Visar 30 inlägg - 691 till 720 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Sila mygg och svälja elefanter och tvärs om… finns en del små snuttar att bli förbannad över. Vårat ”mål” är jag nog minst irriterad över även om det med rätt domare kanske skulle blivit mål.
    https://twitter.com/twitter/statuses/998265186149715968

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Så jävla surt när domarhelvetet ska vara den som avgör matchen! Tyckte han var inkonsekvent mest hela matchen…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …som vanligt får dom jävla svinpälsarna en billig straff!

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Godmorgon vraken Millen är vaken! 😃

    Millen har lagt ett Eurotips spel men hann inte skicka ut något mail. Har annat viktigare att fokusera på nu!

    Krossa gnaget!

    SKÅL!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Janne Andersson sa något i en intervju igår: Det är bara nästa match som räknas, vad som hänt och kommer att hända framöver är ointressant. (Inte ordagrant återgivet, men bättre)
    Försöker se det den här jävla matchen som just ”en match”, ett derby som ska spelas och vinnas.
    Sen är det ju det här runt omkring, gillar när det är lite mer känslor, även en dos ”hat”… det är en match med större betydelse än en i serielunken. Vi har allt att vinna som jag ser det, inte ett smack att förlora, eller..? För det andra laget betyder matchen än mer och de har något att förlora, något de ju redan förlorat och det är det där med att på riktigt kunna kalla sig störst i stan. Vinner vi så är det 9 pinnar… 9 pinnar som måste tas in, 10 för att gå om. Känns lite som city i PL. Eller så blir det 3 pinnar och fortsatt ledning. STOOOR skillnad, men om det är en bra skillnad vet jag inte, men kaxigt utan dess like i Sverige. Ja det kan ju faktiskt sluta med x också och 6 pinnar.
    Nä en sån här match vill jag vara på plats och genomlida… att känna att man kan påverka i det lilla ihop med ett gäng likasinnade.
    Det är den här matchen som helgen handlar om, resten är bara något som måste hanteras.
    Äta, sova, skita… och ja, visst har vi något att förlora.

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God morgon GU! Matchdags igen. Det blir mer nervöst för varje vinst. När kommer första förlusten? Fullsatt och 25 grader, det kan inte bli bättre, vara man ser till att inmundiga tillräckligt med vätska och det går lika bra med vatten.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …må de vidriga små asen få rejält på moppo idag!
    Kan inte se det på annat vis!

    Tänk om man vetat att det skulle börja spelas rätt fin fotboll med en tydlig spelidé och med spelare som har vinnarmentalitet innan säsongen…då hade nog farbror varit en tidig spekulant på ett säsongskort! 😉

    …men jag kör med ”Bajenmantrat”! – Nästa säsong, då jävlar! 🙂

    Fast derbyn står jag helst över, då jag har fått agg till det vanligtvis rätt stökiga och utdragna matcherna….

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Som sagt, jag störs inte alls… klart de måste köra ikapp, hade varit trevligt att se herrn i skopan i och för sig, men man har vuxit ifrån det där extraknäckandet om det inte ger en sagolik ersättning. Det kan man ju se i stjärnorna efter med det jag knäcker med idag.
    6:or blev man bara fattigare på. Vägrade spela favorit i alla så jag bommade norsken i det vackra loppet. 2 garderingar satt i varje fall. Kanske man hittat tillbaka lite i känslan ändå.
    Laddar för någon form av urladdning i morgon. Vi som ses vi ses… vore skoj om kurderna höll emot, eh nä just där satt 2-1 för peking. Skit samma…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    FRENTAB….firman som berör! 🙂
    Om du bara visste vilken bra firma det är att köra åt… 😉
    …fast helgarbeten förekommer frekvent, men jag undviker det!

