-
FörfattareInlägg
-
Nuncio årsdebuterade igår… och gjorde det på sitt sätt! 🙂
”Det är inte bara världens kanske bästa travhäst. Han är en sällsynt personlighet.
Nuncio värmde upp inför onsdagens lopp med att galoppera flera varv runt Solvalla för att sedan ställa sig blickstilla parallellt med mållinjen i nästan en minut.
I loppet joggade han programenligt ifrån sina konkurrenter.”…skön häst! 🙂 🙂
Fredagens match med ”klenpresterarna” på Tyresövallen visas på C-More….
Att slå på ”burken” 15.00, så mycket entusiasm och engagemang inför matchen skall nog farbrorn från Älta kunna uppbringa!
Åka dit…NOPP!…så mycket av ovanstående vara finns inte! 🙂För övrigt så skall hyrbilen inför helgens ”roadtrip” hämtas vid 15 tiden….
-
Det här svaret redigerades för 9 år sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU
…det skall fixas lite med grävmaskinen bl.a. byta en släpvagnskontakt!
…och försöka ”melodiskt” kratta upp lite mer löv!Åsså lite elände! 😉
Något oroväckande har det i min opererade arm helt plötsligt börjat och småsticka i fingertopparna!
…har ingen aning varför, men hoppas givetvis att det är något ”övergående”!
Armen fick som vid tidigare rehab-besök en rätt rejäl omgång häromdagen, så jag förstår inte varför det helt plötsligt skall börja ”jävlas” nu när det inte gjort det innan!!Må de!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Tror ta mig sjutton att större delen av onsdagen passerat.
Tyresövallen? 😀
Ni kan aldrig gissa vem som återigen i sådana fall missar en Bajenmatch på ”hemmaplan” :-D, för Barba far norröver till helgen!
BAJEN ÄLTA NR 8
Kom ihåg att kratta ”melodiskt”! 😀 Thin Lizzy i lurarna borde hjälpa till på traven och även med travet! 🙂-
Barbapappa.
God morgon GU!
…en onsdag som dom andra på senare tid!
…kratta lite löv skall jag försöka mig på och eventuellt lira nån rad på V 86!
…har högst troligt annat för mig!
Ja, det vore en trist historia om det skulle bli så.
Fredag kl. 15.00 är alltså genrepet mot Tammerfors. Rykten säger Tyresövallen… lite mer än rykten, ska vara bekräftat.
Kanske en Ältabo kan masa sig dit och dra en rapport? Tar de entré så står jag för den… inte ska du behöva betala för att se eländet. 😉God kväll GU!
Spelarnytt: Jonsson lämnar Bajen?
Hammarby ryktas tappa sin ytterhalv/mittfältare Jesper Jonsson till sin serie-konkurrent Västerås SK!
…detta är inte bra, om det sker! Inte bra alls!
Inte till dom där trista jävlarna!God middag GU!
Rehab avklarad…frågade om det var OK att kratta löv under min rehab!
Bara du krattar ”melodiskt” tyckte Micke med ett flin… 🙂 🙂
Vilket jävla svar! 🙂 🙂På lördag bär det av söderöver till Oskarshamn för inkvartering hos en kollega…för att på söndag åka fram och åter till ett ”öppet hus” på Sundahls maskin i Växjö! Vi har en del att ta upp med generalagenten för Terex i Sverige!
Gott så… man ska inte bränna findricka.
För övrigt så är det intressant med de här genrepen, förra året i Örebro, nu är det ingen som vet var, men när 15.00 mot Tammerfors.
Ett är säkert, det blir inte i durkslaget, där ligger isen.….helt ärligt är jag inte rebellisk nog att bränna spillolja i fatet!
Ett sånt jävla miljösvin är jag inte! 😉
Hålet i ozonskiktet ovanför Älta skall få gott om tid att hela! 🙂Med den miljöskatt som vi betalar på oljor, däck m.m., så åligger det servicefirmorna att ta med allt som byts ut vid varje servicetillfälle eller reparation!…och då behöver inte en massa ”hillbillies” och oseriösa entreprenörer gräva ner spillolja och en massa skit i backen, utan det lämnas in för återvinning ”utan kostnad”!
Är inte detta jävligt bra? Det behövs inget mer än en röst och ett piano!
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God kväll GU!
Dagen till ära har mitt jobb med att bränna upp 14 års hårt slit avslutats!
…det har legat som en börda över de Älteiska axlarna i ett antal år, men nu är det klart!
Det har eldats bokföring så att det är hål i ozonskiktet ovanför Kolarängen i Älta! 🙂 🙂
Jag fattar inte att det skall behöva gå åt så jävla mycket papper för ett litet enmansföretag!
I datoråldern trodde jag i min enfald att det skulle gå åt mindre papper, men det ser ut som om det snarare är dubbelt så mycket… logiskt? knappast!Har alltså spenderat runt 4-5 timmar idag och lika länge igår vid eldningsfatet…det går ju inte att dumpa i hela buntar utan man måste nästan lägga i ett papper i taget för att det skall brinna ordentligt!
Återvinningen säger någon….Inte en chans att man dumpar bokföring i en återvinnings-container!Imorgon eldas det spillolja! 🙂 🙂 🙂
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God kväll GU!
