Visar 30 inlägg - 841 till 870 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God kväll GU!

    Milerud till Bollnäs!?!
    Vet allvarligt talat inte om jag kommer komma över det…

    =/

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Fint med oavgjort… nu drog vi ytterligare utan att ha spelat. Det är vad oavgjort är det… när andra får det.
    För övrigt kändes det som att halva gif var/är Bajen Sema, Hallenius (ja han kom ju därifrån också), Tamimi, Eskelinen… Helg är inte kvar va?

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …så var man en tröja rikare….precis som man inte hade tillräckligt innan!
    Den här budades hem!

    …och det är inte alls omöjligt att det blir någon till! 😉

    Det är lite roligare nu med mindre rondör, då passar fler av ”småräkornas” tröjor… 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Brodén JR till SAIK…och Kasper skall prova lyckan i Bollnäs!!!???…av alla jävla ställen!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    35002 låter ok
    De som tänkt undvika närvaro på invigning och match i morgon kan läsa ändå… men är det några som tänker haka på från statyn vid 11.30 och närvara vid officiella invigningen 12.30? Matchen börjar ju 14.30 och soljäveln ska visst medverka lite så det kanske blir läge för bevattning emellan de där evenemangen. Man vill ju försöka vara i ordning när matchen sätter igång liksom.

    Supporterinfo inför invigningen av Hammarby IP och Bajens premiärmatch i Damallsvenskan

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Det förra inlägget var det 35 tusende….och lilla jag skrev det! Magiskt! 🙂 🙂
    Vanlig morgon denna morgon….har nog sovit 8 timmar i natt, mot normalt 5-6!
    Det är inte mycket tidigare som man gått upp de senaste mornarna, men det sliter ändå på den spröda kroppen!

    PEACE BROTHER AND SISTERS! 🙂 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …tror inte E P hamnar i Bajen…det var ett önsketänk!
    Han har ett kontrakt med SAIK på tre år och det kostar nog multum och lösa honom från det!
    SAIK är inte världens rikaste klubb, så de skulle nog i s f suga ur varenda spänn som gick!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Vet inte men det känns skönt att jag tog ledigt i morrn, för sen är det helg och då är man ju ledig också. Smart kille det här…
    Kan bli lite fotboll på Södermalm på lördag. Allt annat än fullsatt, sol & 15C och vinst är fail. #av dem ska vara klara kan man tycka.

    EP vore ett klart tillskott, han ska väl ändå inte tillbaka i det där färglösa träsket

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …för övrigt lämnar E P Jenisej!
    …skulle vara ett mycket välkommet bidrag på topp, då det är osäkert med Kalle Spjuth!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Adam klar för två nya år….med ett förbehåll!!
    http://www.hammarbybandy.se/adam-gilljam-ar-klar-tva-ar-med-reservation/

    Brodéns-pojken lämnar…lycka till i Motala???

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Den frejdige dansken! 🙂

    …en underbar karaktär! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Det är alltid trevligt att prata bandy med goda insatta vänner!
    …en sådan god vän ringde mig alldeles nyss efter hemkomsten från sjukhuset!
    Han har varit flitig från sin sjukhussäng och skaffat lite info om både det ena och det andra! 😉

    ******

    Nytt ”05.00 pass” i morgon bitti igen, vilket betyder att farbror måste dra hemifrån 04.30 och gå upp 04.00!
    Det blir förjävla långa dagar….men det viktigaste är att man ser ett slut på ”galenskaperna” och inte ”pumpar på” med övertid som sätts i system vecka ut och vecka in! :-/
    FRENTAB har tagit väl hand om mig under 5 år och mitt sätt att visa uppskattning är att ställa upp, även om jag inte gillar att ”slöjda” mer än 40 timmar i veckan!

    END OF STORY!

    ******

    Jag hoppas verkligen att fotbollslaget kan hålla ihop denna fina start på säsongen och bjuda sin framgångstörstande publik på något bra, än en massa mediokra insatser….och det eviga mantrat!
    -Nästa säsong, då jävlar! 😉 😉

    ******

    Scannade tidningen idag….ingen celebritet har vänt näsan i vädret vad jag kunde se!
    Bra där! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Är uppe så där snuskigt tidigt igen och så blev det idag och så blir det i morgon!
    Vi skall korsa vägen med två små schakter…det blir klart mycket enklare med trafiken på detta vis!
    …men hade föredragit att stannat kvar i ”lopplådan” alla dar i veckan! 🙂