    Fick reda på att Frentab blev tillfrågade om man ville ta över jobbet i ”Gullmars” efter firman som fick sparken p.g.a. av en massa olika faktorer, bl.a. problem med att hålla tidsplanen…
    Antagligen vill man försöka ”hämta igen” tidsplanen på helgerna, så du får nog stå ut är jag rädd för!

    ******

    Disco Volante vann i sista….jävla favoritparad och vi fick en sjua… 1697:- i retur och ett frispel!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jäkla favoritvinnare, astrist

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Klurig tävling i kaffe/håkkystan idag. Känns som man skulle behöva gardera garderingarna…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Frentab… den här helgen också, från tidig morgon… grus låter, tur ändå att man inte hör till de som störs i sömnen. Men det blir nog fint när det blir klart, för de som ska bo där.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Det satans forumet snodde mitt fina inlägg…bittert, då det var väldigt välskrivet och genomtänkt! 🙂
    …kan meddela att det stramar en aning i ändalykten, men det är hanterbart! 😉

    Vi får troligtvis vår ”robotgräsklippare” installerad nu i helgen… BOJAN ÄLTA NR 8 och jag är verkligen inga vänner av gräsklippning så efter snart 20 bast i hus, så fick denna ”manick” bli lösningen på en ständigt återkommande ”källa” till tjafs om vem som skall ”valla” runt åbäket denna gång!
    Detta kan inte vara annat än lösningen på ett liv i total harmoni! 🙂 🙂
    …och som fler villaägare borde ta efter! 🙂

    Eftersom grejerna är klart stöldbegärliga, så håller jag på och bygger en fejkad hundkoja till ”manicken” när den står i depån…kojan blir precis som en hundkoja skall vara med ett runt hål framtill och givetvis skall det står REX över ingången, men vederbörande kommer givetvis inte in i ”sitt hus” för det! 🙂
    ”Underverket” får sin lågbyggda ”depåingång” på baksidan av kojan… 😉

    …det saknas lite virke, så nu inväntas öppning av byggvaruhuset i Trollbäcken!

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Idag klämde jag 5 km löpning i ett svep, men tror att jag tagit 6 km om jag inte fått en stenjävel i skon precis vid 5 km! Det gick inte att komma igång igen när jag åter fick dojan på foten!
    …men jag är nöjd ändå! 5 km löpning och 1800 meter rask gång!

    Måste tillstå att det stramar lite i stussen för tillfället, men det hör väl till! 🙂

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det var mycket raljerande 2001 också (eller om det var något år efter), vi Bajen… vi kan ju inte vinna, det måste vara de andra som gör så vi vinner. Öppna korpgluggarna (eller grisögona som vissa säger) och se vad som händer, jämför med hur vi spelat senaste åren och inse skillnaden. Nu var det inte bra igår, men då kom vinnarskallarna fram. Men att iffiff skulle varit bra eller ”Det bättre laget” tänker jag inte hålla med om hur mycket de än vill påskina det.
    Nu ska jag slå på andra halvlek, hann inte kolla den på burken igår.
    Örebro var skapligt dåliga idag i varje fall helt ihåliga och hade de mött ett lag med lite klass skulle det slutat 2-siffrigt eller nåt. Besara hade inte sin bästa dag och försvann helt ur matchen.
    På söndag, då jävlar…

    Det är Bajen, sen kommer resten.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …märkligt är ordet!
    Kollade matchen här hemma och det som slog mig var hur man hela tiden hyllade Malmös spelare, deras spel, deras löpningar och t o m efter matchen så tyckte man att Malmö var de bättre laget och gjorde en bra match…
    …underförstått i kommentatorernas surr, så var utvisningen i princip tur för Bajen som självklart hade förlorat om den inte kommit!
    Det var inte tal om att vi ställde om snabbt och mer eller mindre tvingade ”skåningsjävel” att kapa vår spelare!
    Märkligt att det skall vara så inihelvete svårt att ge cred till Bajens sätt att spela fotboll…
    …mediafolk verkar ha skitjobbigt att ära den som äras bör!
    Vi lirade inte vår bästa fotboll igår, men vi viker inte ner oss och vi vill vinna och vi gör det oavsett!

