Visar 30 inlägg - 871 till 900 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Jaaaaa!!! Jag kunde logga in! Jag har massor att säga, men nu är det melodikrysset så jag börjar med det allra viktigaste. Jag har gjort filbunke. Ni vet, sån där som mormors syster gjorde på somrarna på Åland när man var liten och var där och hälsade på gammelmoster och farbror Gunnar.

    Förutom melodikrysset så är det visst ett annat kryzz på gång snart 🙂

    Forza GU!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tjurigt, det var bättre förr! 😉

    Steppa upp i tempo är en bra grej när det gäller bolltrollarna. gbg hamnade där de hamnade förra året för att de är kass och det är de fortfarande. Räknar inte med 3 pinnar, men att vi ska vara bättre än dem och då borde det leda till 3 pinnar. Nico är ju klar för spel men om Erkan blir det så känns det som ett riktigt lyft. Nico tror jag mer på i långa loppet och att han kan bli nyttig. Hoppas de tränat hårt på det defensiva i veckan, vår akilleshäl.

    I morrn bär det av till norra skärgården… har hamnat i läget att vi måste hitta ett demensboende åt farsan. Där kan vi snacka ”grumpy old men”, det blir en nöt att knäcka men jag tror det är bra för både hans vidkommande och hans fru som stått ut med mycket och nu behöver kunna prioritera sig själv lite. Kan bli en spännade dag. Lär väl återkomma med något eventuellt resultat. Själv funderar jag på en koja i skogen eller nåt, bara man slipper ifrån myggjävlarna. Så skogen bör vara Vitan eller nåt sånt.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …det blir till att invänta en mekaniker nu på morgonen!
    Min maskin fick för sig att lägga ner verksamheten igår vid 16 tiden när vi skulle plocka ihop och åka hem…
    Numer så går det inte att ”tvångsköra” när det blir små jävla irriterande elfel…som normalt kan avhjälpas med att dra ur en kabel eller bygla en kabel!!
    …men dagens konstruktörer har sett till att sådana fina små tricks inte går att använda längre, utan bryter du ”en krets”, så ”släcker” du ner maskinen istället!
    Ger du fan i att ”bryta kretsen” kan du flytta maskinen så mycket att du kan komma av vägen eller av ett järnvägsspår…typ en körtid på 10-20 sekunder!

    ASSHOLES!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Hoola Bandoola GU!

    ….det är mycket som talar för att farbror och lilla hjärtat åker till Göteborg!
    Men inte för att se på vårt ”helt enastående och villkorlöst hyllade” fotbollslag….nej! 🙂 🙂

    …innan det är för sent skall jag och Bojan se min gamle hjälte Kim Larsen uppträda igen, då jag tror han inte håller på så länge till!….Kjukken står för ”kompet” och inte Gasolin denna gång! 😉

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Hola GU,

    Underbart att starta med en vinst och jag tycker den var helt solklar, jag hoppas nu de kan växla upp lite i tempo och jag är nyfiken på vad som kommer hända när Erkan och Djurdic kommer in i laget, hoppas på en rikitg bra injektion 🙂

    Nu till kryzzen…

    Bajenhöjden, jag skulle behöva en insättning av 700 pix från dig, swischa gärna.

    SKÅL !!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …så här ser det ut med kontrakten!

    Ett år kvar på kontraktet
    Robin Sundin, Robert Rimgård, Jesper Jonsson, Christoffer Fagerström, Carl-Johan Rutqvist

    Utgående kontrakt
    Kasper Milerud, Kalle Spjuth, Felix Nyman, David Brodén, David Pizzoni Elfving, Adam Gilljam, Patrik Hedberg, Ilja Grachev, Tom Nyström, Mikael Svensson, Alan Dzhusoev, Ivan Lebedev

    Huvudtränare
    Misja Pasjkin (tre år kvar på kontraktet)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …tror att Kalle Spjuth lägger av, det lät så på honom i a f när han var skadad under slutspelet!!
    David Brodén är klar med sin utbildning här i stan och vill nog inte nöta bäck en säsong till, så om han försvinner är det ingen överraskning!
    Han skulle vara ordinarie i alla lag, utom i topp 4 lagen kanske!…Tellus eller Motala…även Bollnäs har nämnts!
    Viktigt att säkra upp karaktärerna i laget!
    Var i a f roligt att Alan gärna ville vara kvar, men lönen måste absolut betalas externt, Belstroj???

