Visar 30 inlägg - 931 till 960 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Det blir inte Zinken för mig idag….hade hoppats på en snabbt tillfrisknande, då jag verkligen ville dit!
    Kan inte fan gå dit och smitta ner folk, som jag ser ut med snoret rinnande, hysteriska nysattacker, ständigt hostande och ”noll” röst…så!

    HÄLSA TILL ALLA MINA VÄNNER!

    …men som företagare får man lägga vissa ”sjuk- symtom” åt sidan ibland, då ”hälsoskitsaker” inte får hindra mig från ”måsten” så som en utflykt till min maskin för lite underhåll, men jag behöver lyckligtvis inte prata eller träffa någon jävel där! 😉
    Tror att farsan behöver hjälp att köra några grejer med Chevan…men han är pensionär, så det är skit samma om jag smittar ner honom…kanske eller nåt! 😉

    Travet skall fixas…. Bear Dancer i guld kan ju vara ett drag! 😉

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ibland är simpel mat den bästa… pankisar och drottningsylt.
    Nu ska jag spana in den rörliga väggen, men eftersom det är fredag så är det säkert bara skit. Finns ju naturprogram, de funkar ju alltid. Dåliga stories men… vem bryr sig. Naturprogram och naturfilm är olika saker.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Tyckte det passade sig att byta profilbild, ja ja den andra kommer tillbaka om ett tag igen. Lagom till man äntrar ett fartyg eller nåt. 🙂
    Idag blir det pangkaker, dagen till ära…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Själv laddade jag såklart in en grönvit 200:-

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Det där var ju förjävligt av förbundet (eller DN), maxstraff och lite lök på laxen.
    Sthlm Södra har dragit igång en insamling för syftet. Ska se om det går att länka till det. Annars kanske jag lyckas få in en bild eller nåt här.
    Om länken inte funkar eller för de som inte har facebook så är det ett swishnummer till bandyn upplagt samt följande text:
    Stockholm Södra
    5 tim ·
    Semifinalerna i bandyns slutspel mellan Hammarby och Sandviken på Zinken bjöd på publikfester idrotten inte varit bortskämda med och bilder och filmer därifrån har fått enorm spridning långt utanför Sveriges gränser och gjort ovärderlig reklam för Hammarby, Södermalm och inte minst sporten bandy.

    Idag kom bandyförbundets reaktion. Hammarby Bandy straffas med 25 000 kr.

    Hammarby är Sveriges största klubb. Vi är större än bara idrott. Vi är loket inom svensk supporterkultur och det är vi som sätter en standard de andra försöker efterlikna. Såväl i fotboll, som i bandy och i andra sporter. Vi kan inte stoppas.

    Hammarby IF är en familj. När någon lyckas, gläds vi alla. När någon drabbas, står vi alla upp. Så även denna gång.

    Sätt över valfritt belopp till Hammarby Bandys bankgiro: 237-0880 eller Hammarby Bandys SWISH: 1235136684.

    Tillsammans för Hammarby, tillsammans mot framgång!

    Läs även Hammarbys uttalande angående bandyförbundets straff:

    http://www.hammarbybandy.se/boter-publikfesten-pa-zinken/

    📸Fotograf: Romus Ramström

    https://www.facebook.com/Stockholm-S%C3%B6dra-493224380756464/

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    Visste det inte förens jag skulle ta till orda att rösten ”tagit slut”! 🙂 🙂
    ”Krax-Per”….de e jag de!

    …det har varit långa 6 timmar på jobbet idag, det är allt jag kan säga!
    Stödlur står på menyn inom kort! 😉

    Högsta bötesbeloppet utdömdes av D N för fyrverkeri och bengaler…25 tegel vill dom jävla svinen ha av Hammarby Bandy!!
    Kolla länken och bilden….Är det bengalbrännare Bedon månne? 🙂 🙂
    http://www.hammarbybandy.se/boter-publikfesten-pa-zinken/

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …lika vissen idag, men vi egna företagare ”masar” oss till jobbet i a f….lojala som vi är!!
    Skulle jag varit anställd, så skulle jag dragit filten över mig igen och somnat om!
    END OF STORY!

