Visar 30 inlägg - 541 till 570 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Nikola =)
    Jag gillar honom skarpt!

    ”Det var helt galet. Söndag kväll spelade jag 120 minuter i norska cupen, det var semifinal. På måndagen blev det klart med Helsingborg och på tisdagen skulle jag spela Champions League-kval. Jag kände ingen i klubben, så Åge Hareide gav mig ett matchprogram och sa: ”Lär dig namnen!”

    Läs hela intervjun här:

    ”Jag vill att alla ska hata att möta Hammarby”

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jag lyckades övertala Arne så där har vi en till och jag lyckades glömma prata med Christina igår. Ska ringa henne och höra om hon och Marie hakar
    Marsch är det samma som svinen?

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Hur många blir vi på GU-grillen?

    Bedon
    Alex11
    Älta
    BäS
    Blu4e
    Kungen
    Roosen
    Marsh
    Hansson
    Hoff?
    Tony

    Några fler?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Adios España
    Det är ju så när final/slutspelet börjar att vartannat lag ryker i varje match. Spanjackerna vill inte spela, varför kan man undra eftersom straffläggning är 50/50 i bästa fall. Tror Danmark får det svårt, Kroatien har gjort det jäkligt bra hittills.

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God kväll GU! Nu semester i 14 dagar efter en lång dag i gruvan.Såg att damerna vann på kanalplan. Nu brukar jag hävda att tränarbyte på kort sikt är mycket vanskligt och sällan lyckas. Men det ser ut som att jag får omvärdera den åsikten och att undantag finns.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Sen är det ju så att alla lag som ligger strax bakom har en match mindre spelad så i morrn visar det sig var skåpet står.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    En fantastisk uppvisning inför 823 glada Bajare på Kanalplan.
    2-1 vinst efter en mycket stark insats av främst Emma Holmgren i pytsen. Nyper en straff bland annat. Vi blir bestulna på ett mål och har några grova missar där vi rimligen borde satt hälften av dem. En välförtjänad klättring till 4:e platsen. Match borta mot Kristianstad på lördag som ligger 5:a på samma poäng… skulle ju sitta smutt med en fjärde raka för Isaks gäng. Sen är det uppehåll till 5/8 då det är hemma mot Kalmaaa

    https://www.svenskfotboll.se/serier/damallsvenskan/tabell-och-resultat/

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….”toodo-listan” till semestern börjar bli onödigt lång!
    Grundligt tvätt och rekond i grävmaskinen!
    Chevan kan vänta sig dito!
    Svetsa och reparera några skopor!
    Beställa diverse attiraljer till firman!
    G U grill
    Kim Larsen i Göteborg!
    Titta på en mycket liten kran till Chevan!
    Det blir någon fotbollsmatch live också!
    Gjuta på sockeln och justera och trava om min blockmur!

    …men något gräs behöver jag inte klippa! 🙂 🙂 🙂

    ******

    …lite trav, trots att inte alla gillar det, men, men… 😉
    Maori Time kan vara bra att ha i beräkningarna idag!
    Möter visserligen ”storfavoriten” Cyber Lane, men Maori Time har sett fullständigt glimrande ut hos Stig H! Min stora favoritskribent inom travet, Bengt Adielsson har skådat hästen i jobb hos S H J och blivit fullständigt förälskad och spikar faktiskt emot Cyber Lane!
    Ha brukar ha koll, farbror Bengt!…tips… läs hans underhållande krönikor i Expressen! Han har en riktigt vass penna och drar sig inte för att ösa skit över dem som förtjänar det! Typ ATG 🙂 🙂

    ******

    Tänker uppleva den optimala maskintvätten på semestern!
    Jag och min grävmaskin, en lördagkväll vid 22 tiden vid ”bilspaet” i Nacka!
    Det var fantastiskt rogivande där senast jag tvättade maskinen och vill verkligen uppleva detta igen! 🙂 🙂
    …fast det är inte hugget i sten att det sker en lördag, men runt 21-22 på kvällen är hugget i sten! 😉

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Det blir väl tårta m.m. idag, då farsan bastar 80!
    …Eurojackpotten klarade sig igen från finnarna märkligt höga träffprocent! 😉

    …i övrigt intet nytt!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Endast 2 veckor kvar till den 14:e, bara en sån sak…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det kan nog stämma det… var där en sväng runt 12-rycket och gick runt lite. Lugnt en fredag där, var helt inne på att det var lördag. Så det kan bli.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    VM-fri dag. Bra med lite vila från landslagen antar jag.
    Bataljen mot Schweiz går på tisdag kl 16.00. Då jobbar jag för fullt
    så det matchen missas. Vi får hoppas våra blågula gossar öser på, men det kommer bli tufft.
    Schweizarna är ju inte direkt dåliga! Högt rankade..
    KÄMPA SVERIGE!

