Visar 30 inlägg - 721 till 750 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tack för mentalt stöd… det knäcker lite att se stabben dels halvdålig dels med taskig vilja.
    Får se om det blir fulstream eller någon lokal sylta som visar matchen… troligen hemma då apor spelar och lär vara på de ställen i krokarna som visar. Vill inte beblanda mig då jag har en förmåga att inte tåla deras närvaro. Skyffla hem 3:an nu bara. Skiter i vem eller vilka som gör’t, bara det görs.

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God förmiddag GU!

    Kämpa BäS. Själv slapp jag detta som du, din far och mor går igenom. Farsan somnade bara in hemma utan någon förvarning och morsan fick en stroke och dog också hemma. Visst gör det ont, men det kanske är det bästa för de äldre och anhöriga att det går fort än att man ska vänta in det oundvikliga slutet.

    För övrigt är det match och nerverna på helspänn. Sundsvallsmatchen var bra, det visar att man måste vara på tårna i 90 minuter plus tilläggstid.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    God morgon vraken Millen är vaken!😃

    Tråkigt att höra BäS. Tyvärr inte ovanligt att höra. Fattar inte att gamlingar (dom som fortfarande är där) och förskolebarn får umgås med jämna mellanrum. Stimulans åt båda håll utan dess like tror Millen… Tyvärr är det väldig mycket ”bara förvaring” för dom yngsta och äldsta fortfarande!

    Igår vann visst en sjungande 🐔 någon slags musiktävling. De ni! 😂

    Dagens match blir nog den svåraste hittills i år. Men spelar vi som i 70 min mot Giffarna så är chansen god. Skulle vara nice med ett riktigt ryck i tabellen!

    SKÅL i kaffet!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Kämpa B ä S!

    Det kanske hinns med lite plattor idag där Bojans bänk skall stå…
    …och därmed också en börda mindre för undertecknad!

    …match klockan halv sex!….”De går aldri”, som ”närkingen” sa! 😉
    Tror givetvis på seger och ett ryck i tabellen! 🙂

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God Morgon GU!

    Så tråkigt, herr Bäs… =(

    Matchdag då!
    Är nervös, Örebro verkar vara i bra slag. Kommer bli en tuff match…
    Å så Nahir också då…
    Vojne vojne….

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jag är kluven, farsan mår ok, men inte mycket mer om jag ska vara ärlig. Understimulerad är det minsta man kan säga. Inte en gubbtjyv att snacka med, de är tappade allihop… (hans ord) och ja, det verkar faktiskt så. De sitter och glor rakt fram i princip okontaktbara. Farsan är pigg i jämförelse så nej, helt bra känns det inte att han hamnat bland så pass dåliga människor. Lider med honom och om han bara varit lite mer mobil så hade vi tagit en sväng ut för att byta miljö lite.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Himlen är väl det som avgör, i både 1:a och 3:e priset är Zinkenhimlen framträdande och givetvis den givna 1:an utom tävlan. Är det konstigt att man gillar just Zinken? Mer än spelet som gör att det är så.

    Idag bär det av till Roslagen för att kolla hur farsan anpassat sig. Det har bara hörts positivt så jag hoppas verkligen att det är det när jag kommer dit också. Nä, lika bra att dra iväg så man är tillbaka innan snön kommer.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …skickade ett kritiskt mail till bandyförbundet och frågade varför inte årets bandybild och ganska säkert vinnaren var med i tävlingen och om man inte tappar all trovärdighet när man inte kan svälja sin stolthet och inse vilken fantastisk bandybild det är!
    Jag påpekade att det är totalt meningslöst att rösta om ”den bästa bilden” inte är med! 🙂

    …behöver jag tillägga att dom inte svarat än och kommer nog inte gör det heller!
    Det är i s f jävligt nonchalant!

    Som sagt, så är Romus en fantastisk fotograf och väl värd utnämningen!

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God morgon GU!

    Fantastiska Romus tog Årets bandybild 2018!

    http://www.svenskbandy.se/NYHETER/SENASTENYTT/tavlingromusramstromtogaretsbandybild?%3Fepieditmode=True#.WvWXGwY5imk.facebook

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 11 månader sedan av bajen-loveU4ever.
    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Besara går som bosman i sommar, har jag hört, så han kanske kommer ändå..
    Gör väl bergis mål på oss imorrn… =/

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …ser att Besara är Bajens val som ersättare om Hamad försvinner i sommar!
    Det är väl bara Besara och Paulo José de Oliveira som är tänkbara ersättare i a f fotbollsmässigt i Sverige!!
    För att hålla isär brassarna avstår jag att skriva artistnamnet, då vi redan haft en med samma namn i klubben! 😉

    Det är väl Hamad, Paulsen och Junior som känns ”tidiga” att lämna…men ta för fan ordentligt pröjs och rea inte bort våra spelare!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …fortsätter på den inslagna vägen och postar inlägg om saker jag glömt!
    ..Ehhh, ja!

