Visar 30 inlägg - 901 till 930 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Akta er för aprilskämt!
    …som att bandyförbundet vill flytta tillbaka finalen till Tele 2 igen! 🙂 🙂
    Även om det vore logiskt, så köper jag inte detta!:-)

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Fina bilder från en ”kultarena”

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …visst försvann själen och glädjen att ta sig till match i ”betongbunkern” och inte hjälpte år av andefattig fotboll till att få tillbaka någonting som kan kallas glädje!

    Hursomhelst så skall jag troligtvis gå på match idag trots allt….jag hade inte planerat detta och avstått ett erbjudande från min gode vän här på forumet… 😉
    Igår sprang jag på min gode vän plåtslagaren som jag suttit tillsammans med i massor av år….
    Han kan inte närvara idag, då det bär av ut i världen, så han mer eller mindre tvingade mig att gå!
    …han stoppade ner sitt säsongskort i min ficka och sa att ”nu jävlar går du på premiären”!! 🙂 🙂

    Hoppas jag träffar någon ”kompis” på plats… 😉 😉

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, nu ska man ju veta att MLS inte direkt är berömda för sina defensiver… se på målvakten bara. Men det gäller ju att det uppmärksammas av den med bollen också…
    Skönt att det rullade in lite deg till bandyn så det täcker den oförutsedda utgiften.

    Game day! Nu har man 8 månaders hängande runt den där tabellen igen. Lommande till durkslaget och därifrån. Visst att vi blev tvungna att flytta dit, men samtidigt försvann själen i fotbollen. Tragiskt

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    I förra veckan drogs en spontan insamling igång av enskilda supportrar och ett flertal supporterorganisationer för att betala de böter Hammarby Bandy tilldelades som straff för händelserna vid bandyfesten på Zinkensdamms IP i semifinal 4 mot Sandviken.

    Bidragen strömmade in via Swish och Bankgiro och när vi så här en vecka senare summerar insättningarna kan vi konstatera att i runda slängar 40.000:- kommit in.

    STORT TACK till alla som bidragit och Bajen Fans, Bajenland, Stockholm Södra med flera för er insats. Utan ert stöd på och utanför planen, i med och motgång skulle vi som förening ha mycket svårt att existera.

    För övrigt vet jag precis vem som numer äger tröja 39 på bilden….de é ja! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …för övrigt blir det nog olidligt att kolla i tidningen i morgon, när det kommer skrivas spaltmeter om ”drömdebuten”!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Den var välregisserad debuten i L A Galaxy…. vår ”vänklubb”! 🙂
    …0-3 underläge vändes till 4-3 seger och allas vår diva gjorde själv 3-3 och 4-3 på övertid… 3-3 målet var briljant och riktigt vaket! Han lirade bara sista 20 dessutom!
    ”Vår gamle hjälte” Adis Husidic var bra han med, när han kom in!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Det som lyser upp påskhelgen är verkligen inte helgstängda butiker…. ”grabbarna Grus” i Centrum har i a f med precision lyckats pricka exakt när jag parkerat Chevan utanför Centrum för att lämna in travet…
    Två dagar på raken har jag varit på väg ner i trappen och bägge gångerna har jag sett ”inbrottsjalusierna” precis tagit mark.. 🙁 🙁
    ….jalusierna är heltäckta, så det går inte att ”deala” till det genom dem heller!!
    ….men trots allt så har liret i a f inbringat ett litet överskott, så man får ta detta med ”omvägen till inlämningen” med jämnmod! 😉

    Klosterskogen idag och vårt bolagssystem skall lämnas in…
    Goop lär väl vinna med Bryssel, som möter ”ingenting” i sjätte avdelningen….klart spikbud!

    Idag kommer nog BOJAN ÄLTA NR 8 hem ifrån hålan ”bortom all ära och redlighet”…..Rättvik! 🙂 🙂
    …så det blir ordning på torpet igen! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Sen yras det på ngt annat forum om att en del spelare inte är klara för spel… Erkan och Djurdic, papperstrul och inte släppt från Turkiet. Ja ja, jag tror på det när det är sant.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Vet inte om det berodde på ”Jag mötte Lassie” eller om det var något annat…
    Kan också bero på HOFFens eminenta spel. Jag var ju den ena syndaren med lågt saldo, andra är Janne samt vår fantastiska Kung. Har mailat dem…

    HTV: Johan redo för premiären – “Hoppas kunna leverera direkt”

    HOFF
    Deltagare
    Antal inlägg: 58

    God kväll GU!

    Och Glad påsk önskas GUbbar och GUmma 😀
    Man äggar väl upp sig ordentligt men det mesta traskas nog bort på söndag! Forza!!

    HOFF har lirat på ss men det var lite tunt med deg på nått håll så det blev inte lirat fullt ut, HOFF hoppas att hans försök hjälper till att fylla på deltagarnas konton.

    Skål!

    Anonym
    Inaktiv
    Antal inlägg: 70

    God eftermiddag GU! Tillbaka till gruvan efter ett par veckors semester. Nu får Billborn och spelarna att de menar allvar med att jaga topp tre.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    Låååååååååångfredag med trav som det enda roliga…

    För övrigt har morgonen varit lätt rörig…. Farsan var ute och gick med hund på Storkällans kyrkogård och slog givetvis på arslet på en isfläck och har fått jävligt ont i vaden, troligtvis nån muskelbristning eller liknande.
    Fick ta hem hunden inne i bilen och gubben fick kravla sig upp på flaket på Chevan och åka där i kylan….nöden har ingen lag! 🙂 🙂
    …då han inte tog sig in i varken min eller hans egen bil! (Grannen och jag var efter farsans bil, så nu kan ”gubben” slappna av och dopa ner sig med lite ”lattjopiller”…
    Med värktabletter och lite vila, så är han förhoppningsvis snart igång igen!