    Fri dag från jobbet har det varit för mig också. =)
    Wordfeuda på du, herr Bäs! Har tid att lira idag. =)
    Tyckte jag såg herr Bäs vid Sickla köpkvarter idag, kan det stämma?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    I morrn är de slakt på Kanalen… nordtyskorna kommer på besök, senast det begav sig fick de åka hem med ”rumpan bar”. Söderbönorna är nog inställda på något likanade nu. Skulle sitta som en smäck inför uppehållet.
    I eftermiddag ska jag vara en god svensk och fylla i en vansinnigt omfattande och lång enkät från Sifo. Att de inte lagt den som en webenkät är ett mysterium. Men man får väl leta rätt på en penna, vet att det borde finnas någon någonstans. Kaffe och en kaka eller två blir det till det och emellanåt så roar jag mig lite med Blu4e. Är man ledig så är man. 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Intressant att veta att halva världen (eller mer) nu tror att vi ska möta oss själva på tisdag…
    Ledigt i morrn, börjar vänja mig vid 4-dagarsvecka.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Vad viktigare är är att vi nu officiellt tappat, eller snarare sålt, vår supersub Pa Dibba till Kinas andraliga. En god sudd på Bajenkontot och jag hoppas att en ordentlig summa hamnar på Pa’s konto och att han kommer trivas, inte bara tjäna pengar. Trivsel är viktigare än pengar. Vi får hoppas att Sander tar och steppar upp och visar att han är den talang han är och har viljan. Zengin tillbaka i Turkiet, tack för inget typ… trist att han åker på skada men vi klarade oss rätt hyggligt ändå.
    Tisdag och Schweiz, kan bli intressant och jag lutar åt att vi kommer ta dem.

    Brukar handla ekologiskt vatten

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …måste väl ändå ge dem godkänt, ”dussingänget” som tog sig vidare! Ekdal kan vi värva, möjligen Durmaz…resten passar jag på!
    Tycker fortfarande att ”Jille” borde vara ett tidigt bud till startelvan!

    …fast skall sanningen fram så mår jag ännu bättre av att det nonchalanta och övermodiga tyska herrefolket blev brutalt straffat och förnedrat av ett gäng hängivna asiater!
    Sist i gruppen.. den såg man inte komma! 🙂 🙂
    Skulle inte vilja vara tysk fotbollsspelare imorgon! Tjära och fjädrar?

    …i övrigt!
    Intet nytt!

    Ekar behöver vatten dom med!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Danska sagan lever, Isländska dog och vilka kommer vi sälla oss till i morgon då? Ska Argentinatur till om vi ska gå vidare känns det som. In med Durmaz från start och han får smälla in et hattrick.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Vattna greset är ju bra så Bobban får nåt att göra, slaggar ju ihop annars kraken.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …typ, att vattna gräsmattan! 😉

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    – Har du semester?
    – Näe, jag bor i hus …

    Projekt måla fönster. Förutom allt det där andra som också ska göras …

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …Farbrorn från Älta kan stolt meddela att i kväll skedde det!
    Lagom oinspirerad när jag åkte till spåret och det är tydligen så det måste vara för att jag skall tända till!
    Hursomhelst är det som jag inte trodde var möjligt avklarat!
    EN HEL JÄVLA MIL LÖPNING I ETT SVEP!
    …plus lite rask gång i uppvärmning!
    Hur det känns i den spröda kroppen?….oförskämt bra…hittills, men det kommer ju en morgondag 😉
    …men på slutet höll jag nätt och jämt undan från myggen! 🙂

    Nu när jag bevisat för mig själv att jag fixar en mil, så kommer jag gå tillbaka till att bara köra 6 km, men höja tempot…

    Lurade lite på definitionen på ”lufsa”…som i ”lufsa runt i spåret”!
    Lufsa är löpning i maklig takt…eller ett sätt att ta sig fram aningen fortare än en rask promenad!

