Visar 30 inlägg - 601 till 630 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ekonomi är alldeles för tragiskt för att vara roligare än ollonen

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …ekollon är inte vilka ollon som helst! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Våga vägra våg…

    Quercus Robus

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    ÄNTLIGEN!
    På fredag tas det första spadtaget för bandyhallen i GUBBängen!…passande namn! 😉

    *****

    Vi ska grilla!

    *****

    Det är nära nu… på vågen 😉

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Nåt att se fram emot 🙂

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    STOPPA PRESSARNA!!

    VIKTIG KUNNGÖRELSE

    Årets GU-grill blir lördagen den 14.e juli. Tag med egen läsk och 2 trisslotter. Maten fixar Lille Per Stefan och farbror Spiiiiiker. Tänder grillen ca 17:00 Kommer du tidigare än det så är du lika välkommen ändå.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Äh fan… på’t igen ba

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Tabellen är sannerligen vacker!
    🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …nu sörrö, kommer det ett brev ur kabel här i Älta, men det är ju en bit till djupa Tyresö!

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Psst Farbror Älta.

    Det var mitt svar till tröjtryckaren som jag bifogade. Så här skrev jag och väntar ännu på svar. Om farbror älta mejlar till stefan@kringelkroken.se så kommer mitt svar i retur med vändande post

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    ..pssss, Magister Bedon! MMS är svårt att ta emot i en gammal Nokia.. 🙂 🙂
    För kännedom, så vägrar jag byta ut min klenod tills den är stendöd…vilket verkar ta tid! 😉

    *****

    Blev inbjuden på lite grillning efter ”pulet” igår och fick bl.a. med mig en annan bil hem…vår bergsprängare tyckte jag skulle prova hans Chrysler 300c över helgen….var jag svårövertalad? NOPP!
    BOJAN ÄLTA NR 8 har hintat om att hon tycker dessa ser fina ut, efter att sett bilen i TV-serien NCIS.. 😉
    …men efter en tur igår, så försvann entusiasmen då det mullrade för mycket ini bilen och den gick alldeles för fort! 🙂
    Med runt 600 hästar under huven, så flyttar den på sig, kan man säga…folierad i mattsvart och även fälgarna är lackade i mattsvart, tonade rutor och ett våldsamt fint ljud när man trycker till på gasen! 🙂
    Den ser jävligt rå ut!….och drar givetvis en del bensin! 🙂 🙂

    Vill man äga en sådan är den stora frågan…ja, för nöjet skull, men nej för förnuftets skull! typ! 😉

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Låt snokarna leva!
    Ekar det i skogen.

    En skapligt ointressant (arbets)vecka är till ända.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Det var fint gjort av dig, brorsan, att låta den svarta saken ringla vidare i livet, på säkert avstånd! 🙂
    Fascinerande och läskiga på samma gång, våra ormar..

    På väg hem från jobbet. Helgledigt är det också! Nice!
    =-)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    ”Snokjäveln” fick leva! 🙂 🙂
    En svart snok hade irrat sig in på tomten och en hysterisk och mordlysten BOJAN ÄLTA NR 8 kommenderade ut mig att förpassa reptilen till det sälla jaktmarkerna! Grannen och jag hade lite stök med att få ut ormen ur ett litet hål i vår mur, men med en böjd gammal bil antenn och en plastsäck, så fångades den in och en bilresa senare släpptes ormen ut i det fria vid Hellasgården! Trevligt att göra så här istället för att vara bödel!
    Skall inhandla en gutesäck för framtida reptilsläpp…tror det är trevligare för ormen i en sådan!

    *****

    Efter att ha ilsknat till utav fan över Transsportstyrelsen har jag tillbringat timmar med att författa ner en slags överklagan gällande myndighetens krav på mig för att få ha mitt körkort kvar, utan årligt inlämnade av intyg över mitt användande av CPAP/snarkmaskin!
    Pärmbärarna ser riktigt, riktigt allvarligt på detta… trots att CPAP:en givit mig livet tillbaka och borta är samtliga sömnstörningar! Min sömnapné är botad i o m maskinen, men det går inte att få in i deras tjocka jävla skallar…utan man blir bestraffad som en kriminell istället!

    Är så inihelvete irriterad på oviljan att försöka förstå att jag och ingen annan heller för den delen, faktiskt inte utgör någon trafikfara vid ett korrekt användandet av CPAP…. ständigt hamnar samtalet i ett förlegat reglemente när denna mer än lovligt byråkratisk subba tar till orda!

    *****

    Nysågade ekplank luktar inget vidare!

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 10 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Dravelavdelningen

    Det florerar inga droger på Sweden Rock Festival
    80 % av besökarna är i den ålder att dom får samma effekt genom att resa sig upp för snabbt.

    En kommentar på Twitter and SRF 🙂

    En annan rolig var kortfilmen om spårviddshinder vid Slussen

    https://www.svtplay.se/video/17480166/sparviddshinder?info=visa

    Bajenavdelningen

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …farbrorn från Älta kan stolt meddela att – 28 kg finns några hg bort!
    Siktet är givetvis inställt på – 29 därefter! 😉

    En nyoljad ekparkett är vacker!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …jahaja, Isak Dahlin! Lämnade inget större avtryck efter sig som spelare, får verkligen hoppas han har bra hand med våra töser! Näst sist skall vi ju inte behöva ligga!

    *****

    Undrar om Magister Bedon satt på vattenspridaren än? 🙂 🙂
    Det är ju en fin grej att ha om man är törstig! 😉

    *****

    Ekplankor är hårda som satan!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Inte bara ekar ekar

    Isak Dahlin kliver på som tjejernas tränare säsongen ut alltså. Vi får hoppas att det var något problem mellan tränare och spelare och inte något mellan spelargrupper.