    …sen är det jobbigt att träffa goda vänner som har bekymmer!
    KÄMPA ”GITTE”

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Man kan faktiskt redan nu gå in och fixa säsongskort 18/19, det innan ens fotbollssäsongen satt igång.
    🙂 Bara en sån sak… ser gärna att de får tillgång till lite deg redan nu.

    http://hammarbybandy.attendance2.com/sasongskort2018

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …jag mötte Lassie!….säger man väl??? 🙂
    ….eller snarare så såg jag Johan Wiland på Preem i Nacka noggrant dammsuga ur bilen efter tvätt! 🙂 🙂

    Blev jag lyckligare av det?…nä!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Då kör vi på som vanligt! 🙂 🙂 🙂
    Grymt jobb av Hammarby Bandy att vända skutan…
    http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/klart-hammarby-beviljas-elitlicens-vidtagit-atgarder-som-starker-ekonomin

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Såja, då var det deklarerat också.
    Nu är det bara slafen som ska klaras av också. En skitdag var det idag, kanske bättre i morrn, kallt som fan ute… varmt under täcket, det får man försöka glömma när man ska upp.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Degen inne
    Jerry ute, de fortsätter rada upp sig och fler lär det bli oavsett vad man gör. Ingen personlig favorit, men han var stor större än många och han gick ju sin väg, den egna vägen.

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Halloj GU kryzzvänner, nu har det obehagliga kommit…..

    Betalning 🙂

    Jag skulle gärna vilja ha 700 pix från blu4e, Älta, Hoff och Bäs samt Bedon, går alldeles utmärkt att swisha, enklast så till mitt mob nummer.

    SKÅL !!!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …det var trevligt att se Erkan i grönvitt igen…med kaptens-bindel dessutom!! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Som genrep sett var det väl inte mycket att hänga i påskriset. för många borta i båda lagen, men andra såg ju rätt ok ut, både chansmässigt och bollinnehav. Trist att Tanken sumpar bort bjudningen av Pa. Om en vecka ve vi lite mer…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ihåligt försvar… måste göras något där, gäller givetvis def mf och hela backlinjen.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    God dag eller morgon eller bara ljus dag…
    Tänker inte gå på innefotboll idag. Tycker att fler borde protestera på snikenheten. Än så länge är ju inte många plåtar sålda, men det blir säkert det dubbla… eller mer.
    Antingen blir det en solig promenad eller så blir det att kolla fulstream… 🙂 lutar åt promenaden.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …eller god och god?
    Trodde min ”tokförkylning” skulle börja ge med sig nu i helgen, men så känns det inte nu på morgonen…
    Hostar, nyser och snorar som aldrig förr och fortfarande är rösten i målbrottet!

    Fick riktigt fin info av ”systeryster” ifrån avslutningen…. 🙂 🙂
    Hoppas ”alla” övriga också skriver på och tar en gruvlig revansch för säsongens något snöpliga sorti!
    Tack ”Farbror B ä S” för omtanken om bandyrollerna”! 🙂 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Trevlig avslutning i tältet… mycket positiva ord från klubbledning och andra. Jag hoppas att vi (bandyn) kan dra nytta av det lite turbulenta men mest positiva avslutet om än att vi aldrig tog oss till final, i år. Ja, det var väl bara diciplinnämden och valda delar av pk-förbundet som var av annan åsikt. Mossigt så det rinner över. Vi har en världsprodukt och förbundet försöker stanna kvar i 40-talet. Ja, det lockar ju verkligen…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    2 spikar, en springer väl fortfarande och hoppar runt där i Östergötland. Gjorde en liten chanstippning, får se hur det håller (max 6).
    Nu är det snart dags att ta sig till Zinken och möta upp lite annat löst folk.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Vi får helt enkelt hissa en snorfana för att visa på den närvaro som saknas.
    Var och kollade tjejerna, missade första målet och trodde det blev oavgjort, visade sig att det blev vinst 2-1. Det såg rätt piggt ut och lovar gott i takt med att det blir lite plusgrader.
    Enligt närvarande källor så hade det sett riktigt bra, på alla fronter (?) ut på killarnas träning före matchen. Ställer mig lite tvivlande då Wiland inte är i full träning.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God förmiddag GU!

    Tråkigt att du ej kan närvara på kvällens tillställning, käre bror.
    Men så blir det ibland, förkylningar är inte kul!
    Jag tänker gå iallafall, lär hänga på bardisken vid 17.00 när den öppnar. Baren alltså..
    Fram tills dess jobbas det. Slutar kl 16.00. Började 6.45 i morse. Lär vara lagom trött sen
    efter ett tag! Haha 🙂

    Vi ses vi som ses!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tråkigt att höra att unge hr. Älta blir snorstoppad att avsluta säsongen. Jag tänkte ta mig dit och får väl hälsa om hälsan helt enkelt, kanske en syster yster dyker upp och måhända ett antal av de frekventa besökarna i tältet. En fantastisk (ehrm) meny de satt ihop, ja ja, nu ska vi inte var såna, men mina pankisar igår känns ändå snäppet över. Hade gärna tagit en burgare som alternativ.
    Innan dess tänkte min sorgliga själ vandra sig till Årsta och kolla lite damernas (avspark 12.45). kanske blir att man tar med sig en portfölj då det inte brukar finnas förplägnad på den anläggningen om man inte har nån form av kontakt där.
    Fortsättning följer…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …såg att ”våran” legendariske mittfältare Adis ”Baggio” Husedic fått någon ny ”dussinlirare” att spela med! Vem han nu är! 🙂 🙂

Visar 30 inlägg - 901 till 930 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.