    *****

    …serieledning efter två matcher säger väldigt lite, men det är alltid nåt! 🙂
    Paulsen var superb…som vanligt! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Gillar att de går för 3 pinnar och inte böjer sig för den där oavgjorda pinnen. MYCKET bättre med 2 till och kanske riskera en fjuttig pinne.
    Igår efter gnagets match sa kommentatorerna att ”båda är nöjda med resultatet”. Hade jag varit tränare och de var nöjda med 1 pinne hade de fått gå hem och rabbla ”3 är 2 mer än 1, 0 är ett mindre än 1.”
    Så jäkla skönt med supersuben Pa Dibba som bara kommer in och är skitstökig och jobbig med söndersprungna backat. Och att han tar att inte vara startspelare 7 dar i veckan är ännu bättre. Det garvet han la upp (före målet)… han gillar att vara en stökig jävel och de är ju direkt rädda för honom och hans aviga stil.
    Det blev ju en rätt bra födelsedagspresent det där till 129-åringen. 🙂

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God Kväll GU!

    Ja, det var väldans , serie och skytteligaledare!
    Nästan så man får nypa sig för att tro det! =)
    Härligt!

    Kollar in Man C – Liverpool.
    Pool är ca 25 min ifrån Semi i CL.
    Det e väldans vad det går! =)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …ja, så det kan gå! 🙂

    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    Och nu leder vi Allsvenskan också. Tänka sig!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….sen är det visst nån match någon annanstans! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Bandyförbundet tilldömde Hammarby Bandy böter på 25 tegel för bengaler m.m.
    …samma förbund har utlyst tävlingen ”Årets bandybild” och den här kommer ironiskt nog vara en tidig kandidat att vinna!…. 🙂 🙂 Det kan bli pinsamt detta för ”betongrövarna” på förbundet! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    1889, det var rätt länge sedan… men årorna plaskar på i Hammarby kanal, eller i varje fall Årstaviken.
    Grattis alla!

    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    Stort grattis till världens finaste klubb som fyller 129 år idag!

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Om ni nån gång skulle få för er att skriva en vetenskaplig artikel efter att noggrant ha beforskat något obskyrt område och faktiskt komma fram till att ni inte har kommit fram till någonting, då avslutar ni rapporten så här:

    Thus, there is a huge gap between rhetoric and practice and more research is needed to determine which factors and processes account for this difference.

    Så slutar 80-90% av alla artiklar och rapporter jag har läst de sen jag började plugga på universitetet för 14 år sen.

    Fridens

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….ser ut som vi får ha våran ”Slang” i fred från ”gurkhållet”!
    Bergwall 44 i år, ämnar enligt ryktet lira en säsong till! 🙂
    Han ger sig inte, gubbjäveln! 🙂

    Nu kommer det största hotet mot en förlängning med ”Slangen” förmodligen från ryssarna!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …jo, det blev en 7:a i Älta också och inget att orda om! 🙁
    Det enda positiva är att liret inte gick back och det blir en ”frisläng” nästa lördag!

    Nån som hört av Pierre, han som går under benämningen ”det svekfulla svinet”? 🙂 🙂
    Har i a f luren på laddning! 😉

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Eftersom jag inte är innehavare av julgran så… nä, 6:or blev man inte så lycklig över. Brände i första…

    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

    God kväll GU! En liten vinst är ändå en vinst. Bra jobbat.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    God kväll GU!

    Den sjuan var inte mycket att hänga i julgran. Men utdelningen är ju inget man kan göra åt. Hade hästen (3%) i rygg på Generalen som gott hade kunnat få brutit ut lite till. Jaja nya tag nästa helg!

    På tisdag är det ändats 3 pinnar som gäller. Gbg är tre klasser sämre än oss i år enligt Millen. 1-4 tror Millen det blir. Och fortsatt serieledning även efter denna omgång. 😊

    SKÅL!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …för övrigt är det knäpptyst om förlängningar och vilda rykten i Hammarby Bandy!….de é bra!
    Karlsson jobbar i det tysta…. de é bra!
    På Kasper låter det som i a f om det skall mycket till för att spela någon annanstans, än i Hammarby!…de é bra!
    Adam ser ut att hamna i Ryssland, om man får tro ryktena!….de é inte bra, men han väl unt!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    ….det kan löna sig att ha Millie Millionaire med idag, trots att Brage rattar ekipaget! 🙂

    Garagestädning står på menyn!
    …och så hemtjänst! 😉
    Farsan är fortfarande ofärdig efter att han for på arslet förra helgen, så han tar sig inte in i bilen och därmed får ”vi barn” självklart åka och handla…..och morsan kör lyckligtvis inte bil längre!

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Nä, men lite ryska psykologer och pedagoger på det är då. Vygotskij, DAvydov, Gal´perin, Leontiev … Finns inget bättre sätt att spendera en lördag.

    Möjligen ett derby mot IK Råtta på Skytteholm i eftermiddag. Damerna genrepar

    Fridens

Visar 30 inlägg - 841 till 870 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.