Visar 30 inlägg - 781 till 810 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …och givetvis så ströks David från truppen på hemsidan, så den rosa blaskan far med osanning…igen eller som vanligt!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …det hände något med ordningen på inläggen!
    Det blir förvirrat när inläggen om allas vår ”älskingsmammas” son kommer i fel ordning!
    …men det är nog förvirrat ändå, så här dagarna efter ett ”sjöslag”!

    Är Tony i hyfsad fas?

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …intressant läsning!
    https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/hammarbys-forvandling-jag-spyr-pa-mig-sjalv/

    Erkan startar idag….allas vår ”älskingsmammas” son står troligtvis över! 🙂 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …tänker inte kolla i någon mer ”blaska”, för kännedom! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …fast tittar man i en rosa ”blaska” är ”älsklingsmammans” son helt plötsligt i speldugligt skick! 😉

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Tack alla för en härlig kryzz! Återväxten är säkrad och årsmötet klarades av så smidigt att det nästan inte märktes. Men är man en sammanslutning med så sympatiska sällar som GU, då flyter det liksom på. Allt blir som det ska!

    Nu ska rattmuffen av och sommardäcken på. Sen blir det grill och fotboll hemma i orten. Än en gång, Gummor och Gubbar, härligt kryssat!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …tyvärr så verkar det som om Alan Dzhusoev skrivit på för СКА-Нефтяник….eller SKA Neftyanik som vi ”ickeryssar” säger! 🙂
    Det ser ut som om Neftyanik även är och drar i E P
    Yuri Vikulin som ryktades till Hammarby från Jenisej har även han skrivit på för Neftyanik!
    Alan lämnade ju Jenisej mitt under säsongen och skrev på för Hammarby!
    …ser ut som om Jenisej har interna problem, eftersom spelarna sticker därifrån!
    Neftyanik tänker nog försöka vinna serien denna säsong i o m alla värvningar…Jenisej vann ju ryska ligan förra säsongen och är numer ”sönderköpta” av värsta konkurrenten…typ! 😉

    Här är bildbeviset…Alan med ”fel” tröja!….intressant stavning på ryska har han i a f.. Алан Джусоев 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Lika rasslig i rösten, lika mycket snor i ”chucken”, lika många nysattacker!
    …jag tror det är samma ”vårhelvete” som många drabbas av och nu även lilla jag!

    För övrigt har det sina positiva sidor att sova med en ”snarkmaskin”, då trycket i a f ser till att hålla snoret borta i näsan vid användning!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …hur många ville beställa en jacka?
    Tony och HOFF ville göra det, men var det fler och vilka storlekar m.m. behöver mer info från samtliga, även från Tony och HOFF…
    Annars kan ni kontakta Lasse på ”Din Jacka” direkt och beställa era jackor, då alla loggor m.m. finns hos honom…men jag hjälper givetvis till med beställningar om ni vill!
    http://www.dinjacka.se/

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …det var skönt att komma hem även om det var trevligt på ”bortaplan” med!
    Har i a f sovit ikapp några timmar och blivit av med ”pannknacket”, men snoret rinner som bara fan och det har det gjort hela resan! Tror att farbror får ta och testa om han på ålderns höst drabbats av nån jävla allergi! :-/
    Tack i a f för trevligt sällskap, ”gubbjävlar”! 🙂 🙂

    KÄMPA TONY!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det gick ju det där… som det gick. Tack för det ni som var med…
    Sen gick det som det gick på Kanalplan, det syntes inte att vårat grönvita lag var serieledare och det syntes inte på motståndarna att de var nykomlingar. Tror på en klar bättring framöver, det här funkade inte. Vi har spelare att spela avsevärt bättre.
    I morrn får jag verkligen hoppas att det visas mycket mer vilja och jävlar anamma.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja jävlar, nu satte resfebern in också 🙂
    Ses om ett par timmar, jag lämnar nog det här skeppet tidigare än så och drar mig mot bebodda trakter.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God eftermiddag GU!

    … 3 timmar tills vraken bordar den gistna båtjäveln! 🙂 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …de é mindre än 12 timmar tills vi kliver ombord på ”båtjäveln”! 🙂

    Vi kämpar!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    ….det är ännu närmare nu!

    ******

    Bra med förlängning av Ilja….hoppas han lyfter lite till i år!
    ….jag förväntar mig faktiskt lite mer av honom!

    Ivan L och D P E känns viktiga att förlänga med!
    …sen kan hoppas så inihelvete att ”Belstroj-ryssen” vattnar i för Alan en säsong….då ser det bra ut!
    Men jag tror tyvärr att Alan blir erbjuden monsterlön i Ryssland!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Gokväll GU!

