-
FörfattareInlägg
-
Barba far iväg runt 15.30 från Södertälje, så han är inte framme många minuter före kl 17… 🙂
Barba ringer farbror Alexx11 lite senare! 🙂
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
Barbapappa.
Anonym
Inaktiv2017-03-31 kl. 08:11Antal inlägg: 70God morgon GU! Hemkommen i natt från två veckor i Kap Verde, där det pendlade mellan 21 och 23 grader oavsett tid på dygnet. Lycka till på kryzzen.
Gomorron kära GU och ett riktigt stort GRATTIS på 10 årsdagen!!!!
Nu närmar sig det första jubileet nämligen kryzzen och jag hade verkligen velat ha fler med på detta härliga event. Jag hopp alla vår en underbar grönvit dag…
Ett litet påminnande dock, samling senast 17 vid terminalen och glöm ej legitimation!!!!
Vi ses vi som ses och resten ser jag senare !!
Skål !!!
God morgon GU!
…å STORT grattis till GUBBULTRAS nån dag! 🙂 🙂
…för övrigt trivs Herr Älta utmärkt med en tillvaro utan stress och ansträngande arbete och hoppas att det så skulle kunna förbli! Hoppet står alltid till Eurojackpot-dragningen på fredagar…eller ”småsmulorna” på vårt egna Lotto några gånger i veckan!
…inte mycket till hopp, men i alla fall! 🙂 🙂Får hoppas Chevan blir klar idag…
…och att Hammarby Bandy får klart med elitlicensen idag….tror det är ”sista” dagen idag!-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Om ett par minuter är det inte bara FREEEEDAAAAG utan även Kryzzdag!
Ett stort grattis till oss på 10-årsdagen, för visst är den väl flytande också? Fasta datum är skit…Ja, det var trist att Isac sålts, men det gäller ju att balansera ekonomin också. Vi har ju några junisar till på A-lagskontrakt. Leo, Degerlund och Jajic. Den som ändå visat mest positivt (=närmast kontinuerligt spel) är nog Leo. Jajic måste ta det där steget som behövs annars… Degerlund har lite mer tid på sig.
Jullager är det såna där hus med paket som måste vänta till Julafton? Men hr. Älta har väl Julafton varje dag han får styra stortraktorn.
I morrn blir det…
För övrigt saknar bäs en sån där kaloriätarbalja, så man får fortsätta traska runt i maklig takt. Alla kalorier är nog borta lagom till man lägger sig vågrätt, men vem fan vill ha bråttom?
Skandal. Vi måste ta vara på våra unga talanger bättre! Millen gillade också det han såg av Isac när han väl fick chansen att visa upp sig… Men Millen förstår att killen vill få mer speltid, vilket han garanterat kommer få mer av i Åtvidaberg än i Bajen!
Lycka till i nya klubben Isac!
…det var inte vad man önskade sig och en utlåning var inte aktuell heller!
Men han måste samtidigt få speltid och det kommer han troligen få mer av i Åtvidaberg, än i Bajen!AVSLÖJAR: Lidberg lämnar Bajen – landslagstalangen nära superettanklubb
Gillade det jag såg av honom i a f!
Lycka till!
Var det inte det Barba visste!
Fasiken vad Barba ska börja träna! 😀
https://www.svd.se/bada-badkar-kan-branna-lika-mycket-kalorier-som-en-loprunda
God morgon vraken Millen är vaken! 😉
Millen såg också admins framträdande i rutan igår. Så nu vet sambon vem som är GU:s överhuvud! 🙂
Det bidde kallt igen. Kortbyxorna fick bytas till långbyxor igen. Men förhoppningsvis bara till lunch eller så… 🙂
SKÅL i kaffet!
God morgon GU!
Fifan.. låter inte roligt.. Kämpa farbror Älta!!
Skål i kaffet!
(Än så länge men snart är det Kryzz:-) )God morgon GU!
Ode till en trogen vän!
Trots ledighet med sköna och lätta dagar.
Så är mantrat att bara dag för dag överleva.
Min tid känns bara tung och själen klagar.
Det inre är tomt och ödsligt utan en Cheva!🙂 🙂 🙂
https://www.maskinisten.net/userpix/233041_38OGVZ2NOKMCC1442748921.jpg

…fast jag tror att den står på gården till helgen igen!
