Visar 30 inlägg - 4,351 till 4,380 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    Gerhardsson har kontrakt året ut med BKH men det beror väl lite dels på hur det ser ut för dem sportsligt och dels hur de har det med ersättare om det kan gå att komma överens om en lösning tidigare.

    Vi får se som sagt, men jag tycker Discos analys att spelarna inte brinner för tränaren längre speglar hur det ser ut ganska bra. Man kan jämföra med Atletico där hela laget brukar se ut som att de är beredda att bryta ett ben för Simeone vilken dag som helst.

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Glömde ta bort Torsten och in med Erik…

    Skål !!!

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God kväll GU! En torsk är väl inte så mycket att orda om. Men man blir lite rädd när man såg hur håglöst de spelade och det läckande försvaret. Nanne har mycket att jobba med om han nu orkar.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    B ä S

    Det kan ju inte bli sämre än vad det är….så det är ett gyllene läge att spela ihop ett nytt mittbackspar! 😉

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Håller med om defensiven, den är under all kritik. Boo med Magyar kan nog bli bra med Birkir och Solen på kanterna, bort med Haglund och in med Kahlili, 442 Torsten med Med Johan i mitten Kennedy med Smara på kanten, låt Kennedy och Smara byta sidor då och då ..

    När det Gerhardsson så kan det tidigast bli efter säsongen, han kör väl Häcken hela året. Nästa säsong, sjävklar tränare.

    Skål !!!

    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    2009 hade ju Porsche-Micke sålt allt som gick att sälja och ersatt med div 1-spelare innan Tony fick gå och dessutom tog man ju inte ens in någon ersättare. Jag tycker att man snarare kan jämföra med 1999 när vi tog in Cratz lite tidigare. Det finns mer kvalitet i truppen än vad vi fått ut och med ett spel som spelarna är med på borde vi kunna rädda kontraktet. Om det sedan blir Gerhardsson eller någon annan som tar över får vi se.

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Den stora skillnaden nu och då (2009) är ju att vi har en trupp som är klart bättre än resultaten. Skit i att peta i offensiven, ordna till defensiven i första hand. Det håller inte att vi måste göra 4 mål i varje match för att ens vara med som chans till vinst.
    Skulle även kunna tänka mig att se Markström ett antal matcher för att lätta på trycket på Ömmi. Men omkastning på mittbackarna är nog ett måste. Varför Batan inte var på bänken idag måste ju bero på den där skadan som gick upp. Om Birkir och Boo kör så måste den till vänster förmodligen bli Silverholt till Batan är klar och då krävs det drillning mellan Boo och Silver så han inte blir rundningsmärke.

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 9 månader sedan av BäS.
    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Jag vill inte heller ha Nanne kvar men nu har vi kunnat spela naivt och klarat oss, sedan bort med honom. Jag är livrädd att ett byte gör då att vi inte kommer vinna en till match under andra halvan av serien.

    Men men jag kommer inte gråta floder för att han försvinner. Men dom sagt det är en riktig gambling att göra detta igen.

    Skål !!

    bajenhöjden
    Deltagare
    Antal inlägg: 121

    Satt på E4:an på väg hem när det hände idag men efter vad man sett nu på sistone så känns ett tränarbyte närmast oundvikligt. Var lite tveksam runt uppehållet men just nu är ju åtminstone defensiven i fritt fall. Tio insläppta på tre matcher varav tre mot Falkenberg på en dryg halvtimme.

    Nej, det här håller inte. Om Nanne sväljer stoltheten och lovar att köra ”Kalmarfotboll” året ut så skulle det möjligen kunna gå men som redan skrivits här så är nog förtroendet från spelarna såpass slut nu att det ändå kan vara kört.

    Men om vi nu skeppar iväg Nanne så kan man ju undra vad det kan bli istället på kort sikt. Lite typiskt att Banda precis dragit, som väl formellt skulle kunna ta över i alla fall.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …för övrigt så skulle nog bägge våra mittbackar må bra av en tid vid sidan om startelvan!
    Satsa på Boo Wiklander och Birkir som mittbackar och Solheim och Batan som ytterbackar….något måste ju göras!
    Framåt så vill Farbror Älta se Imad från start i fortsättningen…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Det är ju helt uppenbart vad som hänt i truppen…
    …det spelar det ingen roll om du heter José Mourinho eller vad fan som helst när du ”tappat” omklädningsrummet! Truppen tror inte längre på ”Nannes manual” och det dom håller på med!
    Kennedys gick bara förbi ”Nanne” när han blev utbytt! Dom där svarta ögonen sa allt!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ska ett tränarbyte ske så måste det ske nu, det är trots allt (bara) halvtid. Det är inte optimalt, men jag tror att spelarna behöver få in något nytt för att kunna hämta krafter att klara oss kvar. Med de senaste matchernas insatser så vågar jag inte ens hoppas att vi håller kvalplatsen. Jag blir mörkrädd av att bara tänka på en ny vända i SE.