    Isak Dahlin ny tränare för Hammarbys damallsvenska lag

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …6 km löpning i ett svep avklarat och givetvis med hedern i hyfsat behåll! 😉
    Fanns det ”spring kvar” i benen? Jajamän! 🙂
    En km till? lätt!
    …två km till? klart inom räckhåll
    …tre km till? kanske?

    Hade tänkt att INTE löpa längre än 6 km och därefter börja höja tempot, men det är jävligt triggande att fortsätta ytterligare ett varv och därmed ”fixa” 9 km….förhoppningsvis löpande i ett svep!

    Detta får visa sig!

    *****

    Vad det gäller magister Bedons undran om intagande av en pilsner trots att arbetet på gräsmattan inte kunnat utföras pga torka, så är farbrorn från Älta av åsikten att det inte finns några förmildrande omständigheter för intagandet av en rusdryck i någon slags ”utebliven” belöning!
    Har magister satt upp sådana ”belöningsmål” för utfört arbete så bör dessa följas…inte minst för att magistern skall tappa sin trovärdighet!

    …om nu magistern tänkt till en extra gång, så hade han givetvis satt ut en vattenspridare istället för att vältra sig i självömkan och söka förståelse bland oss gubbar och gummor här på forumet! 🙂 🙂

    Då hade denna fråga inte ens varit en fråga, utan snarare ett konstaterande att magister Bedon givetvis tog sig en välförtjänt ”rollsner” efter ett väl förrättat värv på den vackert gröna gräsmattan! 😉

    Ekar har det tufft i dessa dagar!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    …eller brytas!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Principer är till för att hållas…

    Nog om det.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    🙂

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Det är viktigt att sätta färg på tillvaron.

    Jag har en annan mycket viktig fråga av principiell karaktär. Som ni vet så har jag ju infört regeln att efter varje gång jag har klippt gräsmattan så får jag ta mig en pilsner och gå runt barfota och vippla på tårna och njuta. Nu är det ju så att det det har varit så oooooooolidligt varmt och torrt så att gräsmattan har gulnat och inte blivit klippt. Det betyder också att jag, på grund av det fina vädret, har blivit lurad på minst 3 pilsner. Så min fråga blir; får jag ta en pilsner och vippla med tårna även fast jag inte har klippt gräset?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Fast det var kanske priset du tänkte på? 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det han säger stämmer, lite lurigt det där med färger. Rätt grön ser ofta jäkligt skev ut på skärm.
    I vår grafiska profil är vår gröna 348C (pms eller Pantone), men jämför man med CMYK så ska det vara C:100 M:0 Y:87 K:27 vilket blir helt fel…
    Bakgrunden här har de fått till rätt ser det ut som. På skärm kallas de hex och då är det 026536
    Kul skit det här med färger.

    Å andra sidan kan man skita i grafiska profilen och använda den gröna färgen man trivs med. 🙂
    (Men rätt ska ju vara rätt)

    Grafisk Profil

    En färg kan se korrekt ut på skärm men helt annorlunda ut från skrivaren eller på tygtryck.
    Färgdjup är skoj och sen kan man ta in sånt som luminans och chrominans så blir det riktigt skoj.
    PMS (målning) CMYK (tryck) HEX (webfärg) RGB (bild) ungefär så…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …har fått svar av tröjtryckaren!

    Hej Roger!

    Det som gör skillnaden på färgerna beror på att den bilden jag fick av dig är i RGB vilket är färgrymd för att visa på bildskärmar och har mycket större omfång.
    När man trycker så måste man konvertera den till CMYK (cyan, magenta, gul och svart) vilket är färgerna man trycker med.
    CMYK har mycket mindre omfång och är en kompromiss för att kunna trycka färgbilder med bara 4 färger. Men klarar inte alla färger.

    När man gör original som skall tryckas så skall man göra dom i CMYK färgläge för att få bästa resultat. Sen beror skillnader i hur olika bildskärmar är inställda och kalibrerade, vi jobbar en hel del för att ha rätt kalibrerade skärmar.
    En typisk skillnad mellan RGB på en bildskärm och det tryckta CMYK resultat skiljer sig i just den lyster/klarhet som det mycket större omfånget på en bildskärm ger inte går att skapa med CMYK färgblandning.

    Alternativet är att vi justerar till färgen men vi kommer aldrig klara som du ser det på din bildskärm. Annars så är det att trycka dom med fasta PMS färger, en för varje färg i originalet, då är det en schablonkostnad på 280:-/färg (3st olika gröna + vit) och du bör trycka kanske minst 50 st åt gången för att få ekonomi på det…

    Kommentarer någon???

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …har mailat ”tröj-nissen”!

    Vad det gäller jackan, så slå en signal till Lasse på ”Din Jacka”… trevlig farbror!
    Hälsa från mig.. 🙂
    http://www.dinjacka.se/

    Ring han bara…han är pensionär och jobbar lite som han vill! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …har fått GU-tröjorna! 🙁

    Tyvärr är färgerna bleka och jag tycker INTE det ser särskilt bra ut!
    Är klart besviken på utseendet!

    Skall skicka ett mail om det går att ”vässa” upp färgerna…om inte, så får vi prova någon annan!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det här var inte bra eller roligt…
    Lös det, det är 2 veckor till nästa match, hoppas att vi har ett lag bara och att det inte är interna stridigheter inom truppen.

    Ann-Helén Grahm väljer att lämna Hammarby

Visar 30 inlägg - 601 till 630 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.