vill jag se
    att de springer utav bara helvete i Peking!!

Ang bolagsliret:
    Charlies tur att lira, om nån kan meddela honom.
    Så vi håller vårat bolagslir flytande liksom…

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

22 miljoner igår på V 75… 1 vinnare!
    Det finns hopp för småspelarna, kan man säga! 🙂

Kolla, här är V75-systemet!

V75-1: 1-8

V75-2: 3-5

V75-3: 2-3-5

V75-4: 2 Dictionary

V75-5: 1–3

V75-6: 4-5

V75-7: 1–3–5–9

96 kronor.

Barbapappa
    Deltagare

Nä, det var väl Pajas och inte Bedon som skulle ta femtesträckan? 🙂

Äsch, det är också möjligt att det var Pajas och Kungen som valsade i korridoren. Barba är ganska säker på det efter att ha kontrollerat fakta i ett par inspelade videos. 😀

Just say when, om Barba ska länka till dem här på forumet via sin dropbox. 🙂

Då behöver Bajaren, Bedon, Pajas, Tony, Kungen godkänna en videosnutt från middagen, och Pajas, Kungen och Tony vilja se den fina allsången från korridoren i eftermiddags. 🙂

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av Barbapappa.
    Barbapappa
    Deltagare

Häähähä…

Den där middagen igår var fan något av det roligaste jag gjort på länge! 🙂

Vår fantastiska Alexx11 hade fixat fem plåtar till den rom-mässa som gick av stapeln idag. Dessa lottades ut bland de 11 gentlemännen (de nio respektive stod utanför omröstningen).

Barba hade även fixat detta 🙂

https://www.dropbox.com/s/gssp27o3pf7af3h/Stafettvasan%202018.PNG?dl=0

Så dealen blev att de som hade turen att få prova lite rom, ÄVEN skulle få snöra på sig pjäxorna i mars nästa år.

Först ville alla vinna en rom-biljett, sen när Barba berättat om bonusvinsten, så ville ingen vinna en biljett. 😀

Alla som inte vann fick en hel flaska fin rom som tröstpris! 😀 Då ville alla byta ut sitt startbevis. Dock inte Barba. 😉

Så,

Farbror HOFF, allas vår KUNG, Tony STARK, Barba, samt farbror Bedon ska visst åka lagg (om Barba minns helt rätt). Det vart ett och annat igår som inte fastnade på hårddisken i vanlig ordning! 😀

TACK alla ni som var där, det var så väldigt roligt! 🙂

När Kungen och Tony började dansa vals till det här Liljekonvaljer i korridoren i eftermiddags, så var det lite tydligare brösttoner som det bjöds på än i videon. 🙂 Rätt många vaknade nog till lite längre ner i korridoren. Barba tror att de nyvakna nog sjöng med också lite senare i 10 minuters versionen, men det hörde inte vi, för det var de på de andra våningarna ”längre ner i korridoren” som nog vaknade… 😀

Underbart! 🙂 Tack! 🙂

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av Barbapappa.
    BäS
    Deltagare

Vad fan händer på Valla? Så här ska inte finaler vara, eller rättare sagt skoj att det inte bara blir favoritvinnare. 1 spik, 1/5 rätt. Ja ja, nu är det bara att värma upp bollarna.

BäS
    Deltagare

Ytterligare en faaaantastisk kryzz avslutad. Nu ska de obligatoriska skavankerna plåstras om och behandlas. Var det D-vitamin det hette? 😉 Sätter mig i solen på balkonge och suger i mig några såna… inget artificiellt skräp.

Vill börja med att tacka lekpappa/arragör/organisatör och inte minst GU’s främsta admin för det lika faaantastiska arbete han lägger ner ett par gånger om året, varje år…
    Vill fortsätta med att tacka alla medresenärer med grönvita insidor (och utsidor).

Avslutningsvis ger jag vår ibland något väl flexible rosa påse en extra kram. Är inte HELT säker på att alla vill ge samma varma kram… (fast jo, det är klart de gör) Lämnar det lite öppet för tolkning av er som inte var med. Det finns utrymme för fler nästa år… 🙂

Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

God morgon vraken Millen är vaken! 😃

Millen tror oxå att det är lite av V5 på travet idag. Men till skillnad från BÄN8 så chansar inte ens Millen på att storfavoriterna torskar. Trots skral form så tror Millen att det är spel mot öppet mål för dom.
    Som om Barca skulle lita mot Bajen. Visst man kan ju hoppas, men innerst inne så vet man att det blir stortorsk… 😂🙈

Så Millen hoppas på skrällar i dom andra loppen så att det kan bli en dräglig peng tillbaka om man sätter sjuan!

SKÅL i kaffet!

BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare

God morgon GU!

…dessutom ett extra god morgon till ”sjöpåsarna”! 🙂
    Om dom orkat masat sig upp ännu!

Ännu en vinst-chans bränd innan återstarten av grävmaskinskarriären…Eurojackpot-bollarna sviker i vanlig ordning!
    Några europeiska svinpälsar har haft tur, IGEN och lilla jag blir utan, IGEN!
    4,6 miljoner hade helt klart räckt!

Hoppas ”The Heavy Chevy” blir klar idag, då det är tomt utan den…både jag och gårdsplan saknar den! 😉

Hästarna idag….
    Troligtvis är det V 5 idag…men det är spel vi sysslar med, så jag går emot bägge storfavoriterna!
    Tar med andrahästen också, då man från tränarhåll utlovat ett försök att slå ”övermakten”!
    …och ”om två träter, så vinner den tredje” är en klyscha, men som kanske måste tas på allvar ibland…idag?? 🙂
    Väljer två ”frontrunners” som spikar istället och hoppas på ”spets och slut”…och storfavoritfall! 😉

må de!

bajenhöjden
    Deltagare

Skall försöka greja det där med 17 ja.

Visar 30 inlägg - 2,731 till 2,760 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.