Visar 30 inlägg - 751 till 780 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Onödigt spännade sa Bill… dumspel sa Bull.
    Varför varför varför slutar man spela, nej det var inte något byte, de kom tidigare och senare än deras första mål. Vi har ett moment i spelet där vi styr HELT, sen runt 70:e (eller var det kanske tidigare) så slutade vi röra på oss, stå still och spela fotboll det går inte, det har vi bevisat i rätt många år att det inte går. Ingen som verkade vilja ändra på det heller… Tycker det visar på hur viktigt det är med minst en ”ledare” på plan, för från kanten verkar inte något komma fram åtminstone.
    Tycker Billborn fångar det rätt bra på PK:n efter matchen.
    Större är inte skillnaderna mellan lagen i den här serien att de inte skulle kunna ta en arm när fingret sträcks ut. Sen var det väl några som underpresterade lite. Vår långa dansk hade väl inte en av sina bästa dagar, flertalet bolltapp som enbart Wiland såg till att det inte ledde till baklängesmål. Sen var det väl ett inhopp jag inte hoppar högt över, blev förvånad att han ens har en bänkplats. Gillar inte drev på nätet mot person, men det var inte bra någonstans.
    Dessutom hade jag lirat på 5-1 och det borde det blivit också om inte mer… nu hade jag ett reservspel på över 3,5 mål på oss och det gav ändå fina 5,5 i odds.
    När det gäller fyrbentingarna så tar jag det med någon hjärnskrynklare. Så snett ute… trots en relativt enkel rad.

    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

    God kväll GU! Fortfarande Serieledare, men onödig spänning i slutet. Var på Fabriken innan matchen, men det kanske är lite för mycket populär då man får stå i kö i 15-20 minuter för en öl.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …det blev onödigt spännande!
    Det svänger om Bajen kan man också säga!
    Gjorde inte Jeppe Andersen sin bästa match idag?….det tycker jag!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …angående mina tankar om Neto Borges första mål i Bajentröjan….så blir det inte idag, då han står över!
    …men mot Malmö nätar han! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …”lilla hjärtat” kör nog in mig idag!!

    Tänker mig möjligen en visit in i katakomberna under arenan, men det är inte hugget i sten…eller… så jävla roligt är det inte där, så det går med lätthet att avstå! 🙂

    Tänk på mig, när ni tippar V 75 idag!…så får ni med en rysare! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …gameday…cykel…”Läbbiga skogen”…trött…så inihelvete!
    …V 75….”Volstead” 😉

    *******

    Vår fine defensive mittfältare och förra årets stora överraskning, Ivan Lebedev!
    Anledningen till att det inte är påskrivet redan är Migrationsverket…

    Från BP..

    Inför förra säsongen värvades Ivan Lebedev från Tillberga till Hammarby där han tog en ordinarie plats. Klubben har också för avsikt att behålla honom, men hans framtid ligger i Migrationsverkets händer. Ivan Lebedev och familjen behöver nytt uppehållstillstånd för att få stanna i Sverige.

    – Det är en process som måste ha sin gång, men han kommer att bli kvar. Vi räknar med att allt är löst senast i augusti, säger Hammarbys sportchef Stefan Karlsson.

    – Vi har full koll och hjälper till med advokat från föreningens sida också.

    Vad det gäller Elfving, så verkar Karlsson också ha koll…
    -Vi ligger bra till, säger Karlsson! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Kan bli säsongspremiär på ett tak i Slaktis för min del.

    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

    God kväll GU! Undrar vilket vattenhål man hittar till i morgon

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God morgon GU!

    Jo, man ska ju jobba på lördag. Slutar kl 16.00. Oftast passar det bra att matcherna
    börjar typ 16-17 tiden men när man jobbar så ska det helt plötsligt börja kl 14.00…
    Glad att glädja käre brorsan iallfall! =)

    Igår gick jag en promenad runt Ältasjön innan jobbet. Genom ”Läbbiga skogen”!
    Jag överlevde.. =) Inte så läskig och rätt mycket folk ute. Brorsan, du kan cykla lugnt! =)

    Idag kommer min nya soffa. Har fortfarande den gamla nersuttna kvar. Mycket soffa! =)
    Hoppas kunna skänka bort den gamla , nån kanske vill ha den… =)

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ska bli väder sägs det… bra cykelväder. Hela helgen ska det vara någon form av sommar.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …ser ut som om jag närvarar på lördag! Min kära syster har upplåtit sin plats till storebror!
    Det har helt plötsligt blivit roligt att se ”gossarna” spela….det är milsvid skillnad från förra säsongen!
    …är det väder, så blir det ”jonnen” och en tur genom ”Läbbiga skogen”! 🙂 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Felix förlängning var nog den mest väntade, om ni frågar mig!