    *****

    Skitsur torsk igår, men heller inte direkt oväntat…Vi har det vidare ödet i egna händer och det är ju bra, trots allt!
    Även om en överambitiös Durmaz fick till en klantig fällning…så är han inte förtjänt av en massa anonymt skitsnack! Kan inte folk skriva under sina smutsiga uttalanden, så är det inget att ta notis vid hur jävla idiotiskt det än är!
    KÄMPA JIMPA!

    *****

    Isak Dahlins gärningar på plan har jag helt glömt, men han äger egenskaper som visats sig på bästa sätt i nutid, nämligen ett riktigt fint handlag med vårt damlag!
    Härligt kämpat töser!

    God natt surkärringar och gubbkräk! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Snygg trepoängare, (0-4) borta mot Kalmaaa, av tjejerna, de hade visserligen en hel del folk borta men det är resultatet som räknas. Skapar lite trygghet neråt, svår match hemma nästa lördag mot malmlöinnorna rosengård. 15.00 på Kanalen

    För tidigt med bandysnack för min del, men tar gärna informationen 🙂

    Stopp i röret eller taskig cirkulation har konstaterats. Frågan är om det är skit eller om termostaten som gett upp. Ska fixas medan det är plusgrader i varje fall. Får kolla var japsen placerat termostaten bara, säkert på baksidan under så hela jävla motorn får monteras ner. De brukar inte felplacera grejer, men är det något som placerats knasigt så är det ju just det som behöver fixas. Murphys lag… lagen om alltings jävlighet. Man ska kanske ta sig till Ante och kolla om han kan fixa det. Inte lika roligt som att ha gjort det själv, men inte lika skitigt heller. 🙂

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Lite bandy då.. =)

    Zinkenzurr med Stefan Karlsson del 1 =)

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 10 månader sedan av bajen-loveU4ever.
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Lowlifers…
    Både Guidetti och Durmaz inbytta och båda ville nog mer än att bara gå in i spelet. I guidettis fall belv det soloraid istället för taktiskt lagspel. Durmaz ville verkligen inte släppa förbi någon, gör det på gränsen till straffområdet, med en bollträff där är han hjälte. Vi har det i ”egna” händer (fötter) fortfarande. Vinst mot Mexico gäller. Men då får man nog tänka om lite på spelet, går inte att backa sig hem till vinst och Mexico lär försöka vinna de också. Sydkorea får en lidnersk knäpp och slår tysken… nåja, kanske inte. På onsdag vid 6-rycket vet vi.

    Idag är det U19 mot BP på kanalen vid 5 och tjejerna spelar i Kalmaaa, en trea där tack.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Jag tycker synd om Jimmy Durmaz som får en jävla massa hot och skit på sociala medier.
    Kämpa Jimmy!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God Morgon GU!

    Snöpligt slut på matchen igår.. =/
    Känns lite avlägset att vi ska ta mexarna men det är ju inte omöjligt.
    Han var grym i målet, Robin!! Bra jobbat av laget.

    Sista VM för Mueller och några till i tyska landslaget kan man gissa. Finns ju självklart
    då en ny generation i det tyska maskineriet..

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 10 månader sedan av bajen-loveU4ever.
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det var trist att ledningen inte förvaltades bättre. Lika roligt som det är att vända och vinna lika jävligt är det när det går emot om inte värre. Sen att vissa av deras ledare inte har bättre i skallen än att håna efter vinst, det är ju patetiskt även om de senare bett om ursäkt. Ingen värdighet alls. Hur ska resultaten gå om de ändå ska missa… Sydkorea måste väl vinna över dem eller oavgjort misstänker jag. Det håller jag på samtidigt som jag hoppas vi vinner mot mexarna.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det är klippt!
    Gräset hos morsan alltså
    Det är kört!
    Arga tina alltså
    Det är Midsommar också det klippt och kört.

    Hej Schweiz!
    I morrn är det dysken som ska väck, det blir tufft förstås, men arbetet måste göras. Mellanmjölkslaget kan nog fixa det.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Glad midsommar GU!

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Halloj GU, vilket skitväder, men man ör van 😁

    Jag vill passapp att önska er en glad midsommar!!

    Just nu längtar jag till den 14 juli ska bli kul med GU grill, hoppas vädret blir lite bättre.

    Men först ska vi vinna mot Östersund, hoppad att vinken behålla den fina form som vi har haft i vår.

    Herregud vad Argentina är dplig, jag har tippat Messi som skytteliga vinnare, vilken miss 😁 och Frankrike som mästare, tvivlar dock stark på dessa just nu.

    SKÅL !!

Visar 30 inlägg - 541 till 570 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.