    Som det känns idag, så känns ett besök på Zinken avlägset! 🙁

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Får se hur det blir med min närvaro på lördag!
    Har blivit riktigt tokförkyld!
    …med rethosta, ont i halsen, tappad röst och ett allmänt uselt humör!!!
    FY FAN

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Mat är ju poppis på sociala medier och det är väl lite av vad det här är, ett smörgåsbord av allehanda.
    Nåväl, idag har jag inte en susning om vad jag ska äta, så det blir nog soppa och knäckemackor med ost.
    För övrigt finns det inte så mycket att snacka om, ska vara den där avslutningen i helgen då. Tälthäng är trevligt. Tror det blir mat också… och potäter. Fint ska re va.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Den blev inte så taskig Stroganoffen… vinkelkapade slangen och lökjävlen, perfekt värme och sjukt gott ris. Så, det var mitt bidrag till erat snålvatten…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Romus har en förmåga att hitta såväl vinklar som motiv och ljus, nycklarna från bra foto till riktigt bra.
    Själv ska jag laga en trasig Korv Stroganoff. Risigt läge

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Romus bilder är alltid sevärda och denna är inget undantag! 🙂 🙂 Världsklass!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …jo, det var en sak till!

    Elfvings tröja som klipptes sönder när han skadade illa och fick föras med ambulans till sjukhuset, finns att buda på! Lite makabert kan tyckas att göra en tavla av detta, men vill man buda så ligger högsta bud på 7200:- för tillfället!!
    Jag passar i a f! 😉

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    På fronten intet nytt!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …hoppas Millen har rätt i sina profetior!
    För egen del väntar jag och ser om laget kan leverera på en anständig nivå…. tycker det ser lika andefattigt, idélöst och ängsligt ut som vanligt!
    Bajen är hjärtligt välkomna att överraska mig….inget skulle göra mig gladare!

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Gårdagens match var väl ett rejält fall framåt tycker jag. Vad gäller speltempot så var det inget som skrämde i någon av cupmatcherna i helgen. Tror fortfarande helt klart på en topp tre placering i år. Tycker att vi nu har en spelartrupp där ingen är given startspelare längre. Samtidigt har vi en handfull lirare som kan avgöra matcher på egen hand…
    Gårdagens motstånd kan man välja att säga att vi mötte ett lag som kom på 6:e i deras liga förra året eller att dom spelade CL-fotboll förra året. Tror inte det var ett brögäng vi mötte i vart fall och vi hade niga som helst problem att spela ut dom… Tror vi kommer få en härlig säsong jag!

    SKÅL!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …nu är dom på gång igen, Villas supportrar!
    Enligt deras säkra källor….
    Vetlandas två landslagsmän Johan Löfstedt och Joakim Andersson i princip klara för Villa!
    Våran Robin Sundin är ”som vanligt” på glid över till Villa!!

    …sedan återstår det att se vad det blir!
    Förra året väntades halva landslaget skriva på, men det blev en okänd norrman och en spelare ingen ville ha! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …det var en sömnig tillställning tills vi spräckte nollan!
    …OCH JA, det behöver snäppas upp ordentligt med bolltempo och löpningar, annars får vi nog ställa in oss på en säsong till med mantrat…
    -Nästa säsong, då jävlar!

    …om man nu ens orkar ödsla tid på eländet i en säsong till! 😉

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Man får väl räkna in den matchen som ett fall framåt… behövs en klar tempoökning dock. I varje fall om vi inte ska bli bortsprungna.
    Sen gillar jag ju Pa Dibbas förmågor och för all del oförmågor. Tror att han uppfattas som en pain in the ass av motståndare oavsett när han kommer in.
    Fanns en del bra grepp och får man bara en stabil startelva med bra byten så kanske man kan glo på övre halvan, men där är vi inte ännu (i min skalle).