    ….nä, i Björkhagen håller farbror till!
    Mycket finare spår än Hellasgårdens och allmänt mer trivsamt…skitfint utegym, stor hundrastgård och allmänt mer välskött!
    Dessutom är man hyfsat befriad från de hjärndöda idioterna som cyklar sönder naturen!
    …en och annan hipster och deras pinsamma uppsyner kommer man tyvärr inte undan där heller! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Bam, där kom den väntade och bandypuls kan ta sina länkar och fara någonstans.
    Är det Hellasgården farbror Älta lufsar runt vid?

    http://www.hammarbybandy.se/felix-nyman-klar-for-nasta-sasong/

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!
    … 1 pass avklarat!
    D v s ett träningspass i spåret…”lättare” löpning i 2,5 km och lite rask gång i 1,5 km stod på menyn!
    Det märks verkligen att kroppen är lättare när man ”lufsar” på…och det inspirerar!
    Tycker det fanns gott om kräm kvar när jag satte mig i bilen igen!
    Planen är att ”smyga” igång träningen försiktigt mot M L och åka hem trots att det finns mer spring i benen kvar och därmed undvika ömmande benhinnor, hälsporrar och övrigt sattyg som drabbat mig genom åren!
    Tanken är att öka på löpningsdosen allteftersom för att några veckor innan loppet orka löpa 3 km slingan i 2-3 varv utan att vara totalt utpumpad…
    …den skall tas med den värdighet som anstår en klädsamt fyllig man i sina bästa år!! 🙂 🙂

    Jag tror att min kondis är rätt hyfsad i dagsläget och har nog inte tappat så mycket som jag trott!
    Skall i a f göra ett försök att hänga på ”lillasyster” och ta mig runt M L på runt 60-70 minuter någonstans…

    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

    God kväll GU! Två pass av fem avklarade innan helg och match.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God dag GU!

    Inventering på j8bbet idag.
    Jag var här kl 06.00. Slutar kl 17.00.
    Lång dag men röd dag! 🙂

    Välkommen Fredrik!

    Va fan, bor Johan Wiland i Älta!?
    Klok man! Trevligt!

    Simma lugnt!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Intervju med Fredrik Larsson…
    För sju år sedan gick Fredrik Larsson från Helenelund till Tellus. Den lilla kvartersklubben från södra Stockholm befann sig då i början på den smått osannolika resan mot bandyns finrum.
    – Tellus nu och då är som dag och natt. Inte ens i allsvenskan så trodde folk på oss men som lag blev vi bara bättre och bättre, minns Fredrik Larsson.

    Men efter två år med Tellus i elitserien väljer den 30-årige mittfältaren att gå vidare i karriären. Övergången till Hammarby, som presenterades på valborgsmässoafton , kan klassas som en av de mer överraskande under årets silly season.
    Till och med för huvudpersonen själv, trots att han har varit i kontakt med Hammarby under en lång tid.
    – Jag är inte den mest namnkunnigaste spelaren i elitserien så jag förstår absolut om folk tycker att det är överraskande. Det tycker jag kanske lite själv också. Vi snackade väl redan förra året och sen har vi hållit kontakt, det här är en liten dröm som man har haft att få testa på.

    Förra veckan gick Patrik Järmens dessutom ut och sade att Larsson i princip var klar för en fortsättning i Tellus.
    ”Han har godkänt avtalet men har inte skrivit på än”, sade Tellus sportchef då . Ett uttalande som minst sagt förvånade Fredrik Larsson.
    – Det är lite lustigt det där. Vi har ju haft diskussioner om en fortsättning men vi har inte varit överens om något. Jag blev själv väldigt paff när jag läste det där, för så överens var vi inte. Jag tänkte direkt att fan, nu blir det knasigt.
    Han fortsätter:
    – Men jag vet inte om jag ska säga så mycket mer om det, det kan väl stanna där så att det inte blir massa bråk.

    I Tellus har Fredrik Larsson haft en central nyckelroll och var den som i vintras fick ta över kaptensbindeln efter skadade Martin Krigh. I Hammarby blir konkurrenssituationen, och möjligen speltiden, något helt annat.

    – Jag tycker bara att det är inspirerande att få testa på det här. Visst, det är landslagsspelare på i stort sett varje position så det blir svårare så. Men jag tror att man kommer in i det ganska lätt, säger Fredrik Larsson.
    Han är väldigt snabb med att fylla i en fortsättning på det resonemanget:
    – Eller inte lätt, förstå mig rätt. Men får man umgås med såna spelare dag ut och dag in så utvecklar man sig själv.

    Exakt vilken position som han kommer att få i Hammarby vet han inte i dagsläget.
    – Jag är ju ganska allround och har spelat på de flesta positionerna. Så det är nog ingen exakt position som är tänkt för mig, men det blir väl kanske mest mittfält och halv.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Lilla hjärtat och jag har varit nere och kollat på ”brasan” här i Älta!
    Älta är numer en hemvisst för flertalet bajare….typ ”Biten”, Wiland och Lekström!
    Fick ett surr med alla tre… behöver jag säga att dom var nöjda? 🙂 🙂
    Fick lite info om att Karlströms pinsamma filmning på mittplan.
    Han skall i a f fått en jävla utskällning av den egna ledarstaben för det tilltaget… 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Skönt med lite ledigt! 🙂 Känns som ett lagom jobbtempo…
    Såg även att nämnda site gjorde klickrubrik på Felix också. Ja, vi vet att flera inte har färdiga kontrakt ännu, men gissningsvis kommer det att landa fler samtidigt som vissa kanske inte förlänger av olika anledningar. Tror inte att Felix hör till dem som kommer stå utan.