    Ja, det där var RIKTIGT bra det!
    =)

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Nåt som däremot är på riktigt är på riktigt riktigt bra! 🙂

    http://www.hammarbybandy.se/ilja-grachev-klar-for-tva-nya-ar-med-hammarby-bandy/

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Som sagt, när man ser det så vet man att det åtminstone är på gång, inte förr.
    1 dygn mina damer och herrar…

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Plötsligt händer det, som man säger…
    Tror det när jag ser det men man kan ju hoppas i alla fall! =)

    Då kan bandyhallen i Gubbängen börja byggas

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …idag i Älta Centrum av alla ställen träffade jag Ami, en tjej som jag/vi umgicks med en hel del i unga år och som jag inte träffat på säkert 30 år…det är inga problem och snacka ”skit” i över en timme då inte!
    Mycket trevligt att prata minnen och rockmusik från den tid det begav sig…typ Thin Lizzy, Blue Öyster Cult, Gasolin m.m. m.m. Det roliga var att vi gillade i princip samma musik…
    Hon var med på den legendariska resan till Ullevi när Bruce Springsteen fick arenan att spricka och efter hans besök så var det färdiglirat där! Fortfarande???

    Vi har tydligen ”gått om varandra” i Centrum i flera år, då hon bott i Älta sedan 4-5 år tillbaka….WEIRD!

    *******

    …de é nära nu!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Ja, Roma gjorde det lite onödigt spännande på slutet. Nu får de chansen att vända i Rom…
    Hoppas Pool gör några snabba i den matchen också! Så är det final sen! 😀😀

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ha ha, vrak är vi vare sig vi vill eller ej! Hellre att jag är vrak än åker i ett… inget läge för soldäck verkar det som.
    Hur står det till med den där pool säkerheten nu då? 😉
    En på sitt sätt rätt skoj match ändå. Undrar om Rami känner Salah och kan lägga ett gott ord på ett grönvitt gäng? Han har lite payback att utföra fortfarande…
    Men det är några arbetsdagar kvar och ingen tvättid, får vända på fillingarna…
    Såja, nu är det klart med vinsten åtminstone.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God Kväll GU!

    Jag tänker inte heller komma hem som ett vrak. =)
    Lagom är bäst.

    Ang bolagsliret så är det Jannes tur till helgen.
    Gigantus och en Kung måste fylla på.

    Derbynerver är, någon?

    Det går bra nu för Liverpool! 5-0 mot Roma i CL semi.. Inte slut än..
    En match kvar i Rom nästa vecka men jag tror knappast Roma vänder detta.
    Så man kan lugnt säga att Liverpool är i CL final!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …hade inte tänkt komma hem som ett vrak! 🙂
    Skall i a f bli roligt att åka båt i goda vänners lag!!

    …”de hemlösa arslena” tror jag vi tar, nu när vi fått återhämta oss!
    Det såg lite orkeslöst ut senast mot ”de andra arslena”…Tycker det syntes mest på Hamad, så inte kom upp i nivå riktigt!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Inte utan att det pirrar lite i magen…
    Vi åker iväg som serieledare och kommer hem som vrak, men fortfarande serieledare. Det är nog första gången… 🙂

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Morrn GU !!

    Så nu närmar sig årets sjöslag, nämligen GU kryzz 2018, som man längtat 🙂

    Samling senast 17.00 på terminalen, vi försöker väl gå ombord så snabbt som möjligt så man kan få i sig en öl eller två, båten avgår 18.00, middag, en härlig buffé kl 18.30 där man kan dricka lite, sedan årsmöte i whiskey baren, där vi kommer ta upp frågor som hur mycket som man kan få i sig under en kryzz alternativt hur man avnjuter en god rom eller whiskey på bästa sätt.

    Sedan egen tid 🙂

    SKÅL !!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Gonatt
    SERIELEDARNA H A M M A R B Y!
    Allsvenskan & Damallsvenskan

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Bra utväxling i Göteborg för dem som var där. Som hemmansägare och första soliga helgen så stod annat på agendan än förlustelser och ansvarslösa upptåg med glada gamänger. Men det kommer inte att göra ont alls att komma till pulet i morgon.

    Å på fredag blir det åka av! Å sen är det derby. Aldrig får man vila och återhämta sig. Det är ett tufft jobb att vara serieledare, men nån måste göra det.

    Fridens

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Den kommentatorn var ju han som fick kommentera det mesta vi spelade söder om dalälven när vi var i SE, vi var väl ungefär lika populära då som nu. Men våra pengar ville de ha, skattefritt och kvittofritt i princip i varenda håla. Han är så syd/väst-partisk att det blir löjligt, tur han bara är kommentator och inte domare t ex. Har svårt för de där bönderna och L. Grankvist. Han har gjort sitt… nu ska han bara försöka vara putslustig. Som att precis efter vår match säga ”nu väntar stormatch mellan storstäderna sthlm och gbg” Hade han tryckt in ett ”nästa stormatch” hade jag svalt det. Synd det inte blev oavgjort för skattesmit och smyglapparna.
    …och ja, det kändes klart mer som en torsk än en poängvinst.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….kändes som en torsk, tycker jag!

    ….vad kommentatorerna hoppades på att Häcken skulle avgöra….pinsamt partiska!

Visar 30 inlägg - 781 till 810 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.