    Samma mot Örebro…utan utvisningen hade vi varit helt chanslösa, men med mycket tur lyckades vi vinna, om man får tro den samlade expertisen!

    Vad är snacket som man alltid tar fram när senaste årens seriesegrare i allsvenskan leder serien?…
    Bra lag vinner även om spelet haltar…men i Bajen har vi bara en jävla massa tur!

    …vi vände två stycken underlägen och vann mot ”Sveriges bästa fotbollslag” ( i a f tycker ”förståsigpåarna” det)
    Trots våra motståndares tekniska briljans och deras briljanta spelare och ledare på plan, så leder vi serien med 6 poäng och har inte förlorat än…

    …vilket naturligtvis gör oss till Sveriges mest ”turliga” lag!

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Go’midda SERIELEDARE!
    Trots att man med lätthet vaknar och slår upp sina klargröna ögonvitor så försov jag mig idag. Man kommer snett på det och inga morsar på tunnelbanan. Det är förjävligt. får inte en serieledare försova sig kanske?
    I övrigt fick jag ett sendrag i vaden i natt, tror det var det som tog musten ur mig.
    I kväll ska jag kolla fortsättningen på matchen, alltså reprisen som inte hanns med igår.

    Passar även på att gratta en Charlie som kommit upp i respektabla 40 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …tänkte ni ville se tabellen! 🙂
    FOTBOLL Allsvenskan

    1 Hammarby 9 8 1 0 24-12 25
    2 AIK 9 5 4 0 14-5 19
    3 IFK Norrköpin 8 5 1 2 13-7 16
    4 Kalmar FF 8 5 1 2 10-6 16
    5 Örebro 8 4 3 1 14-9 15
    6 Häcken 8 4 2 2 15-6 14
    7 Gif Sundsvall 7 3 3 1 13-9 12
    8 IFK Göteborg 8 4 0 4 10-11 12
    9 Djurgården 9 3 2 4 9-9 11
    10 Malmö FF 10 3 2 5 12-17 11
    11 Östersund 8 2 2 4 8-11 8
    12 Trelleborg 8 2 1 5 6-12 7
    13 BP 8 2 0 6 5-18 6
    14 Elfsborg 8 1 2 5 6-13 5
    15 Dalkurd 8 1 1 6 8-14 4
    16 Sirius 8 1 1 6 6-14 4

    ….tänkte om ni ville se skytteligan också! 🙂

    1 Pa Dibba Hammarby 7
    2 Nikola Djurdjic Hammarby 6
    2 Jiloan Hamad Hammarby 6
    2 Paulinho Häcken 6
    5 Mohamed Buya Dalkurd 5
    5 Romain Gall Gif Sundsvall 5
    5 Igboananike Örebro 5

    DET GÅR BRA NU!

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 11 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …en sällsynt trivsam onsdag! Seger mot en samling dryga skåningsjävlar eller ”sidoleds-Dannes” skitlag… 🙂

    Föga oväntat så är D P E klar för två nya år!
    …det kommer en till, men mindre namnkunnig!
    Tror han blir perfekt för oss! 🙂

    …sen är det tre bra chanser kvar idag! Lotto, Vikinglotto och V 86 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Så är det nog… lite svalare på söndag men hetare på plan och runt omkring misstänker jag.
    Apropå svalare men hett så har DPE förlängt med 2 år i bandyn. Snart har vi fullt lag 🙂

    Tjohoo

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God förmiddag GU!

    Matchdags igen, Lite jobbigt med så många matcher på så kort tid, man hinner inte smälta den ena innan nästa är på gång. Man slipper i alla fall frysa i kväll, mycket folk blir det och förhoppningsvis en ny seger..

