Visar 30 inlägg - 4,261 till 4,290 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Måns gör hattrick idag? 😀

    Inte en chans, eftersom vi vinner med 2-0.

    Millen
    Alla Hammarbyare är vana vid att lida. Det är ett ”problem” som orsakar oss en rejäl stor skada. Om en kis kommer förbi och helt medvetet tänker lära oss hur vi dels kommer förbi det problemet, samt hur vi blir lyckliga, så kommer inte han, i alla lägen, att bli uppskattad för det han gör.

    Han är ju bland annat tvungen att påvisa det ”problemet” innan vi kan förstå det. Nanne lär sig också as he goes along.

    Om ledningen för Hammarby sparkar Nanne, så slutar jag att gå på fotbollsmatcher. Då ger jag också upp.

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 9 månader sedan av Barbapappa.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …vi är tydligen intresserad av Kamal Issah….vem det nu är!

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    God morgon vraken Millen är vaken! 😃

    Ändrade planer gör att matchen får ses hemma på burken… 😁 Mot tre pinnar och säkrare mark! 😃

    Sparka Nanne vid förlust vore att jämföra med att Sundhage hade fått gå efter nattens resultat. Jävligt trångsynt… Men det är Millens åsikt.

    SKÅL i kaffet!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …så var ”ursotningen” gjord, men det blev inte en mil utan strax över 8 km…
    Det kändes bra, trots att började bli tryckande varmt!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God förmiddag GU!

    Matchdag igen då!
    Så får vi se hur det går..
    Hoppas på samma startelva som sist.

    Jag ska träffa några kompisar på Thaien Globen sen, så
    vi lär ses där då, herr Bäs.

    Hoppas vi alla är glada runt 17.30 typ..
    Forza Bajen!

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God morgon GU! Matchdag igen och lika nervöst som vanligt trots på pappret tre poäng. Undrar om Nanne blir kvar vid förlust. Nu tror jag inte att det skulle lösa några problem med den erfarenhet vi har av tränarbyten mitt under säsongen.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Gårdagens trav var en sorglig historia….3 rätt och lyckades sätta tre vinnare som lika gärna kunnat vara med på systemet som reserver… Grattis!.. 🙁

    …gårdagens storstilade planer på ett test-lopp gick om intet, då Farbror Älta inte ansåg det vidare smart och hälsosamt att pressa sig i den ”konstiga värmen” som var igår på dagen!
    Det blir ett besök i spåret idag istället, snart faktiskt!

    …sen blir det ”jonnen” genom ”Läbbiga skogen” till skitarenan för två timmar med troligtvis ytterst medioker underhållning… 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Rätt skönt att det stannade vid 3 rätt ändå. En fyra om man satt sista och då hade man blivit sne. Tokbommande ett satte en spik och ett helgarderat, sen 2 2:or. Ja ja, 6 hade inte varit fel men där var man borta ändå så att säga.
    Durksalget i morrn med ett besök på Thaien vid Globens t-bana innan.
    Nu väntar jag bara på generalsignalen… eurogeneralen ringde inte igår.

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Om 2:an vinner i 5e, så kommer Barba att hoppa lite till veckan. 🙂

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Nu får gärna dagens V75:a sluta med 2-10-2-4-9 🙂

    Andra alternativ är också ok. 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …det saknas ett ”inte” i förra inlägget och i denna mening här under! Det blir motsägelsefullt annars! 🙂

    ….Farbror Älta vill INTE att hanses tröjor skall ”passa in”, utan dom skall ”sticka ut”! 😉

    Redigeringsmöjligheterna tog slut och är minst sagt oförutsägbara och ostabila här på forumet…;-)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    I helgen skall Farbror Älta ”klämma” ett Midnattslopp, fast i spåren runt Björkhagen…Farbror Älta har planerat detta som en sista ”ursotning” innan nästa lördag…

    Troligtvis kommer Farbror Älta ”bestycka” sin klädsamt fylliga lekamen med svart och gult till M L???!!!
    Vanligtvis i våra ögon är det helt avskyvärda färger, men ingen regel utan undantag. 🙂
    ehhh, ja.. tigerränderna är ju både klassiskt och enastående stilfullt på en bajare, så givetvis blir det då denna tröja, men ändå en lite speciell tröja! 🙂 🙂
    Den som ser Farbror Älta i loppet får också se denna speciella kreation!….skall tillägga att numret inte riktigt till belåtenhet numer! 😉
    Farbror Älta tror att helgrönt eller helvit ”försvinner” i gröten, när M L egna tröja denna gång är typ ”mittimellan” dessa färger….Farbror Älta vill att hanses tröjor skall ”passa in”, utan dom skall ”sticka ut”! 😉
    …men helt uteslutet är det grön/vita ändå inte, då Farbror Älta budade hem Calle Rutqvist’s tröjor för detta ändamål och det vore synd att inte använda någon av dessa!
    Imorgon skall M L -grejorna hämtas ut och då klarnar det nog vad det blir på lördag!

    …cykel blir det imorgon till ”skitarenan”! 😉

    …undrar om inte Björnes pappa vinner något idag? 😉

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Såg just att Gefle satte press på oss. Och vi går om Helsingborg om vi vinner mot Kalmar! 😉

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Pa Dibba har varit grym i Giffarna. Men om han passar in i Bajen det vågar inte Millen svara på! Han och Alex är väl samma spelartyp ungefär…

    FredagsSkålen!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God eftermiddag GU!

