Visar 30 inlägg - 661 till 690 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God Morgon GU!

    Jag kommer också, oavsett datum , men helgen 14-15 juli är jobbhelg och då
    börjar jag 6.45 på Hemköp Wasahallen och måste gå upp 4.45…. SL , ni vet..
    Hårda bud! Haha =) =)

    Jag äter vadsomhelst, burgare eller plankstekar! Nåt ”roadkill” kan vara fint med nån god sås! =) =)

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Bäste herr ÄLTA

    Plankstek är ju ett trevligt vegetariskt alternativ. Vi kan kanske fortsätta på det temat och komplettera med lövbiff, bifftomat och nötburgare.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …alla datum är gångbara för farbror!! 🙂

    Vad planerar magistern att bjuda på denna gång?
    Plankstek med egenhändigt tillyxade plankor? 🙂
    ”Roadkill” i het panna? 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    För min del passar alla datum fint

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God Kväll GU!

    Fredag den 6/7 passar mig bäst! =)
    Eller lördag 14:e.. =)

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Om jag mejlar till gubbultras(at)gubbultras.se kommer det då att ramla in ett mejl i allas brevlådor, eller är det bara admin som kan göra så?

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    LYSTRING UNGDOMAR!

    Dags för grill på Bedons altan. Föreslagna datum är:

    Fredag 6 juli
    Fredag 13 juli
    Lördag 14 juli

    Vilken dag passar bäst för nobla damer och noble herrar?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Håll truten! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …jag vet vems stora trut jag föredrar att lyssna på i a f! 🙂
    …det andra två har jag inte sett storheten i!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Vem är egentligen störst i truten?
    Mick Jagger
    Kim Larsen eller
    Steven Tyler?
    Partysångare är de i varje fall…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Nöjd med att 6 km är avklarade i löparspåret!
    …dock fick jag ta mig en 4-500 meters rask promenad efter 4,5 km, då värmen blev för jobbig!
    Efter att fått hämtat andan en stund, så blev det 1,5 km till! Gott så!

    Att fastna på ”tuben” är något jag gör…i princip varje dag! 🙂
    Just för tillfället är det mycket focus på Kim Larsen & Kjukken och givetvis Gasolin…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Fastnade hårt på youtube igår, det blev en del Pink Floyd, en dokumentär av BBC från 94 som jag bara sett delar av.

    Sen blev det en 2 cam från Pulse 94 och Earls Court

    Sen blev det en behind the scene vid ett att byggena av de 31 konserterna ”The Wall”. Retar mig fortfarande på att jag inte hade deg att åka till en av dem, biljetten var grejad. Sjukt alltså.

    Finns en del godsaker att välja på, men den första är en bra sammanfattning av en 20+ lång Pink Floyd era. Rekommenderas skarpt.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Skränpop i durkslaget närmar sig… inte blir det påsfritt heller.
    I övrigt så är vi fortfarande Serieledare

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God eftermiddag GU!

    🙁

    ..jävla filmare!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Domar”kaos” lite här och var…
    Bedrövligt dömd straff i Kalmaaa, konstigt agerande på valla
    1 pinne visar mer på vår oförmåga att komma till lägen än att det var en jämn match. Bra med uppehållet och skruva lite på spelet kanske. Inte utan att man saknade t ex Sandberg idag. Trist att Nicola fick utgå tidigt.
    Ledning 2 pinnar (och en match) över kolsäckarna och 3 pinnar mot Peking. Vi har matcher kvar mot 6:an, 12, 13 & 15, sen vänder det (serien alltså) inte våra resultat förhoppningsvis. Sen får man väl se om det blir några försäljningar och nya spelare in under sommarfönstret.
    SERIELEDARNA HAMMARBY!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Ja, det var ju inte RM man höll på direkt. Men men Pool var aldrig riktigt nära..tyvärr.
    Ja, det var en grymt snygg bicicleta
    han fick in , Bale!
    Nåt för Bajen att göra en repris på imorron på Nannes pojkar!! =)
    Nicola t ex! =) =)

    KÄMPA SALAH!

    Gonatt GU!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Beklagar det resultatet alla GU-poolare, men han Bale fick ju till ett par skapliga träffar. De har också en supersub… nåt för Dibba att se finessen i.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    2 6:or, hade med 2:an och favoriten (som inte höll)… typiskt

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Grattis serieledare minst till i juli
    Det var ju ett elegant kryss de drog till med i sålna. De svarta kan gärna fortsätta att kryssa (och tycka att det inte är att förlora) resten av säsongen.
    I morrn vet vi med hur mycket vi leder, 1, 2 el 4 pinnar och fortfarande en match mindre spelad än det där gänget från norr.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    9, 16, 23, 30 är datum i juli som vårat herrlag spelar, det är samtliga lördagar i juli utom 2/7 då det fortfarande är uppehåll. Så egentligen finns väl inte så många alternativ… eller?
    Damlaget spelar inte heller den helgen.
    Mitt förslag är 2/7 helt enkelt
    Innan någon pekar finger och så… jag är helt fel ute. Om man nu ska kolla datum i juli så ska man inte kolla på junikalendern.
    9, 16, 23 och 30 är måndagar och inget annat… 2 dagar förre respektive match är det lördag, det gör att 7, 14, 21 och 28 är spelfria från såväl damer som herrar, jo damerna har en bortafight 7:e, men det kanske inte ska lägga något hinder.
    Alla lördagar i juli är fria och jag har inget förslag längre… 🙂

    För övrigt så anser jag att det är rätt skönt att inte ha vardagsgräs att fajtas med.