HOFF hade inga problem med att logga in på nya bolagssidan och smet är överfört!
Och efter Millen brukar det vara HOFFs tur att lira.Ja tishorna med lw loggan har varit fruktansvärt färglösa.. så årets ställ är jäkligt välkommet! 🙂
Skål i kaffet!
Renmousse, det är detsamma som tuggbar renat. För övrigt bör alla som inte ser bilden tydligt skaffa gubbrillor. Den var glasklar när jag tittade senast.
Slipsen var så jävla ful att det blev roligt, hur fan kan man ens komma så långt som till en presentation?
Den här och motsvarande i tigerrandigt och reserv helvit för långrandiga lag. Lefverts logga är fullt i klass med slipsen, i rätt sammanahang (på en vägg i Tyresö tex så kommer den till sin rätt.Tågordning närmast skrev jag om förra veckan efter den snygga omgången och före den ännu snyggare omgången av den snyggaste kung jag känner.
Giganten (Kungens senaste) admin sen Millen. Sen vete fan, tror jag hamnar om ett par veckor. K.K och Ann tror jag är där emellan och efter mig… vi får räkna på det på ett ungefär.Bäste admin!
Det står inte Renat eller liknade någonstans…det ser ut och bli en torr resa det där! 🙂
Inga problem här o logga in på SVS!
Åh imorgon är det en speciell dag!Då bastar våran Rosa käre samt min äldsta dotter Amanda o en barndomsväns son (Stoffe).
Bara så ni vet 🙂
FörSkålen!
Morrn GU !
Kungen jag kan inte logga in på SvSP, är det problem för er också ?
Så här ser det ut just nu, alla nöjda ?
Hytt 1
alexx11 zucchini, oxfilé och alexx11 respektive zucchini, oxfilé, glutenintolerant
Hytt 2
Giganten zucchini, oxfilé och Gigantens respektive zucchini, oxfilé
Hytt 3
Södertompa rensteksmousse, oxfilé och Södertompas respektive rensteksmousse, oxfilé
Hytt 4
Bajaren zucchini, oxfilé, skaldjursallergi och Bajarens respektive rensteksmousse, oxfilé
Hytt 5
Tony rensteksmousse, oxfilé och Tonys respektive rensteksmousse, rödtunga
Hytt 6
Kungen zucchini, oxfilé och Kungens respektive zucchini, oxfilé
Hytt 7
Bedon zucchini, oxfilé och Bedons respektive rensteksmousse, rödtunga
Hytt 8
Barba veganmeny
Hytt 9
Hoff zucchini, oxfilé
Hytt 10
Bäs rensteksmousse, oxfilé
Hytt 11
Pajas rensteksmousse, oxfilé
Hytt 12
Bajenhöjden rensteksmousse, oxfiléSKÅL !!!
Ja JÄVLAR vilken skön KROSS det var igår mot Baksidan!
Vet inte om ni fått mitt mess i morse ni inblandande i GU-bolaget. SVS verkar ha gjort någon uppdatering på bolagssidan så allas smet är nollade på bolaget o förts tillbaks till respektive konton.
Så alla måste in å fylla på igen.
Även glömt turordningen! Den är borta.
Jag körde förra helgen o i helgen som var så körde jag Gigantens helg.K.K
Ditt nummer hade jag inte så hoppas du läser detta.
Spännande o se vart Finnmatchen skall liras på fredag. kl. 15.00?FörSkålen!
…hittade en lite bättre bild!
http://www.hammarbyfotboll.se/wp-content/uploads/2017/03/6_Webb_Slider_3-570×299.jpg

…fast man får väl vänta med det totala omdömet tills Lefvert klämt upp sin svarta ”blaffa” på tröjan… 🙂
Snyggare logga har man ju sett….tex den vi har! 🙂
Tror G U’s logga skulle passa alldeles förträffligt på tröjan!-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
God morgon GU!
Har dom äntligen tagit sig samman och gjort något snyggt!
Förra säsongens vita tröja var hiskligt ful med knapparna vid halsen och för att inte tala om den när man ”markerade” knapparna med en grön liten remsa ner från halsen! Vidrigt!-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Hej mitt i nassen GU, sitter för fullt och försöker knåpa ihop denna kryzz, det är lte uppgifter som saknas och de berörda har blivit kontaktade på ett eller annat sätt. Behöver dessa svar senast imorgon.
Höjden
Bäs
Pajas
Alfred
Hoff
KungenSKÅL !!!
En ok vinst ändå, även om den höll på att dumslarvas bort.
Ja tack
Å NEJ!! 🙂
http://www.dn.se/sport/vasaloppet-2018-fulltecknat-pa-nagra-minuter/
Å NEJ!! 🙁
Chucken… RIP! 90 bast är fan inte ankskit!
God morgon GU!
Var faktiskt på Skeppsholmens Jazz & Blues festival 1989 och tittade på ”Chucken”…
Ville verkligen se honom innan han ”la ner” och han var ingen ungdom då heller….
…och nu 28 år senare hände det!R I P Chuck
Millen satt sjuan idag. inga stora pengar i vinst direkt. Men det kan man ju inte göra så mycket åt…
Spik på kallisarna och guldhästarna!Östersund i final i svenska cupen. Millen är inte ett dugg förvånad!
SKÅL!
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.