    …och Erkan måste de fixa till menisken på, det var den som knasade igår.

    • Det här svaret redigerades för 6 år sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …lite om Erkans skada!

    Meniskskada för Erkan – operation väntar

    Undrar om vi får se honom lira något mer innan kontraktet går ut?

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …Fredrik ”Larry” Larsson från Tellus har skrivit på för Hammarby Bandy…
    Han har tydligen varit motorn i Tellus spel och huserat på mitten/halv!…i övrigt vet jag inte så mycket!
    Tror att planen är att flytta upp Elfving högre upp i plan i o m värvningarna av Blomberg och Larsson…
    Skulle vilja se Elfving på topp med Fagerström och Jeppe Jonsson! 🙂 🙂 🙂
    http://www.hammarbybandy.se/fredrik-larsson-klar-for-tva-ar/
    Hoppas han kan vara samma fynd som Ivan Lebedev! 😉

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Morrn GU, nu början man så skateliga att vakna till ur denna dröm, en magisk helg med er GUmmor och GUbbar som sedan toppas med en fin derbyvinst 🙂

    Jag vill tacka alla medresenärer för denna fina tripp och ser nu fram emot att vi ska grilla i sommar 🙂

    SKÅL !!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …för övrigt blir jag bara mer och mer förtjust i Neto Borges!
    Visst finns det brister i defensiven, men framåt är han verkligen företagsam och med briljant teknik som det bara anstår en brasse! 🙂

    Med ett sånt frejdigt offensivt spel så väntar jag bara på hans första mål…för mål kommer han göra!

    Härmed utlyses en tävling!

    I vilken match gör Neto Borges sitt första mål i Bajentröjan och gärna en motivering?

    BAJEN ÄLTA NR 8 tror mot Malmö, då de troligtvis inte tar en relativt ”anonym” backs offensiva raid på allvar!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …packets bandysatsning har en del i övrigt att önska!
    Skulder överallt och som vanligt ett nonchalant uppträdande mot småklubban som de är skyldiga stålar!
    Pengarna för damlagets finalplats betalades aldrig ut, då de var skyldiga förbundet för obetalda övergångshandlingar, spelarlicenser och serieavgifter.
    Endast hot om inkasso gäller om man vill ha betalt av ”packet”…
    Ingen skall väl tro att Bergwall, Fosshaug m.fl ställer upp gratis…. man driver ingen bandyverksamhet med dessa spelare med max några hundra pers på läktaren i Bergshamra!
    Tror deras dåliga affärer blir en följetång….

    …detta låter som ljuv musik i mina öron!

    ******

    Taget ifrån samma artikel

    Hammarby då? Som har haft ekonomiska problem de senaste åren…

    – Faktum är att det är klubben som vi har haft minst problem med i år. Vi har haft problem tidigare, men i år har det funkat bra.

    …låter också som ljuv musik i mina öron!

    ******

    Artiklarna är från Bandyplus…som jag tycker genuint illa om och då speciellt deras nolla till journalist C Million…som jag har haft flera ordväxlingar med om ”genuin snikenhet, osmakliga artiklar och rena sakfel…
    Eftersom jag ALDRIG NÅGONSIN skulle rekommendera Millions ”snikna pajasjournalistik” till någon och än mindre betala för den, så tänker jag heller inte länka till den…
    ….apropå sniken…så är det min kära systers inloggning till Bandyplus som jag använder mig av när jag läst ”värmande nyheter” om packets dåliga affärer… 🙂 🙂

    Tack kära syster! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …jepp, det var temat igår från ”svinpälsarna”….film!
    Det är så jävla skönt att deras pinsamma filmningar ändå straffar sig, när Dibba sätter sitt mål!
    …skönt att se hur grabbarna skiter i sina ”filmande” motståndare och går för seger!

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Ordningen återställd och helt på sin plats. En rättvis seger till slut blev det. Straffen är ju rent horribel och med derbymått mätt så finns den inte. Lika lite kontakt där som det var huvudskada på Karlström.

    Serieledarna är här Hammarby! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Rätt skön och rättvis vinst. Trist att inte kunna se i efterhand, finns en del situationer som hade varit skoj att se igen. Straffen t ex, de körde inte ens en repris på skärmarna.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det finns spelare och så finns det artister, sen finns det wannabe’s också.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …så där ja!

    Då var ordningen återställd i toppen av tabellen! 🙂 🙂

    Pa Dibba ser till att ”derbyspöket” levererar! 🙂

Visar 30 inlägg - 751 till 780 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.