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    hesgoal.com funkar….
    Tror att någon kapat mitt konto

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Här har vi startelvan
    Nej, det får räcka med att man varit ute i skärgården idag. Dock billedes så det var inte Mariehamn om man säger så. Vindö gick bra det också, soligt och snön låg som spön i backen eller hur man nu ska uttrycka det. Ett getingbo borttaget då ”bålgetingskrypen” satt bo i en fågelholk. Såg deras landningsbana i somras, men då kändes det inte riktigt aktuellt eller ens lockande att avhysa dem. Så visst finns det fördelar med vintrar… 🙂 I övrigt blev det mest att valla runt morsan och stoppa i sig en kötbullsmacka, inte dumt.
    JAg är ju inte daglig användare av mitt åkdon och när jag kom ner och skulle skrapa rutan så satt det en gul besökslapp på rutan, inte välkommet och det på min egen plats dessutom. Man får väl skylla på någon annan, men faktum är att jag inte fått mitt nya tillstånd och jag kan ändå tacka någon stjärna att det bara satt en där. Tillståndet gick ut 13/1 så det hade kunnat sitta en redig bunt där. Nu brukar de här tillstånden lämnas ut av hyresvärden ner i lådan, men inget har kommit och jag har inte tänkt på det. Slarvigt av mig visserligen… men vad fan, man kan ju inte hålla reda på allt heller. Söndag och fri parkering, måndag i morgon och inte fri parkering (på gatan). Bara att dega och se glad ut.
    Ett snabbt överslag säger att det passerat sådär 43 dagar á 850:- =36550:- eller sedan boten sattes 14×850:-=11900 så lite av en vinnare är man ju ändå med en på bara 850:-
    Råkade ut för något liknande för ett antal år sedan då tillståndet inte syntes helt, då satt 4 av 4 möjliga. Fick dock dessa avskrivna då det framkom tillräckliga uppgifter på deras bild av biletten (efter lite tjat).

    Vad ska de skylla på idag? solen i ögonen eller grillen var inte öppen

    Startelvan mot IFK Mariehamn

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …nä, det lät på Billborn att det inte blir någon ”hipster” på plan idag! 🙁

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …har min kära syster tittat till V 75-andelen? 🙂 🙂

    Idag är det ”ålänningar” på menyn!…får vi se Erkan och hans i mitt tycke genuint fula ”hipsterskägg” på plan, tro? 🙂 🙂

    För övrigt ser det bra ut! 🙂 🙂
    ….där man vill att det skall se bra ut och gå bra! 😉

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jepp, gjorde ingenting att solna torskade.
    Att inte saik bjöd upp alls är ju bara märkligt. Sällan man ser dom så geistlösa i serien. Trött match som sagt och det oavsett hur det såg ut på plan, men det är en annan sak.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    …sömnig historia, bandyfinalen! Höll på att somna ifrån skiten mest hela tiden!
    Kul i a f att Skutskär vann…två av ”våra” tjejer lirar där numer!
    …sen är det alltid trivsamt när det går ”packet” emot!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Var tvungen att brygga på lite java så man klarar hålla sig vaken. Alltså, visserligen med ganska färgade ögon, men känns det här verkligen som en final? Från läktare till intensitet och vilja i spelet. Näe, inte i mina ögon.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Farbror Bergwall hyllar oss (utan att säga det rakt ut). Att man sitter och halvknoppar i soffan under en bandyfinal känns ju sådär… Fy fan vilket tråkigt spel rent ut sagt.

    Ska lida mig igenom resten. Sen måste jag säga att tjejen som pratar i halvtid inte riktigt är självkritisk eller klarsynt. Tjejerna har en bra bit upp till killarnas nivå, såväl taktiskt som spelmässigt. Kan hon inte vara lite ödmjuk inför ett sånt uppenbar och tydlig sanning. Mycket märkligt.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    En stor supporterprofil har lämnat in…
    Vi tyckte inte alltid lika om saker, men han fajtades alltid för Bajens bästa och vad han ansåg var det bästa.

    Vila i frid Mackan

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    ….fönster är bra! 🙂

    När vill du ha ”leran” för resan?

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Jag kan lugna herr Älta med att det blir fönster…

    Skål !!

Visar 30 inlägg - 931 till 960 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.