    • Det här svaret redigerades för 5 år, 11 månader sedan av K.K..
    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Heja Junior! 🙂
    Allsvenska spelare verkar inte vara Jannes grej…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Du kan ju alltid slå på burken och kolla håkky, int fan e re sommar int.
    Den där tränarn du nämnde om, tål inte fanskapet, men det hänger ihop med att han liknar en fd chef som jag (min timida jävel) eventuellt skulle ge en rak höger och ett knä i skrevet om jag såg honom.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …är verkligen mycket nöjd med kvällens repa i spåret!
    4-500 m rask uppvärmningsgång och 4 km löpning i ett svep i det andra ”allvarligt” menade träningspasset!
    Har som mål att klara 7-8 km i ett svep innan Midnattsloppet och dessutom inte vara ”halvdöd” när jag kliver in i bilen för hemförd….trött, ja, men det skall finnas lite spring i benen kvar!
    Om tre månader går loppet och redan nu är jag halvvägs med mitt mål och det känns fantastiskt!
    …detta trodde jag inte när jag kom till spåret ikväll…kul att överraska sig själv!:-) 🙂
    Det gör skillnad med minus 27 kg runt den spröda kroppen också! 🙂

    ******

    En god vän ringde med lite fin info från Hammarby Bandy…
    Det finns lösningar på allt! 😉
    Ekonomin är under kontroll, men det finns fortfarande en del gamla synder att jobba med!
    …men det går åt rätt håll i a f! 🙂
    Vi kan glömma några ”supervärvningar”…
    Man ser det så här…man har bytt in Larsson istället för Brodén och Blomberg i stället för Milerud!
    …och så kommer det in en ny spelare för Kalle Spjuth! Vem det blir får vi se… 😉
    Sammanfattningsvis så tycker man att man bytt upp sig!
    Det tycker jag med! 🙂 🙂

    ******

    Match imorgon!
    …törs man hoppas på ett ”miniryck” till i tabellen, nu när dom där självgoda ”svinpälsarna” kryssade i går?
    Zappade in då och då igår…men man mår dåligt av att se andra lag spela!
    …och dessutom klarar jag inte av hur det s.k. ”opartiska” mediafolk ”gullar” med det där jävla patrasket!
    Å så deras ”mupp” till tränare och hans osammanhängande svammel efter matchen! Vidrigt!

    ******

    För övrigt är det varmt som satan på dagarna!….det var bara någon månad sedan när det var svinkallt!
    …det svänger snabbt! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Typiskt, nu tappade vi en pinne…
    Eller de tappade 2 och vi fick en till skänks. TACKARRR

    och för er som inte sett eller vet, det finns en del skoj att kolla från dagens matcher. (anonymt tips: häckenmatchen)

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det är ändå rätt bra med marginaler… de vet att oavsett resultat på onsdag så är vi Serieledare. Sen får man väl se om ”sidled” lyckas väcka liv i liken efter att de dojat iväg MP. Vi får väl hoppas att de mer är yra höns på vårbete som det sett ut hittills. Men en genomkörare inför derbyt på söndag blir det i varje fall. Förmatchernas förmatch…
    Undrar fortfarande när vi ska möta något motstånd, vi har ju bara mött sämre lag, jobbigt att vara både ödmjuk och ligga i topp.
    Retfullt på bolagstipset… 11:an trodde jag var klar

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, ded gick ju bra det där, stark insats om än lite tveksamma från vissa håll. Men det kanske sparar sig till onsdag. Då är det bara full gas som gäller i 90+… och inte ge dem luft nordtyskarna.

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God kväll serieledarna. Ännu en skalp att glädjas åt. Nu har vi en förhoppningsvis en trepoängare på onsdag.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Det var en billig utvisning….tror inte den gynnar oss, då ”bussen” blir ännu svårare att flytta på nu!
    Upp med Paulsen och bomba in inlägg, så vänder vi detta!

Visar 30 inlägg - 691 till 720 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.