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    För det första vill jag tacka för gratulationerna mina GU vänner…

    För det andra så fick jag bevittna en av de tristaste matcherna jag sett md Bajen. Trots att råtta gjorde 3 mål så tycker folk att de spelade bra. De jade också endast 3 chanser i första så jag får ge dem kredd för effektiviteten men det är det enda, när det kommer till vårat så kallade lag så blir jag mörkrädd för framtiden..satan så statiskt vi spelar.

    Jag tror fortfarande inte på ett tränarbyte under säsong(lex 2009) men Nanne ska defenitivt bort till nästa säsong…

    Jävla byten han gör gång på gång, man blir förbannad !!

    Skål !!!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Fantastiskt

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …lysande!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …varför skall Lotto-miljonerna hamna oss Skånings-jävlarna!
    Farbror Älta behöver ju flingorna, för fan! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Jag kommer inte frånvara idag. Däremot skiter jag i bortaderbyt, att närvara alltså.
    Idag blir det varmt i durkslaget så man kan skippa överrocken

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Farbror Älta kommer att lysa med sin frånvaro idag….orkar inte med dessa onödigt långa derbyn med en bengalbränning i varje halvlek!….så jävla roligt är det inte på Tele 2…

    Farbror Älta har ”Ågren” för att det endast är en vecka kvar på semestern…. 😉
    ”Lotto-jäveln” ringer ju inte heller! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    GU-spelet ska vara Charlie på tur sen Blu4e och Kungen.
    Ska se om jag får tag i Charlie annars får det bli nästa helg.

    Game day!

    K.K.
    Deltagare
    Antal inlägg: 107

    God kväll GU! Äntligen lite sommar. Inget GU-tips denna helg?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Varför en Skåne”klocka”, har de inte en inbyggd klocka i lastbilarna? Märkligt 😉
    Sladdade runt Årsta, är helt slut som både artist och människa, skulle inte ens hamna på reservdelshyllan i det här skicket. Knappt cyklat någonting i jämförelse med fram till 2014. Det känns, överallt…
    Veckan ledig och bestämde mig just för att bilen får stå under den veckan, måste få igång kroppen i bättre hyfs. Ska ta samma runda varje dag och förhoppningsvis märka att det går lite lättare i slutet av veckan, annars lär man ligga som en våt fläck utmed vägen.
    Får dra ner någon rad innan loppen går av stapeln i Skövde eller var fan banan ligger….

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Apropå korrekt prissättning… 🙂

    Den här hade de ursprungligen tänkt plocka 1100 euro för. 🙂 Apparna är ju gratis, och den kostar säkert mindre än 4000 på netonnet. 🙂

    http://shop.scania.se/apple-watch-scania-edition/apple-watch-scania-edition.html

    Hur kan någon få för sig att människor är så korkade?

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Grattis admin! 😃

    Millen och sambon fick på morgonen 2.5 ton grus som har skyfflats och krattats runt huset och tomten. Rätt så mör nu om man säger då! Så nu är man värd en kall goding… 😃😋🍻

    Extra miljonerna på travet imorgon ska Millen göra ett duktigt försök att ro åt sig. 😂

    SKÅL!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    Grattis ”speaker’n!

    …hur fan kan han ha sådan koll, Herr Rosa!
    Farbror Älta håller knappt reda på sin egen födelsedag.. än mindre omgivningens! 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Vindrutespolningspumpen har pajat på BOJAN ÄLTA NR 8’s bil….Farbror Älta monterade ner ”halva bilen” för att komma åt pumpen. I dessa lägen vill man ju ha nya delen direkt så man kan sätta ihop bilen på en gång, så Farbror Älta åkte för att köpa den!

    ”Märkesverkstaden Bilia” ville ha 1080:- för delen och det var dessutom beställningsvara och leverans tidigast i mitten av nästa vecka!
    Att spolarpumpen ”lägger ner” är ett vanligt fel på Hyundai och det är fanimej ynkligt att det inte finns en ”på hyllan”, då de flesta av deras bilar har samma pump!

    …så istället för att ha ”de vanligaste delarna” på hyllan, så monterar Bilia ner bilen och beställer grejor och sen får den stå tills grejorna kommer…
    …borde det inte vara bättre ekonomi att byta snabbt och ”få iväg” bilen till kunden?
    På Bilia byggde man en gigantisk parkering istället, där man rullar in och ut nedskruvade bilar i väntan på delar!