Jag har just sett vår käre admin framträda i rikstv i den yrkesmässiga rollen.
TV4 – ”Pengarna i piracy” går kanske att se på play.
GU inte bara finns de syns också 🙂
För övrigt ett intressant program, hoppas det för med sig något gott.Jag har just sett vår käre admin framträda i rikstv i den yrkesmässiga rollen.
TV4 – ”Pengarna i piracy” går kanske att se på play.
GU inte bara finns de syns också 🙂God morgon GU!
Min underbara Chevrolet chockade sin ägare med att haverera igår…
Hjullagret i vänster fram är totalt slut och jag är glad att inte hjulet lossnade helt! Det sattes in helt nya hjullager för mindre än ett år sedan.
…något gör att det ”käkar” lager! Om det är för breda/stora däck, snöplogens vikt eller möjligen en dålig serie hjullager som gör det vet jag ej, men något måste göras!
Nya lager hämtas idag och lämnas hos ”hovmecken”. Det är lika bra att byta bägge om det är en ”dålig” serie…som tydligen inte är alldeles ovanligt!…så det kan gå när man inte nog kan hylla det egna lagets förträfflighet och inte inse att det egna laget faktiskt är en rätt medioker samling spelare som lyckats tråka ut allt motstånd med att inte vara det minsta kreativa, utan som enda spelidé spela på motståndarnas misstag! 🙂 🙂
Detta värmer oerhört… 🙂 🙂
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/6aRvL/tatuerade-sm-guld-2017da-vann-arkerivalen-edsbynnda
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Om jag ska säga tvärs om eller värre vet jag inte (ännu), men jag ska försöka mig på att dra igång en studie där det bara varit jag som varit i närheten av en. Man får nog börja om i skolan eller kolla i betygen om kunskaperna räcker till eller också tar man fram en akademisk ordbok med synonymer eller att bygga en mening 5 ord till 15 ord som ingen fattar. Det blir nog bra det här…
Hur man lyckas med att slippa höra en enda skåning, under en dag i det träsket, det kan jag däremot tala om hur man gör. 1. Sätta på sig en Bajenpin, i med hörlurar och ta sigmed en assyrier till en göttelaborgare på Malmö Högskola som håller på Elfsborg, har en man som håller på ggg och 2 söner som är blavitrandiga. Då slipper man dessutom snacka fotboll 🙂 (jo vi snuddade vid det, sket i att säga något ont)
Så för att istället för att säga ”Nej för fan, jag ska inte kollas” så blev det 7 raders text så man är på gång… som smygakademiker.
För övrigt var flygpersonalen internationell…Barba, lägg märke till att de skrev 2 plåtar till ”utvalda” matcher.
Bedrövligt skött av AXE, där sitter vi i knät på dem… och med lite skit i brallan kan man säga att klubben sitter i skiten på skiten.
Sen att inte ett skit ingår i säsongskortet, där de som har kortet är de som degar in i förtid år efter år efter år. Nu ska det bara sägas i varenda jävla intervju hur fantastiska vi är… dags att börja bua när det är skit, ställa krav och börja leta grishuvuden, bara för att få slut på gulligullandet.Ja till sist kom man in på biljettsidan. 1,5 timmar senare! 🙂
Förresten, är det någon som vet om det går att få tag på plåtar till peking borta?
Eller är Barba ute i god tid som vanligt? 🙂
Hej och hallå GU! 🙂
Barba räknar kallt med en ny makulering.
Barba köpte två biljetter igår, för vilka han erhållit ett värdebevis.
Detta värdebevis gick dock inte att använda.
Och dessutom tror Barba att han fick betala ett lite för lågt pris för biljetterna (makalöst), men nu finns de i skrivaren i alla fall. 🙂
Ska vi hjälpas åt att komma ihåg att vi har blivit lovade två friplåtar till någon av ett antal utvalda matcher under året…
Spännande! Har haft det här meddelandet sedan strax efter 10.
http://ebiljettnu.queue-it.net/?c=ebiljettnu&e=hammarbyfotbollweb&q=9c5839e5-d03f-43a4-87c2-4b9d366b8ab8&t=http%3a%2f%2fhammarbyfotboll.ebiljett.nu%2fhome%2ftickets%2f4%2ffalse&cid=sv-SEDet tog 2:42 min för Millen att släppas in i systemet när han beställde biljetter till Metallica i fredags. Får se om man blir insläppt överhuvudtaget här… ,)
Det ironiska med meddelandet är att det står att det är hammarbyfotboll.se som har stort tryck på sig. Men den sidan kan man surfa hur bra som helst på då det är en partnersida som har hand om biljettköpet… Dvs en partnersida till AXS. ”We provide our service to hammarbyfotboll.ebiljett.nu to aid during this high-demand event.”
