Visar 30 inlägg - 811 till 840 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, oavgjort är aldrig roligt, men de gick för 3:an, det är bra. Synd inte Nico fick göra ett hattrick, han hade ju ett skapligt volleyläge som blev strumpa ut. Tur det inte blev fler skador ändå. Nu får de skaffa derbykroppar. 🙂
    Nåväl, fortfarande serieledare, det är bra det.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….ja just det!
    Bara en sak som att leda trots torsk!…när hände det senast? 😉

    Får man önska sig endast kryssmatcher för ”hydet” som är närmast under oss i tabellen?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, det är onekligen lite spännande vad som hänt och sker på planen. Vad som härskar över vad kan vara lite svårt att säga, men en sak som mycket väl kan påverka positivt är att sportsliga ledningen tagit ett större ansvar och att Billborn får ägna sig åt att förverkliga det på plan. Att ta hela ansvaret är nog inte så himla lätt, men det är ju klubbens fel som jag ser det. Att lämna ifrån sig ansvar är att skjuta ifrån sig ansvaret. Nu känns det som att ansvaret är bredare och verkar samtidigt vara väldigt enat. Men jag inväntar bara när hybrisen sätter in… vad händer då? Vi får och lär nog märka och se om fötterna är på jorden eller ej.
    Lutar åt fulstream, hur som helst kommer vi vara kvar i ledning oavsett hur det går idag. Bara en sån sak… 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    … i takt med segrarna och stundtals riktigt fin fotboll så är jag inte sämre än jag kan ändra mig och känner mig tvungen att omvärdera mina tankar om fotbollslaget!
    …så här långt är!
    … ”lyckatillbollarna” borta, det krampaktiga, det ängsliga, bortförklaringarna, ”nästaårdåjävlar”, ångesten att spela inför fulla läktare!
    Börjar bli påmind om det som jag alltid uppfattat som ”BAJEN”…glädjen att få spela fin fotboll, viljan att vilja vinna och inte vika ner sig inför hängiven storpublik!!
    Blir spännande framledes!
    Hur mycket av detta bör tillskrivas Billborn tycker ni?
    …en hel del vill jag nog påstå!

    ******

    Farbror har shoppat på morgonen…till råga på allt blå/gula sportkläder??!!??
    …har inte bytt klubb, utan kompletterat min utstyrsel till Midnattsloppet!
    Kommer bli stilfullt, tror jag!
    Ni få som vet vad jag tänkt ha på mig….förstår nog det ”udda” färgvalet! 🙂 🙂

    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    Mhm.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Jag följer Petter Andersson på Facebook. Han har skrivit om sin karriär, från Ljusvattnet
    via Bajen, Holland, Danmark och tillbaka till Bajen igen. Han har skrivit om lyckan att få spela fotboll,
    proffslivet, mål, skadehelvetet, rehab och känslorna kring det, självförtroende och kampen att kunna komma tillbaka. Och om vad han jobbar med nu, mental coachning. Jag har blivit så berörd av allt han berättat. Man kan ju inte annat än undra var han hade hamnat om han sluppit alla skador..
    Vilken fantastisk kille! Så klok.
    Och vilka fantastiska mål han gjort! Tack för alla länkar du delat, Petter! Fortsätter läsa ALLT! =)

    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

    God kväll GU! Serieledare i både dam och herrallsvenskan. Efter den bästa starten någonsin är man lite rädd för bakslag i morgon. För varje vinst kommer man närmare en förlust, men man lever på hoppet att det tar ett tag till. Kan man hålla fokus hela matchen är mycket vunnet.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jaha, då har man satt farsan på hemmet.
    Det känns inte helt ok kan jag säga, men jag tror det är och blir bra ändå. Men jävligt kymig magkänsla kan jag säga.
    Ja, trist att inte fler skriver men skälet är ju både konstaterat och förståeligt. Ska försöka ta en vända till och hitta något vettigt för telefonjävlar.

    Oerhört snyggt av tjejerna att ploga upp banan åt grabbarna i Götet idag. Låg under med 1-0 tidigt och vände och vann med hjälp av ett självmål och ett på övertid. 1-3 slutresultat och ledning, dock inte helt klar då det finns något gäng som kan gå förbi på målskillnad. Rikstråkigt att missa hemmamatchen på lördag mot nykomlingarna Växjö.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    …det verkar tyvärr stendött numer på vårt stilfulla forum!
    Bidrar med detta värdelösa inlägg, för att något skall hända!

    Bidrar även med en fin bild, för att om möjligt liva upp stämningen!! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …gillar inte heller ”det där” där under!
    ”Det där” vi hade under läktaren på ”det där” andra stället var klart mycket trevligare! 🙂

    ******

    Var ute i spåret i afton med Rex och det hände en väldigt fin och rätt oväntad grej!
    Fick för mig att sätta igång ”försäsongsträningen” inför ”kraftprovet” i augusti, nu när det äntligen är vettiga temperaturer utomhus!
    Så jag risslade på mig min nya ”Robin Sundin” tröja dagen till ära och gav mig iväg till Björkhagen…
    När jag efter nån kilometer närmade mig utegymmet där ser jag hur det sitter 5 unga tjejer och en snubbe i 20 årsålder och har det trevlig med både dricka, mat och musik vid ett bänk/bord….
    …när dom får syn på mig säger ena tjejen att hon vill byta låt!
    Och över nejden ljuder…”Just idag är jag stark”…. och alla tjejer sjunger med och det blir en jättefin körsång av unga flickröster!
    Jag kan inte annat än vända mig mot dem och buga djupt och göra tummen upp….de vinkar glatt och sjunger vidare och tills jag försvinner upp i skogen igen!