    …en viss sanning finns det i M P:s klassiska citat! 🙂
    Farbror har dragits med spänningshuvudvärk hela helgen och inga piller i världen hjälper, men om det är hjärnan som värker eller tokspända nacksenor är oklart….men det dundrar på i ”kolan” under alla omständigheter!
    …på den tredje dagen, så får skiten gärna släppa, vilket det brukar göra!:-)

    ******

    Det finns tecken på att NR 9 kan vara bra att tänka på idag! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …det hände mer saker idag på tomten, än vad jag tänkt!
    En kopparwire har spänts från nock till nock över garagetaket…ryktet säger att det koppartråden ”fäller ut” ämnen som håller mossa och skit borta från pannorna! Detta är ett test för att se om det fungerar!

    Fick även centralsmörjningen på grävarn fixad idag, då snubben kom förbi innan han gjorde helg med några kopplingar som saknades! STRÅLANDE!

    Plattytan till ”Bojans” bänk är urgrävd och skall troligtvis under morgondagen kantas med bandjärn som kantsten och fyllas med kross…Plattjävlarna skall dit också, men det hinns nog inte med i helgen!

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    Äntligen fungerat det. Det har varit lite småstruligt tidigare, var utloggad och kunde inte logga in. Nu är jag inloggad utan att ens logga in,

    Edit. Ser att jag fått tillbaka mitt gamla konto också, som slutade fungera för ett bra tag sedan.

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 12 månader sedan av K.K..
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Skönt att vara ledig en klämdag, Blu4e ;-), tycker inte jag har rätt jobb men kunde dock ta lite ledigt. Var ute på ön igår och knipsade av några äppelträdsgrenar, morsan vaktade så jag inte klippte av fel. Sparkade igång gräsklipperiet och åt mat.
    Som sagt skönt vara lite ledig så de kan ringa så man måste åka in… nå, man kunde stå utan knäck också så jag klagar inte. Var ändå på hemmaplan och tog mig en skaplig promenad hem därifrån.
    Handlade lite och stötte på Neto och någon mer som jag inte kände igen på Ica, en nick och hej sköt er nu… ett leende och flams. Jodå, de var på gott humör, bådar förhoppningsvis gott inför söndagens bedrift i hjärtat av gnällbältet.
    Nu inväntar man bara att tvättiden ska börja, sen är den här dagen över i stort sett.

    Ska säga att jag hade lite mailkonversation med BB så de kunde fixa till lite. Det var ett följdproblem som uppstått när man fixat ett annat problem, så är det tyvärr ofta i WordPressvärlden.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Äntligen kom man in här och kan skriva igen! Men då har man inget att skriva om… Jaja det kunde ha varit värre!

    Forza Bajen! Härligt att vara serieledare. 😃

    SKÅL!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    Fortfarande yster över att detta eminenta forum åter är i funktion, så ämnar undertecknad skriva några rader om små ting som skett under dagen!:-)

    Min Terex TW 110…alltså ”grävmaskinsjäveln”!..har fått en ”flång” ny tuta som vid några tillfällen ljudit över idyllen här i Kolarängen! 😉 Det är en rätt kraftfull historia och det låter en del!
    Den överröstar med lätthet gräsklippare och annat motordrivet skit som är vanligt förekommande i en villaidyll, dock så hjälper inte tutan att hålla bort ångorna från områdets stora antal grillar eller smogen efter nyeldade sura löv!! 🙂
    …men farbrorn från Älta tar detta med ro och ironiserar hellre över hängivna ”villaliv”! 🙂

    …och så vårens sorgebarn!
    Maskinlarmet är åter i drift efter en djävulsk massa strul med totalt okunniga mobiloperatörer!
    …vidriga typer som tror sig veta, men med facit i hand visste dom inte ett skit!

    Ägare till nämnda ”maskinjävel” har även hunnit med att vara ytterst nära några nervsammanbrott under monteringsarbetet…
    Precis allt som kan jävlas har givetvis gjort det… tex, tappade skruvar ner i motorrummet, slöa borrar, kabelskor som mirakulöst släpper från kablarna, solen i ögonen och inte minst en miserabel arbetsställning där ryggen hamnar i oergonomiska ställningar hela tiden, axlarna värker!
    …och så benmusklerna krampar, så det ser ut som om man är ”fyllskakis” när man skall sätta dit bultar och muttrar!!! 😉