God morgon vraken Millen är vaken! 😉
Ja vad ska man säga. Det finns hur många kompetenta individer i Sverige som helst, så det är bara att vraka och välja. Sedan finns det en liten, liten klick individer som inte är på rätt plats med tanke på deras kompetens. Med det sagt är det helt otroligt hur ett företag (läs Hammarby) kan få tag i så många av dessa okunniga individer… Men där alla tänker lika, tänker ingen mycket!
Millen har idag loggat in på sidan för köp av biljetter till premiären. Har inte för avsikt att köpa någon plåt vilket kanske är lite taskigt mot dom som tänker skaffa biljetter. Men Millen är intresserad av att se vad det är som sker i kulisserna! I skrivande stund har jag satts i en virtuell kö sedan en kvart tillbaka. Ska bli intressant att se om jag blir skickad till biljettköpet när det blir ”min tur”…
Morrn GU !!
Jaha, då var det vanliga på tapeten igen, år efter år, vafan kan man aldrig lära sig det här med biljettsystem, AXS är ett jävla skämt, jag tror banne mig att det skulle gå bättre med en budgetlösning som flera småklubbar har, har aldrig haft några problem att få ut biljetter till bortamatcher och med ett par lastbalanserare så skulle det även klara trycket som skulle bli.
Annars så är GU 10 års kryzz på rätt väg och flis börjar välla in 🙂
Bäs, vad är det du säger ska du på någon koll ? Varför ? eller har jag missuppfattat allt.
Nä nu måste man väl också börja jobba.
SKÅL !!
De där AXS verkar kompetenta. Eller vänta lite nu.
God morgon GU!
…kanske man har stigit i graderna igen, då jag loggade ut mig igår kväll! 🙂 🙂
Sidan var tillbaka som tidigare och då behöver man inte vara inloggad för att se det man vill! 🙂 🙂…utan att satt mig in i det, men det känns som om alla inrättat sitt liv efter FB…eller snarare att F B vill att man gör det!
För mänsklighetens bästa så är detta en förhoppningsvis övergående trend som jag väljer att betrakta på håll och passa mig jävligt noga för att involvera mig allt för mycket i!… 🙂 🙂FUCK FACEBOOK! 🙂 🙂
…i övrigt så står det ”rehab” på menyn och armen skall få sig en duvning igen!
Det brukar få följder under dagen, då den är kraftigt humörssänkande och den värsta ivern att göra något kreativt brukar lägga sig…men det är nödvändigt! :-/ :-/Såg att Herr Rosa med all rätt lackat ur….
Föga förvånande när Bajen inte klarar av någonting själva, så tar man in något ”billigt” som om möjligt är ännu sämre!
”If you pay peanuts, you get the monkeys” 🙂http://www.dnslimited.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2014/08/monkey-870×350.jpg

-
Det här svaret redigerades för 8 år, 12 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Ja herregud… eller vad ska en enkel människa säga?
En mening jag verkligen gillar: ”Som kompensation för det inträffade bjuder vi på Transticket dig på två biljetter till utvalda matcher hos Hammarby Fotboll säsongen 2017.”
Undrar just vilka de blir… och var. Sen att de inte vill betala tillbaka pengarna är ju inte bara sjukt… det är ett ”miffo” som kan komma på något sånt. Om de istället skrev att om du inte vill ha dina inbetalade pengar tillbaka utan nyttja dem vid senare tillfälle så skriv till oss.
Utgår man alltså från att inga vill ha pengarna tillbaka… ha ha ha det är ju rent skrattretande.Nä, nu ska jag sova sen upp och skita ner luften i morgon bitti och tillbaka på sofflocket i morrn kväll igen. Vad ska besökas då? Jo Malmö av alla jävla ställen i landet.
Nån som gjort en klinisk prövning någon gång… jag kan behöva all stöttning som finns, både att hålla humöret uppe och torka tårar. Fråga inte hur den skiten hamnade i mitt knä bara. Eller så kan väl utvalda personer (GUisar på båt t ex) få en inte så utförlig förklaring på plan 8 (?) whiskeybaren.