    Farbror Älta gjorde en beställning men ruttnad på ”väntetiden” och hörde sig för på annat håll….Mekonomen hade samma del för under 300:- och den kan hämtas idag om ungefär 1-2 timmar… Gissa vilket alternativ Farbror Älta valde! 😉

    Det var med stor tillfredsställelse Farbror Älta bokade av delen hos Bilia! Givetvis påtalades vad delen kostade ”på annat håll” och när man fick den i handen…
    Farbror Älta erbjöd även Bilia en deal!
    När nästa Hyundai-ägare kommer in för byte av spolarpump, så kan dom ringa Farbror Älta som då kan sälja delen till Bilia för 500:- och dom får delen dagen efter och dom gör 580:- i vinst bara på delen!
    … Farbror Älta såg hur det blev ”jobbigare och jobbigare” för ”Nissen bakom disken” allt eftersom samtalet pågick!…. För Farbror Älta var det inget jobbigt alls! 🙂

    …mot Nacka, mot Mekonomen!

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    För det är ju….

    FEMKAMP på gröna lund! 🙂 Härlig ”lördag” Barba ska ha idag! 😀

    Och för övrigt så tycker Barba att Alexx11 ska ha en ruskigt fin födelsedag också! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Fredag?? 😉
    Jo det står så…
    Tog ledigt nästa vecka. Ska ju vara bra väder och sånt. Så man får väl ta sig ut i spenaten eller nåt.
    Åkte ut till morsan en sväng efter jobbet, blev idag varse att en Gislavedare stod på taket och bankade… satan vilket jobb han gjorde. Trodde jag skulle göra det nästa vecka, men så blev det ju inte. Alla ruttna plankor utbytta, ny läkt och nytt papp lagt. Fix och färdigt. Bara penseln kvar. Fast om jag ska vara ärlig var det rätt skönt att slippa inte minst med tanke på hur bra han gjort det.
    Blir några timmars jobb i morrn i varje fall, för det är ju….

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    GOD FÖRMIDDAG ERA VRAK! 🙂

    Barba har varit lite före sin tid, för i måndags så visste Barba att det egentligen var tisdag. I tisdags var Barba övertygad om att det var onsdag. Och igår var det självklart pannkakstorsdag. 🙂

    Gissa vilken dag Barba tror att det är idag? 🙂

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Kan bara konstatera att jobbet är lika dött på sommaren som detta forum just nu, det trista är att det faktiskt inte finns mycket Bajen relaterat att skriva om just nu. Inget händer på Bajen fronten, det måste vara den lugnaste sillyn på många år, alla andra lag hittar lite spelare men inte Bajen inte.

    Man kanske kan klara kontraktet med befintlig trupp, men låt mig tvivla, blir inte försvaret bättre så kommer superettan fortare än shinkansen…

    Vill se lite rörelse i Bajen både på på sillyfronten och spelet, på söndag tror jag det kommer bli en ruggig match, huvva..

    Hoppas nu alla GU njuter av dessa fina sommardagar som återstår för snart så kommer hösten och rusket.

    SKÅL !!!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …det är oroväckande hur snabbt semesterdagarna försvinner!
    Farbror Älta tycker faktiskt att en längre sjukhusvistelse känns mer inspirerande, än det som väntar nästa måndag! 😉

    Apropå ingenting så blir Farbror Älta bara mer och mer förvånad hur ”total brist på kunskap och insikt” kan medföra höga poster och dessutom vara så bra betald i dagens samhälle…. Farbror Älta kommer att åter bli varse ovan stående rader nästa måndag…då skall åter igen teoretiska uträkningar, bakvända arbetsmetoder och självklart även tidsoptimismen spira! Farbror Älta talar nu inte om företaget han kör åt…utan
    …dom som ägnar dagarna åt att sitta i möten!
    …dom som har betalt för att ge besked, men inte kan ta ett beslut utan att ha ett möte först!
    …dom som ignorerar dom som faktiskt har insikt och kunskap som okunniga och lägre stående!
    …dom som inte törs ta en diskussion för att dom är rädda att blotta sin okunskap!
    …dom som envist upprepar att det skall göras enligt handling, oavsett hur fel och tokigt det än är!

    …och till sist alla ”självgoda arkitekter” som ständigt och jämt har otur när dom tänker!
    Farbror Älta har alltför ofta sett vad deras tankevurpor fått för konsekvenser, både i arbete och kostnad! 😉

    Det kändes bra att få detta ur sig… 🙂 🙂

Visar 30 inlägg - 4,351 till 4,380 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.