-
FörfattareInlägg
-
Sur torsk för tjejerna i Uppsala… 2-0. Men fr dem är det absolut viktigaste att bibehålla sin andraplats i serien så de går upp.
Den här eminenta sidan websänder matchen, ska försöka hitta en länk, misstänker att det rör sig om webradio. Måste kolla hur det gått för tjejerna i samma stad men i norra delen.
Jodå… 19.25 kör de igång, den gode Kent (misstänker jag) och kanske ”vår egen” JompaGod kväll GU!
Kämpa Millen!
Jaha, cupmatch… Kan ju gå hur som helst… =)
Nä, jag tänker heller inte åka ut till skitarenan på söndag!
Skulle aldrig falla mig in…
En gång var jag där och sen aldrig mer!Två vinster denna vecka då, får vi hoppas! =)
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av
bajen-loveU4ever.
Millen onda rygg sätter tyvärr stopp för någon resa till Studenternas. Får väl följa fighten via den här siten!
Hepp på er gamla galoscher, hoppas att nu ni är ute och njuter av de sista soldagarna.
Själv så sitter man bakom maktens korridorer och vill ut, tyvärr kommer det ej bli någon cup för mig ikväll och inte kommer jag heller att beträdda äckelarenan på söndag, men det skulle vara magiskt om vi kunde besegra tattarna och förnedra dom….
Pengar inskickade i bolaget också…
Nä nu måste man se till att ni känner er trygga på nätet igen 🙂
SKÅL !!!
BÄS
HAHAHA!Barba känner faktiskt av att han tydligen har lite lårmuskler idag! 🙂 Det är väldigt mycket backar runt där på Kallfors, och en dryg mil med det så… …det får bli Barbas enda försvar! 😀
För övrigt så är det ÄNTLIGEN bara fyra månader kvar till julafton idag! 😀
H aha ha… Barba, då är det illa… blåsor i händerna vet jag att man kan få om man inte spelat på ett tag, men ledbruten, herrejävlar. 😉
Kämpa Millen!
Jadu, hr Älta, personligen tycker jag att han måste visa ett par snäpp till. Vi vet ju att han vet var målet är, men han måste ju visa det också. Det man sett so far är ju mer av ”vilja men inget händer”. Det kommer nog lossna för honom också. Romulo visade bra takter i söndags (eller när fan det var) och när de som är bra lirar bra så funkar han tydligen om man ska döma lite. Man vill ju gärna se den där spelaren som lyfter andra när det går lite tyngre, det är för få såna som kan slå näven i bordet.
Tänker ta soffplats på söndag… och hoppas att de kan ta den där skalpen som skulle kännas in i helvetes skönt att göra.
KÄMPA Millen! 🙂
18 hål på Kallfors gör att Barba känner sig ganska ledbruten med! 🙂 Fan va otränad man är… 😀
Ta i trä, men nu har Millen till och med gått en sväng. Får hoppas på att det var av den lindrigare varianten ryggskott… Millen kämpar på! 😃
Soffan fick bli sängplats för natten, då trappan inte ens testades att gå upp för! Något bättre idag men fortfarande rejäl smärta i ryggslutet…
KÄMPA! 😃
Satan i gatan! Är det inte det ena så är det de andra. Millen åkte på ryggskott i eftermiddags. Har legat raklång på soffan sedan 16. Innan dess låg jag två timmar på gräsmattan där det small till… 😂
God kväll GU!
…vi kan ju!
Farbror Älta funderar bara på vad Imad måste göra för att få starta en match….
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 7 månader sedan av
BAJEN ÄLTA NR 8.
Gillade det jag såg idag och givetvis resultatet. Finns fler lattjo kombinationer jag gärna skulle se. Saetra som target är en. 🙂
Skador och avstängningar är inte nödvändigtvis av ondo. I synnerhet som det då blir svårare för motståndare att scouta oss.Stabilt! 🙂
Saker och ting (inte alltid barnen är med på vad som är tänkt…) gjorde hastigt och (o)lustigt att det inte blev någon fight på plats. Får bli phonen helt enkelt… Nu får man se fram mot onsdagens bortamatch som går fortare att ta sig till än hemmafighter från Millens boning! 😳 Får man se några fler GU i Uppsala?
Skönt med ledning i halvtid! 😃
En liten reflektion på debatten om klackens placering framöver.
Alla på långsidan – Mot den moderna läktarkulturen
Klackkampen som jag anser att föreningen måste ta ett grepp om och föra en diskussion med AB:t om vad som är viktigt. Föreningsgrunden eller (kanske) lite mer pengar kortsiktigt på bekostnad av de som allt finns där oavsett om det är SE, AS eller en cupmatch.God Förmiddag GU!
Gameday!
Sköna Aidoo!
Inställning!http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/hammarby/article23380934.ab
Hola GU !!