Nä, gonatt kära vänner.
Välkommen hr. Älta till något av det mest värdelösa påfund man kommit på… du tappde just ett par steg på respekttrappan. 😉 Nu kan du gilla och favva och fan vet vad… gillar du inte så ogillar du, bara s’att du vet HA HA HA
DU KAN INTE GÖRA NÅGOT INNAN DU LÄRT DIG HUR
Du kan försöka, och TRO att du kan, men oddsen är ganska stora att du inte lyckas
Du har nämligen inte ”tur” jämt här i livet
Hur lång tid ska det ta dig, och andra, att förstå denna enkla sanning
Det är en av de fundamentala sanningarna här i livet.
En annan F U N D A M E N T A L sanning här i livet, är att alla dina beslut leder till en konsekvens
Den ”konsekvensen” kommer att landa i ditt knä
Punkt.
🙂
Ready to learn?
Be my friend at fb
-
Barbapappa.
Sorry guys, I can not accept this
”Den här gången sker det utan förköpsmöjlighet.”
Var det extra svårt att göra om dagens försök mellan kl 10-15 imorgon? Eller finns det någon annan anledning, förutom I N K O M P E T E N S
DU KAN INTE GÖRA NÅGOT INNAN DU LÄRT DIG HUR
”Viktig information om dagens biljetthaveri
HAMMARBY FOTBOLL
Nedan kan du läsa information från AXS Transticket gällande dagens biljetthaveri.
”Vi beklagar de tekniska problem som uppstod och drabbade dig under dagens biljettsläpp. Vi på Transticket och även Hammarby Fotboll är hemskt ledsna för det som inträffat. Biljettsläpp startar kl. 10:00 i morgon, tisdag. Den här gången sker det utan förköpsmöjlighet.
För mer information, vänligen håll koll på hammarbyfotboll.se.
Din nuvarande biljett är makulerad och kommer inte att vara giltig på matchdag. Istället för återbetalning ger vi dig ett värdebevis motsvarande det belopp du betalade vid dagens biljettsläpp, då det annars tar 3-5 bankdagar att få dina pengar tillbaka på ditt bankkonto. Vill du hellre få återbetalning, vänligen skicka ett mail till nedanstående e-postadress. Vid morgondagens släpp kan du använda nedanstående information för att genomföra ditt köp med värdebeviset.
Som kompensation för det inträffade bjuder vi på Transticket dig på två biljetter till utvalda matcher hos Hammarby Fotboll säsongen 2017. Mer information kring dessa kompensationsbiljetter får du från oss via e-post senare i veckan.
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på AXS Transticket på följande mejladress: hammarbyfotboll@ebiljett.nu.”
Nytt meddelande:
”Nu gick det lite snabbt!
Imorgon, tisdag kl. 10:00, påbörjas nystarten av försäljningen. Vänligen bortse från tidigare uppgifter om biljettsläppstid. Vi ber återigen om ursäkt för dagens händelser.
Vänliga hälsningar
Transticket”SKJUT NÅGON.
SNÄLLA, om du inte vet vad du ska göra på ditt jobb, så be någon om hjälp!
Det enda andra alternativet är att säga upp dig.
NU
Barba är redo att slå någon på käften
Hur i hela fridens namn kan man skicka ut dessa ord
”För dig som drabbades av dagens tekniska problem påbörjas en nystart av försäljningen imorgon, tisdag kl. 09:00, där du får förtur.”
Fram till kl 10.
(Idag hade vi fem timmar på oss mellan kl 10-15.)Har verkligen ALLA biljetter makulerats? Även de som funkade?
VEM DRABBADES?!?!??!?!?!?!
ERA JÄVLA IDIOTER
Hoppas ni får kul med tusentals frågande/arga mail och telefonsamtal imorgon mellan kl 9-10.
Så de hinner köpa sina biljetter i tid.
Hand upp för de som tycker att det är ett bra beslut av Bajen att välja en ny tjänsteleverantör av ”kö-hantering” på web-köp-sidan två veckor före säljstart, och utan en enda test om det fungerar.
Nä, jag har läst igenom det ovan en gång till. Hej då Bajen fotboll. Jag köper någon enstaka biljett ”då och då” istället.
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.