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Sådär jag, lite finstämd gitarr, 2 timmar om ni har svårt att somna… 🙂 70 bast

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Om Adam hamnar i öst så hoppas jag även att han åker hem via Södermalm och bärgar ett andra. Gissar att de flesta förlänger och att det kommer före sommaren. Vi kommer säkert tappa någon, bara det inte blir Slangen, det skulle svida.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Kämpa Johan Löken! =)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …för övrigt så vore det trivsamt med några förlängningar hos oss!
    Börja med ”Slangen”, Elfving och Adam….så man visar att man menar allvar! 😉
    …fast vill Adam till Ryssland och får en bra deal, så önskar jag honom verkligen lycka till!

    Adam har haft tre stora mål med sin bandy!
    Vinna SM guld med Bajen…Check!
    Avgöra en VM-final….Check!
    Och kvar att ”infria” är….
    …att bli proffs i Ryssland!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …sedan att han ”brinner” för att vara med och utveckla unga spelare låter konstlat och märkligt!

    ….då Vetlanda är Sveriges absolut största talangskola och väldigt kända för sin fina förmåga att utveckla unga spelare och är det lag i Sverige som bidragit mest med unga spelare till de olika lagen i elitserien…. Tex…Jonas Claeson, bröderna Einarsson, C Edlund, Jeppe Jonsson och nu senast Martin Landström till VSK…m.fl…!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    ….så hamnade ”Löken” i Villa!
    De där enfaldiga ”bondläpparna” kommer bli fullständigt odrägliga framledes efter denna värvning….
    Det kommer troligtvis vara helt onödigt att ens spela serien, utan förbundet kan lika gärna skicka bucklan till Lidköping direkt!….för ingen, absolut ingen kommer kunna se hur dom skall ”bränna” ännu en final! 🙂 🙂 🙂

    …min största undran är hur länge Löfstedt kommer stå ut i den där inskränkta hålan och när han kommer förbanna sig själv att han skrev på kontraktet! 🙂 🙂
    Lite skämtsamt kan man säga att när grillkiosken stänger vid tiotiden på kvällen, stänger även Lidköping som stad, enligt insatta person som vistats där och t o m varit bosatta där och som jag talat med!
    Lycka till Johan! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    En specialare i Ex om marschen. Lite intressant om starten faktiskt och att det finns lite olika bud om vem som startade den.

    https://www.expressen.se/sport/qs/okanda-bakgrunden-till-bajenmarschen/

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Tycker att det såg mycket bra ut igår. Framåt skapar vi hur mycket som helst och vi gör tre baljor. Vi släpper till otroligt lite! Nu ska vi bara se till att plocka tre pinnar av gbg borta så kommer det här att bli en härligt säsong… När vann vi 4 matcher i rad senast? Bara det! 🙂

    SKÅL!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    För övrigt blev jag positivt överraskad att passningsspelet funkade så bra som det gjorde.
    Tillbaka till köksregionen… matochpotatis

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …har ingen aning varför jag engagerade mig i detta överhuvudtaget, men jag fick höra detta i veckan och ville kolla om det stämde!

    …Å VISST FAN STÄMDE DET!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Mittfältet är intressant på många sätt, hög konkurrens om platser, köra på ”ändra inte ett vinnande lag”?
    Vi använde högerkanten väldigt lite (i jämförelse med vänster). Samtidigt när vi gjorde det så stannade det upp nästan varje gång då Sandberg inte vågade (?) runda backen. Backarna kommer nog vara en väldigt avgörande del i hur resultaten kommer bli framöver. Framåt skapar vi och det har vi gjort i några år. Det är väl det som talar emot att Paulsen får kliva upp så mycket.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Lite fakta som stör!
    Sedan 2001 har ”packet” haft sin säsongspremiär på hemmaplan och vanligtvis mot ljummet motstånd!
    Utom 2013 mot Elfsborg, 2011 derby på Råsunda mot dif, 2004 mot Trelleborg och 2001 mot iffiff
    2005 i S E började dom hemma mot Degerfors, såklart!