    Lite ”smårörd” över detta oväntade och jättefina ”tilltag”, så hoppas Farbrorn från Älta innerligt att framtiden låter flickorna få sjunga ”Just idag är jag stark” lika glädjefullt och vackert som i afton…hela livet!

    UNDERBART och så jävla oväntat och fantastiskt vackert!….

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Om endast en vecka… då är kryzz en bra grej! Man är ju inte sämre än att man ibland kan krypa till korset.
    I övrigt, inga x = stor ledning. Malmö 2 x inte ledning

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jahapp, där ser man, man missade hr Älta. Satte oss ovan jord… gillade inte det där där under riktigt, men man kanske får ge det en chans till.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ett upplägg att första torsken kommer mot apa, men vad fan jinxande har inte funkat i år så vi vinner säkert igen. De kan ställa upp sig i kragnummerordning.
    Det var rätt många som var bra idag, svårt att tu ut någon. Mycket rörelse och de ser ut att både ha kul och vilja spela med varandra. Länge sedan jag såg oss vinna så många andrabollar, men det är väl symptomatisk när man spelar bra.
    Min favorit supersub Pa Dibba… hans mål alltså och solorushen.
    1:a målet, den skulle bara in… snyggt att ge Tanken öppet mål via ribban. 🙂
    Gonatt serieledare!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God Kväll GU!

    Det där var precis vad jag tänkte gå in och skriva.. =)
    Det GÅR bra nu! =)
    Hehe!
    Det gick bra även fast inte jag var där. Haha!

    Repris på C more Sport nu.. =)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …det går bra nu! 🙂 🙂

    Planens gigant….Junior!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …farbror kommer närvara imorgon!
    Tänkte ta mig till Bajen Baren runt halv 6!

    Tack kära syster för ”billetten” 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, herrejävlar… assisterande tränare och målis.
    Mycket dumt har man hört och jag hoppas att det går käpprätt åt helvete.
    Fosshaugs kommentar är ju ett skämt: ”Jag tror att svensk bandy skulle må bra av att få upp en storklubb i eliten och jag ser det som mitt ansvar att bidra med min kunskap för att nå målet”, säger Fosshaug i ett pressmeddelande…
    Var orolig över ”Slangen” ända till jag gick in på bandyns web:

    http://www.hammarbybandy.se/hedberg-klar-for-nasta-sasong/

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Vart är världen på väg!
    Fosshaug ny tränare för ”packet” bandy….dessutom skall Bergwall stå i mål!
    …ler i mjugg åt ”pajassatsningen”… medelåldern ligger väl å runt 36-37 år och ”bästföredatumet” är passerat för länge sedan på truppen!

    ******

    …i morgon får vi en riktig värdemätare!…”Snoka” kommer på besök!
    Eventuellt kommer även farbror på besök, men det är långt ifrån säkert!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Vill man njuta lite extra av gårdagens sköna seger en gång till och har
    C More sport, så är det repris nu kl 21.00! TREVLIGT!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, det första var riktigt snyggt det andra var 5 Kenta av 5… och så ska de köra en omröstning om snyggast mål. Det är ju fånigt.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Vad har hänt?….tre raka och hyfsat lir???
    ….smått chockerande!

    Riktigt roligt att Imad Khalili visar vilken skicklig fotbollsspelare han är och har varit hela tiden.
    …trots att han hamnade i frysboxen, så har han tagit sig tillbaka i startelvan!
    Jag har i a f gillat det jag sett av Imad och inte förstått att han ratats så kapitalt av både Nanne och Mickelsen!
    Två riktiga klassmål idag!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Trevligt!

    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

    God morgon GU! Matchdags igen.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Du har väl fått ihop till en full uppställning snart? 🙂
    själv har jag glömt bort att käka idag. Märkligt…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …undrar vem som äger denna tröja numer?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Formidabel sammankomst måste jag säga. Marschen, lagom lång i lagom temp med lagom mängd folk i ett lagom tempo.
    Marsch tillbaka till Bleckan och trevligt samkväm. Åter till KAnalen och match
    Öppning till klara 1-0 i paus ökades på till 2-0 direkt på avspark, tapp till 2-2 på kort tid för att sedan öka takten sista kvarten till 3 och 4-2 på övertid.
    Sol och värme, mycket folk och trivsamt sällskap, vad mer kunde man begära?
    Möjligen resultatet av lottdragningen…

    Nästa match borta mot gbg på lördag, dagen före herrarnas Häcken borta, perfekt för en dubbel med övernattning på baksidan. Dessvärre är det inte görbart för mig, men hade varit roligt.

    Nu blir det slöa resten av kvällen och njuta av att vi faktiskt har 2 lag i topp av respektive tabell.

    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

    God förmiddag GU! En arbetshelg så tyvärr missad jag match och bra väder.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Dags att börja röra sig ner mot söder och statyn snart. En heldag på söder och främst då Kanalplan.
    Invigningen börjar 12.30, marsch från statyn till Kanalen 11.30, matchstart 14.00 med risk för någon mellanlandning.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …skall bli kul att få se Kim och bandet i sommar!
    Kan man hoppas på denna?….gillas skarpt!

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Om ni har C More Fotboll så är det just nu repris på vår
    fina segermatch mot GBG.
    Bra för mig som jobbade och ej såg matchen! =)
    =)

Visar 30 inlägg - 811 till 840 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.