Mycket bra match i natt men nu är det dags att bege sig till Älta IP för lite träningsmatcher…
Sedan så får gärna fiskrens åka hem med svansen mellan benen.
Skål !!!
Bra finalmatch, men trist med straffavgörande. Dock, Brassarnas målis var på bollen vid två tillfällen innan han fick stoppa den. Brassarnas straffar helt oklanderliga. Starkt med den press de har på sig i det läget.
Japp skoj att vara färdig med utbildningen då man varit tränare sedan våren! 😃 Både intressant och sunt att ha lite insikt…
Såg nu att även apa torskade idag. Härligt att dom fortsätter på samma spår som innan tränarbytet! 😉
SKÅL!
Kul, med tränarutbildningen. Kan nog vara både bra och dåligt att få insikt… 😉
Envis som synden inväntar man signalen från generalen, tänker inte fuskrätta den.
Åt helvete gick det i 4 lopp om man ser till kamelerna jag tog ut. Skärpning… länge sedan man vann mer än kaffepengen.Mycket stabil vinst av damerna på Zinken, befäster verkligen sin andraplats och uppflyttning. 5 pinnar upp och 3/6 ner.
Vi kommer ha minst 4 lag bakom oss efter morgondagens fight. Eventuellt 6… varför inte.Härligt med heif torsk. Då har vi dom bakom oss oavsett morgondagens resultat. 😃
Millen har gått sista dagen av fotbollstränarutbildningen idag. Så nu är man visst fullfjädrad tränare! 😂
Trevligt med en resa väster ut, får se om jag får till en sån också, men kanske lite längre än gurkornas förlorade stad. De har fortfarande runt 35 grader där, olidligt… klart behagligare här där man inte behöver ha en fungerade A/C för att överleva.
Men lördag och just idag så blir det inte någon längre resa, nöjer mig med Zinken 14.00 (lite bandyfeeling ändå) och Söderbönornas kamp om att bibehålla 2:a platsen och direktkvalificering tillbaka till Damallsvenskan.
Om jag inte glömmer bort det helt så kan det bli ett par rader till förmån för de där lata dagarna i resten av ens liv.God Förmiddag GU1
Jodå, en tripp till Gurkstan blir det.
Bandydamerna är också på isen..
Härligt!God morgon GU!
Tyvärr är Farbror Älta inte lika imponerad som vår käre admin… 😉
Usain Bolt kommer också åka dit för doping han med. Det är inte en fråga om, utan när!
…å då kan man lägga ner att vad friidrott heter för vilka stora idrottssponsorer vill sponsra en allt tätare avslöjad idrott! Vem vill synas med ständiga dopingrykten?
…det går inte att göra hans och flera andras ”fantastiska” prestationerna utan hjälp!
Människas utveckling på löparbanorna kan omöjligt ha gått framåt med sådan fart som skett de senaste åren…inte utan medicinsk hjälp! Tro inget annat!
Farbror Älta har tappat allt förtroende för friidrott…inte minst korta löpgrenar, där det visats sig fuskas allra mest!
Listan är lång av hyllade ”gudabenådade” löpare som sanningen kommit ikapp!… Problemet är att ”vi vanliga” är så jävla avtrubbade så vi orkar inte bry oss om doping eller vilka som varit dopade och kommit tillbaka efter avstängningar och gör ännu bättre resultat!
Det är helt sjukt att inte ”vi vanliga” helt enkelt bojkottar all friidrott..tills den är ren!
För om inte ”vi vanliga” tittar på dessa evenemang…vem tävlar man för då och i s f vem bryr sig?
Vem skall betala för kalaset om TV med flera inte får några tittare?Farbror Älta har inte tittat en minut på OS…mer än tre fotbollsmatcher!
…t o m i vårt ”älskade” grannland Norge kan man inte låta bli pillerburkarna!
Är det inte anmärkningsvärt att norska skidtrupper år efter år med fullt av elitidrottsmän och kvinnor…. att nästan samtliga lider av astma?
69% av Norges medaljer i OS har tagits av astmatiker…någon förmildrande teori någon?..Farbror Älta anser att det är naivt att tro att det inte fuskas i gamla Svedala också!
Nog om detta!
Farbror Älta skall till Västerås för första träningsmatchen i bandy idag….förhoppningsvis har ”lillesyrrans” höft återhämtat sig hyfsat för en resa!
Magnusson med junior ska i a f med!-
BAJEN ÄLTA NR 8.
-
BAJEN ÄLTA NR 8.
Jag säger bara Usain Bolt !!!!
Skål !!!
Kan jag mycket väl ha gjort 🙂
Tycker det är riktigt kul med ett silver till Sverige men jag såg inte denna match, hade lite annat för mig 🙂
Grattis Svetige !!!!
Skål !!!
Tror nog admin bet sig i sittdynan…
Tycker det var en riktigt bra final och ingen jävla bollrullande handbollsfotboll. -
Det här svaret redigerades för 9 år, 6 månader sedan av
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.