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 11 månader sedan av BäS.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …kära magister Bedon!
    Tackar för erbjudandet och skall ta det under övervägande om ”miraklet” mot förmodan skulle få för sig att rymma! 🙂

    …en ”semesterkväll” i juli låter som en fin idé!…farbror är på! 😉
    Dock skall farbror se Kim Larsen & Kjukken i Göteborg den Fredagen 20 juli… 🙂 🙂
    …så då får magister Bedon allt ge fan i att tända GU grillen! 🙂

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Det är väl snart dags att börja tänka på GU-grillen? Just nu hittar jag inte min almanacka (avd: våga vägra digitalisera). Men nån kväll i juli känns väl bra? VAD SÄGER NI?

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Farbor Älta!

    Om Bobban skulle få en psykos och helt plötsligt vägra tugga gräs så har jag cirka 20 stycken som du kan få låna över sommaren. Alla är av en superfiffig modell som är helt analog, 100% egologisk och fiffigast av allt; de gödslar samtidigt som de klipper! Cavia Porcellus är modellen.

    🙂

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Härliga GU!
    Härliga Sommar
    Härliga Bara Bajen, som lät mig logga in på första försöket

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Det var trevligt som fan igår….vi var ute med FRENTAB och ”saftade” på Ugglan vid ”Nytan”… 🙂
    Gossarna ”synade baren” ordentligt, men inte jag…jo, förresten lite! 🙂
    Kan inte dricka kaffe på ”lokal” utan några J D…. 🙂
    …morgonen startade vid halv 6, då jag som vanligt började med att titta till ”den makalösa manicken” som numer så förtjänstfullt sköter om våra grönytor! EN HELT UNDERBAR SKAPELSE! 🙂 🙂

    Har döpt ”manicken” till ”Bobban” efter Bob Marley…då båda på något sätt förenas av sitt mycket speciella förhållanden till gräs! 🙂 🙂
    R I P Robert Nesta Marley.

    Lilla hjärtat och jag hade tänkt oss ett besök till Zinken i afton…men fan vet om det är värt runt en ”sexhundring” att bevittna bl.a. Noice, Lili och Sussie och Nic Kershaw….även om Hammarby bandy ”drar in” 100 spänn för varje ”plåt” 😉
    Det hade varit kul att se Slade i och för sig, men inte för de pengarna!
    …får se om vi möjligen ångrar oss framåt eftermiddagen!

    TREVLIG HELG…GRYMPY OLD MEN! 🙂

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ett varv känns, så det blev 2 och det ska öka på. 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ett varv är ett varv

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jupp och klipparn går bra? 🙂
    Lagt det bakom mig, blir bara irriterad annars. Blev matad med statistik på domaren kontra de matcher han döm kolsäckarna, lite snett blir det i och med att de tillhört toppen några år, men lika förbannat irriterande om man räknar in söndagens bedrift.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Det frångår mitt förstånd och det gör mig fortfarande ruggigt irriterad över hur en samlad presskår och sportjournalister kan lovorda en sådan destruktiv fotboll som dom där jävla lössen i ”packet” lirar”!

    *****

    …and now for something completely different!

    Det finns en ”grunka” som irrar runt helt ostrukturerat och klipper gräs på den stilfulla tomten!
    Farbrors robotgräsklippare är i drift…fick hjälp igår kväll med slingor och installation!
    Denna kväll har vigts åt att se ”underverket” göra underverk på grönytorna ifrån våra utemöbler…
    Mycket, mycket trivsamt! 🙂 🙂

    ******

    …å rå dom där jävla Solna-svinen och deras jävla grisfotboll!
    BASTARDS!

    ******

    …and now for something completely different!

    Mitt tilltänkta ”garage” till ”robotten” blev det inget med, då rekommendationen vara att ”låt den stå ute otäckt, då håller regnet bort pollen och en massa skit”!
    Eftersom det är helt meningslöst att sno robotklippare, då dessa inte kan programeras om utan att byta kretskort och blir obrukbara utanför den programmerade slingan, så får man ha grejerna i fred!
    Ett kretskort kostar nämligen lika mycket som en ny maskin!
    Bra där….
    …det betyder att REX får ha sin hundkoja för sig själv…dessutom skall husse bygga en liten veranda att ställa kåken på!
    Det känns tokigt att kassera bygget, då det är i princip färdigställt!

    ******

    …gnagarSVIN!

    God natt!

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jag är en av de som fortfarande är serieledare trots det tråkiga resultatet igår, smygflinar efter dagens resultat dessutom.
    Oavgjort är bra! 19 oavgjorda till för ellos och de är ikapp de poäng vi har idag. Fast vi ska ju möta dem x 2 så… nja. gbg har bara 12 oavgjorda att lira in för att nå dit.

Visar 30 inlägg - 661 till 690 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.