    Ryktas att Pa Dibba är så gott som klar..
    Inget på officiella än så klart så vi får se..

    Är han bra? Enligt vissa, andra skeptiska..
    Om han nu är så bra som en del tycker, varför vill Giffarna
    inte ha honom kvar då?
    Ja, vi får väl se vad som händer..

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Morrn GU !

    Min gräsänklingsperiod börjar ta slut och paniken kommer åter 🙂 Vardagen kommer allt närmare men först 2 veckors semester, det ska bli skönt, har inte sett familjen på 2 veckor…

    Söndag blir det vinst mot Trosa, förra matchen tippade jag 0-2 och kommer tippa denna match, 3-1…

    Lite AW snart med en massa donnor….ha det

    SKÅL !!!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jaså, Millen är på raggarträff i dalarna. Det blir nog bra, men det är ingen brådska med påfyllningen, det är till nästa omgång det kanske skulle behövas. Troligen inte alls då vi tar in kovan i helgen.

    Nu blir det en vända ut i skärgården

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Millen tankar på imorgon då han kommer hem från dalaskogarna. Det går ju inte att komma åt bolagsspelet via appen… Avgå någon! 😂

    Millen har korsat Rättvik en gång redan den här veckan och ska göra det imorgon igen. Det är Classic Car Week denna vecka! 😳😁

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God kväll GU! Nu börjar semestern och tre veckors ledighet. Math på söndag, missar matchen mot Göteborg, men åker troligtvis upp till Uppsala 24:e. De är smarta där uppe. Att börja matchen 19:30 gör att fler Bajare hinner upp i tid.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ser att vår Gigant lagt lite spel, någon som behöver tanka på lite är Millen.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God morgon GU!

    Bäs
    Nä, det gjorde han inte. Jag ska påminna..

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jaha, då klev man på en ny semestervecka då. Inte dumt alls då det vankas sällskap västerifrån. 🙂
    JAg är ju ingen jinxare så jag jinxar inte, men hon har aldrig sett en match live där vi torskar… dock är hon fortfarande i villfarelsen att oavgjort nästan är vinst… eller åtminstone et hyggligt resultat. Vi är av diametralt olika åsikter där. Torsk är riktigt dåligt och avgjort är kass, knappt att jag ger mig på att en pinne är bättre än ingen. Dels psykologiskt, för jag tror att merparten av spelare är rätt nöjda med oavgjort. De borde rimligen vara skapligt missnöjda och att släntra sig fram med en massa 1:or tar oss snabbt ner på kvalplats igen. För inte ska man ens tro att ett urkass diff inte tar en 3:a här och där.

    Ses på söndag vi som ses…
    Förresten, inte sjutton drog väl Giganten iväg något spel förra helgen?

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Jaha så har dom hemlösa gjort det Millen hoppas på att Bajen inte kommer göra denna säsong!

    Ironiskt nog förlängde dom ju två år extra med Pelle för bara 7 veckor sedan. Hade det varit vår styrelse så hade alla fått gå på dagen enligt Millen. För inte fan spelade dom bra då heller…

    Tre friska mot kff på söndag skulle kännas riktigt bra!

    SKÅL från dalaskogarna!

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    Fick erbjudande om gratisplåtar till matchen i Mordor då vårt spanska kontor sponsrar Barca. Men orkar inte palla mig ut dit och trängas med evenemangspubliken.

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 9 månader sedan av K.K..
    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God morgon GU! Näst sista passet innan semester. På söndag väntar nästa pers och om vi reder ut dem och fiskrensarna gör sitt kommer vi ha lite luft i alla fall till kvalplatsen.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …för övrigt blir det riktigt roligt att Kalle lira bandy igen. 🙂

    KÄMPA KALLE!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Farbror Älta pratade med en person som håller på dom vi delar arena med… Han hade en nykter syn på varför det är på väg åt helvete med hans lag!
    Han menade på att dom spelar som dom alltid gjort, men när klubben dränerar sig själva på den lilla kvalitet som finns, så börjar man se i resultatraden att verkligheten kommit ikapp…..
    …känns detta igen? 😉

    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    Var ju ett par trevliga resultat där senast ja. Synd att vi inte får möta Gefle fler gånger i år nu bara.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God eftermiddag GU!

    Lite bandynews:
    Kalle Spjuth är åter efter skadehelvetet och ansluter till truppen inför säsongen!
    Önskar Kalle Välkommen åter och hoppas han får vara med hela säsongen, inget mer skadeelände!
    Misja:

    Kalle Spjuth är efter ett års skada tillbaka i Hammarby igen.
    Sportansvarige Misja Pasjkin
    Kommenterar:
    ”Fantastiskt roligt att Kalle gör den här satsningen efter sin skada som höll han borta i en hel säsong.
    Jag är helt övertygad om att våra fantastiska fans kommer köra den gamla ramsan,
    Kalle Spjuth skjut skjut skjut, på Zinken i vinter”

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Lite skoj var det att sitta i finaste Bajentröjan på O’Learys i Visby och kolla på kff-dif. 🙂
    Jurgån är verkligen inte bra. Pratade lite med bordsgrannen och han kunde konstatera att förutom inledningen av säsongen så är det så här det har sett ut. Känns tryggt på nåt sätt.

Visar 30 inlägg - 4,261 till 4,290 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.