    Är det inte anmärkningsvärt?…men det blir väl lätt så när man är tighta med förbundet! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …det ser ut som om ryssarna är och drar i Adam! Får se hur det blir med det!

    ********

    …lite om igår!
    Man ser hur gärna Tankovic vill att det skall fungera för honom, men det haltar rätt mycket ännu!
    …sen är det rent resursslöseri med Paulsen som mittback…Fenger måste väl vara redo för 90 minuter snart!!
    Som anfallare vill jag se Paulsen och Svendsen framledes! 🙂 🙂

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    Jodå , det finns hopp! En del tilltalande stunder. Så får vi se hur det går, som sagt.

    Bör tilläggas att jag var varmt klädd, men frös ändå.
    Kändes som man hade behövt ha på sig bandykittet från i vintras, med termobrallor och underställ..m m..
    =)

    Nu är det gonatt! Sov Gott GU!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tycker det såg överraskande bra ut… trots avsaknad av såväl Erkan som Nico. Försiktigt optimistisk. Skador och avstängningar är det som kommer avgöra, förutom själva resultaten då som kommer bero på skador och avstängningar.

    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    En annan hade klätt sig efter vädret så det gick hyggligt ändå. Och om jag hörde rätt av Khalili efter matchen om att de slutade spela efter 2-0 så är det bara att hålla med. Säkert något slags psykoligi där med 2-0 och 11-10 men det redde ju upp sig till slut.

    Skönt att det är igång och skönt med tre poäng.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God Kväll GU!

    Så skönt med seger! Håller med bror om spelet, såg stundtals ganska rörigt ut..
    Smarason hade chansen att göra mål eller slå en bättre passning till Sander men det bidde ingenting..
    =/ Borde blivit 4-1 men skit samma… Vi vann! Heja Hamad!
    Hua så kallt det var!! Vi hade tänkt ta en bärs efter matchen men efter att ha frusit i några timmar så var
    det inte så lockande trots allt.. Nu är man hemma i soffan och försöker tina upp! En kopp te kommer hjälpa! =)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …så blev det ett hattrick för Hamad och klart grepp om skytteligan!
    I övrigt är jag inte så imponerad när man låter Sirius sätta tryck på oss med en gubbe kort!

    Imponerad är jag av Neto Borges som har fina kvalitéer….

    Dagens höjdare var att få ett trivsamt snack med ”hjältarna” Pizzoni, Robin, Adam och X:et i Bajen baren!
    …gissa om de är taggade för nästa säsong! 🙂 🙂
    Låter som att alla vill lira kvar och ta revansch…även Alan verkar vilja lira kvar då han trivdes riktigt bra i Bajen!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Lite svalt, men resultatet ska man väl inte klaga på. Ett spel mål i varje fall.
    Serieledarna är här! ♫♪♪♫ H A M M AR B Y och gissningsvis skytteligaledare. 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Taket ska vara öppet enl. Rickmer så det blir kläder på

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Lutar åt saft i måttlig mängd, ses vid greken vid 1-rycket och troligt ner till det där påhittet under arenan. Man måste väl ge det chansen att återfå lite av det där som kallas gemenskap och då har vi ändå ett gäng kändisar där vi står överst vid 104 (om någon fortfarande känner sig vilsen och utan bekantingar) under match.
    Någon marsch utöver att ta sig från boningen till spelplats blir det inte. Den resan har man gjort några gånger och längtar inte efter en till.
    Det vore trevligt att ses.
    Dagens stora fråga är troligen, tak på eller öppet? (ända till besked ges såklart). Fryser hellre lite än spel på konstgres inomhus.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….Bojan kör in och hämtar mig troligen och runt 1 rycket bär det av!
    Hoppas hitta Farbror B ä S ibland ”vraken” för lite trivsamt surr! Har luren med mig! 😉
    ….tror det kommer ”saftas” duktigt denna dag och då blir det nog jävligt högljutt på arenan!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …aprilskämt!

    Kunde inte låta bli att skriva att ”årets silly-snackisar”, Vetlandas Johan Löfstedt och ”Jocke” Andersson är klara för Hammarby Bandy och att alla andra kan sluta hoppas! 🙂 🙂 🙂

Visar 30 inlägg - 871 till 900 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.