    …är i a f glad för att det finns folk som frivilligt har detta ”meckande” som daglig sysselsättning!
    Ni är en samling idioter som utsätter era kroppar och er hälsa för oss lata svin till entreprenörer…
    …det finns inte ord för den tacksamhet jag känner inför er och att jag slipper detta meckande!
    MASSOR AV RESPEKT, IDIOTJÄVLAR! 🙂 🙂

    ******

    …från det ena till det andra, så verkar SAIK ha det riktigt tufft med ekonomin…miljonbelopp i skulder!!
    Kanske vissa ”svartvita” supportrar som var snabba som fan på att ”rackla” ner på Bajen om deras ekonomi kan hålla en mer ödmjuk ton framledes!
    …det står väl inte på förens ”svinpälsarna” i ”packet” också inser att de tagit sig vatten över huvudet med deras ”elitsatsning”….som skall ”dras runt” inför 150 åskådare på Bergshamra! 🙂 Lycka till, idioter! 😉

    ******

    Det finns mycket som talar för att detta rätt genomtänkta inlägg har sitt slut nu

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 12 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God förmiddag GU!

    Trevligt att det börjar röra på sig härinne igen!
    =)

    Idag ska det jobbas 5 timmar. SEN är det helgledigt!
    Många har klämdag idag och typ halvdag i förrgår så då blir det långledigt..
    Lyxigt! Man har fel jobb.. =/
    Enjoy the sun! =)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    En synnerligen god morgon GU!

    Back on track!…Bra jobbat Stefan och ni andra på B B!

    …är fortfarande inte på det klara med vad det var jag skulle skriva häromdagen!
    Är dock säker på att det var något viktigt, bra och genomtänkt…
    Jag får helt enkelt fundera ut något nytt! 🙂

    ******

    And now for something completely different!
    I samband med att jag beställde några specialtröjor inför mitt besök i Göteborg i sommar.. 🙂 🙂

    … så har jag lyft frågan om vår ”ekipering”…
    Har bett om prisförslag på T-shirts, Collegetröjor och muckjackor med vår logo ”GUBBultras, vi står när vi kan”….samt även lagt till att tryck på ärmarna kan bli aktuellt och då förslagsvis med ”12” eller ”GU”!
    Har inte fått något svar ännu, så vi får se vad det ”bellar”…
    Mina t-shirts kostade c:a 160 :- och det får man se som överkomligt…+ givetvis frakt!
    Tanken med mitt förslag till firman är att våra logon finns hos dem och sedan kan var och en beställa själva eller så samlar vi ihop till en större….
    Vi får i o m min beställning se vad det är för tryck, tröjor m.m. och det kan ju vara bra innan/om man ”kliver på tåget”!
    Återkommer i ärendet!

    *******

    Hur blir det med ”GU-jackorna”?….skulle vi beställa?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jepp, nu funkar det igen.

    Kent Granqvist
    Moderator
    Antal inlägg: 60

    Välkommen tillbaka Bajen Älta NR 8!

    Jag vet inte om fler haft problem att logga in här på sistone, men om du gjorde något speciellt för att komma in igen får du gärna skriva det här så det kan hjälpa andra stackars vilsna själar. Vi från admin har i alla fall inte gjort ett dyft…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    🙂 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …i arla morgonstund när man borde sova, så sitter man här!
    …en som sover är i a f ”Tysken”! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …det har gått några dagar, så jag har faktiskt helt glömt vad jag skulle skriva häromdagen!

    GUBBULTRAS…forumet för dem som glömt att komma ihåg!
    GUBBULTRAS…de genomtänkta, men bortglömda inläggens forum!
    GUBBULTRAS…forumet där tankar som man glömt skrivs ner!
    GUBBULTRAS…forumet för förvirrade tankar och själar!

    …eller nåt!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    TEST, på dig själv du! 🙂

    Back in business again…

    Kent Granqvist
    Moderator
    Antal inlägg: 60

    Test

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, de håller på att lägga grus eller vad fan det nu var som skramlade och lät. En hyrmaskin (läbbig turkos färg) och en Volvo med grussläp.

    Dessutom så drog ju sorkar och postordergänget en oavgjord. Nu har de en match mer spelad och inte ens det räckte för att gå om oss. Vet inte men tror vi kan luta oss tillbaka ett tag och suga på karamellen… det här börjar se jävlig bra ut.
    Och Millen, jadå nejdå, jag glömmer inte vad jag skrev tidigare eller vad du skrev. 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Är Frentab och härjar där du bor också? 🙂
    …glädjande nog besegrade även BP de hemlösa filmarna! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Frentab gör ingen vidare reklam för sig i Johanneshov… ett jävla liv runt nybygget 50 meter från balkongen. Kul när det rör på sig, men…

    Förresten så skulle jag vilja säga en sak till de som läser här.

    TREVLIG SÖNDAG SERIELEDARE!

Visar 30 inlägg - 721 till 750 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.